Primul drive test Mercedes C 450 AMG 4Matic: AMG pentru popor

Mercedes C 450 AMG 4Matic
,
1.92K 0

Prin C 450 AMG 4Matic, Mercedes oferă o alternativă atractivă ca preț la fabulosul C 63 S. Este clar mai ieftin dar este un AMG în același timp. Primele impresii din Portugalia.

Mercedes-Benz a găsit cheia spre o nouă nișă. Între modelele civile și cele AMG mai era loc pentru ceva. I se spune gama AMG Sport Line și poziționarea este clară:

– componentele trenului de rulare și cele ale sistemului de frânare sunt preluate de la modelele AMG

– cutia automată cu 7 trepte și timpi de răspuns mai scurți are de asemenea reglajele AMG

– personalizarea interiorului preia multe din ideile de la modelele AMG

– motorul este de la Mercedes și nu de la AMG dar acesta este obligatoriu cuplat cu tracțiunea integrală.

Cam asta e teoria. Hai să vedem cum e cu practica. În cazul lui C 450 AMG 4Matic, Mercedes a utilizat excelentul V6 bi-turbo de 3 litri de la C 400, unde furnizează 333 CP și 480 Nm. La versiunea AMG, acesta a primit un surplus de 34 CP și 40 Nm fiind combinat cu transmisia automată cu 7 trepte și cu o tracțiune integrală cu o distribuție fixă sportivă a cuplului: 33% pe față și 67% pe spate.

Ca și la C 63 S și C 63, trenul de rulare poate fi reglat în cinci moduri. Lipsește modul Race înlocuit cu Eco și astfel avem Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. Suspensia poate fi reglată de asemenea în trei moduri: Comfort, Sport și Sport+.

Cei 367 CP păstrează distanța față de bestia V8 de 510 CP de la C 63 S dar pe de altă parte, această putere nu înseamnă puțin. În 1993, C 36 AMG tot cu motor cu 6 cilindri era vârful gamei cu 280 CP. De altfel pe modul Sport, accelerația de la 0 la 100 km/h durează numai 4,9 secunde, cu doar 0,9 secunde mai mult decât la modelul de top C 63 S.

Mercedes-AMG C 63 und Mercedes-Benz C 450 AMG Pressdrive Portima

 

Cuplați pe modul Sport+ și veși avea parte de senzații nebănuite. Motorul bi-turbo cu injecție directă de 333 CP a constituit o bază excelentă în dezvoltarea celui de la 450 AMG. Ca și la drive testul de anul trecut cu C 400 4Matic am regăsit o forță de împingere respectabilă și o bucurie nemărginită de a urca în ture.

Nu există un sistem de sunet al motorului ca la C 63 S sau C 63 dar la accelerare urechea este încântată de o muzică plăcută. Ca și la C 400, la accelerare, se aude un sunet ascuțit cu tonalitate înaltă, puțin mai incisiv decât cel de la C 400.

Pe Comfort, C 450 AMG se conduce relaxat ca orice Clasa C normală, iar nivelul de zgomot este foarte redus. Tracțiunea integrală oferă multe rezerve la limită și conferă multă siguranță în conducere.

Cu un tren de rulare cu multe componente la modelele AMG, C 450 AMG 4Matic este incitant la condus pe modul Sport+. Direcția electromecanică face aceeași figură excelentă ca la fratele său mai energic, iar cutia de viteze schimbă la fel de repede ca în modelele AMG. Din acest punct de vedere, C 450 AMG 4Matic nu face rabat la sportivitate.

Pentru circa 20.000 de euro mai puțin decât C 63 S, C 450 AMG 4Matic este o alternativă demnă de luat în seamă. Ca și C 63 S și C 63, și C 450 AMG 4Matic este oferit și în versiune T-Model, care are un design deosebit.

Și interiorul este tipic AMG cu toate gadgeturile tipice AMG inclusiv excelentele scaune Performance cu multiple reglaje pentru șezut și spătar oferite opțional ca și la C 63 S. Sigur, sunt și unele diferențe. Vitezometrul este gradat doar până la 280 km/h și nu până la 320 km/h, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h în timp ce la C 63 S și C 63 poți să optezi pentru creșterea limitării la 290 km/h. Nu ai nici micile gadgeturi gen indicator pentru presiunea de supraalimentare sau temperatura uleiului din motor sau cutie dar ai volanul superb cu trei spițe, cusăturile roșii la tapițeria din piele și pachetul AMG de exterior. C 450 AMG 4Matic este un AMG mai cuminte dar totuși un AMG.

Verdict

AMG pentru popor, cam asta ar fi definiția pe scurt pentru C 450 AMG 4Matic: un model cu ADN-ul AMG și cu un motor Mercedes V6 bi-turbo excelent. La preț apropiat cu CLA 45 AMG, aș alege C 450 AMG 4Matic fără ezitare mai ales în versiunea break, neglijată pe nedrept pe piața noastră.

ModelMercedes-AMG C 450 AMG 4Matic
MotorV6, bi-turbo
Cilindree (cmc)2.996
Putere maximă/turație (CP/rpm)367/5.500-6.000
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm)520/2.000-4.200
Transmisieintegrală
L/l/h (mm)4.702/1.839/1.440
Ampatament (mm)2.840
Volum portbagaj (l)435
Masă la gol (kg)1.615
Viteză maximă (km/h)250
Accelerație 0-100 km/h (s)4,9
Consum mediu (l/100 km)7,6
Emisii CO2 (g/km)178
Preț (euro cu TVA,RO)nc

 

Comentati?

Your email address will not be published.