Noul Mercedes-Benz C-Class Coupe a fost deja pus la treabă, înainte de debutul său la Salonul Auto de la Frankfurt. Cei de la Autocar prezintă prima călătorie ca pasageri în noua mașină.
Iar britanicii par să adore ceea ce au testat, dezvăluind că noul vehicul cu două uși arată extraordinar în realitate. Noul C-Class Coupe seduce cu proporțiile sale mai atletice, bazîndu-se în mare parte pe superba limuzină C-Class de la care se inspiră în ceea ce privește design-ul, deși înfățișarea generală aduce mai degrabă aminte de modelul recent prezentat, S-Class Coupé.
Asemănarea se oprește la montantul A, cu detalii unice cum ar fi cadrele lungi ale ușilor, montantul central fix, o linie a acoperișului care coboară abrupt, cu arcade proeminente deasupra roților, cu o cabină conică generoasă, o lunetă cu unghi ascuțit, un capac al portbagajului cu poziționare înaltă, cu stopuri amplasate horizontal și țevi de evacuare trapezoidale integrate în partea inferioară a bării din spate. O listă impresionantă, nu-i așa? Și nu se încheie aici.
Și interiorul a suferit o transformare subtilă. Dar bordul rămân neschimbat. Printre elementele noi, găsim scaunele din față reconfigurate în formă de scoică, avînd tetiere integrate, montate cu 20 mm mai jos ca înainte și un mecanism care ajută la cuplarea centurii de siguranță. În spate, Mercedes-Benz C-Class va oferi două locuri individuale separate printr-o consolă centrală, transformînd mașina într-un vehicul 2+2. Conform celor de la Autocar, te simți imediat mai blindat în noul automobilă cu două uși decât te simți în fratele său cu patru portiere, aspect care îi oferă în plus o senzație generală sportivă.
Impresiile inițiale asupra calităților audio și asupra potențialului dinamic al noii mașinii sunt, de asemenea, încurajatoare. Prototipul testat este un model C300 Coupé mediu. Este propulsat de un motor turbo pe benzină de 2.0 litri și patru cilindri, reglat în așa fel încât să dezvolte 241 bhp și un cuplu de 273 lb ft (370 Nm).
Cel puțin din scaunul pasagerului, noul C-Class se simte și se aude mai viguros decât cea mai recentă limuzină C-Class, cu care împarte pachetul mecanic. Rafinamentul mecanic și blocarea zgomotului produs la rulare au fost îmbunătățite la viteze de autostradă, oferind o calitate audio superioară a sistemului de evacuare.
Noul C-Class Coupé își ascunde, de asemenea originile de C-Class. Da, platforma modulară MRA (modular rear architecture) pe care este construit este, în fond, aceeași care stă la baza celei mai recente limuzine C-Class, dar avînd o masă la gol mai mică, devine mult mai ageră și mai omogenă la accelerații puternice. Iar explicația este una simplă. Mercedes-Benz a echipat noul vehicul în două uși cu arcuri și amortizoare cu un reglaj unic. Suspensia revizuită a fost coborâtă cu 15 mm, oferind noului C-class Coupé un centru de gravitație mai coborât ca în cazul limuzinei C-Class, în timp ce mașina în două uși beneficiază și de bare stabilizatoare cu un diametru mai mare și bucșe mai ferme. Totul în numele caracterului sportiv!
Dacă tindem să credem tot ce spun cei de la Autocar, atunci putem doar să concluzionăm că viitorul C-Class Coupe este menit să aibă un destin măreț.
Sursă: AUTOCAR