Vara s-a terminat. Este momentul pentru ultima plimbare cu acoperișul pliat. Și pentru încă un test cu noul Mercedes SLC. Acum Auto motor und sport pune față în față SLC și Audi TT Cabrio.
SLC, SLC. C, nu K, nu poate fi atât de greu – deja ne-am obișnuit încet-încet cu nomenclatura modificată care însoțește modelul renovat. Dincolo de numele nou, SLC primește o parte frontală redesenată, însă restul rămâne aproape intact: acoperiș metalic, rulare în orice condiții meteo și confort zilnic. Ținta testului Auto Motor und Sport este SLC 300 (245 CP). Motorul turbo cu patru cilindri face o impresie pe cinste, fiind într-o companie bună, cu Audi TT 2.0 TFSI (230 CP).
Evacuarea sport este cea care face diferența, transformînd SLC 300 într-un tenor zgomotos. Evacuarea ajută motorul turbo de doi litri nu doar să facă mai mult zgomot, ci și amplifică frecvențele joase, în așa fel încât să producă un miraj al cilindrilor. Unii ascultători sesizează doar unu sau doi cilindri sau chiar patru individual, în funcție de condiția sarcinii și de modul de rulare selectat.
Însă, în comparație cu bubuitul TT-ului, trucul psihoacustic este oarecum inocent. Rateurile false care se aud la schimbările de trepte în sarcină sunt extraordinare; alții le consideră enervante, pentru că sunt prea puternice.
Cutia de la TT are doar șase trepte, fiind oarecum smucită. De asemenea, la SLC, cutia este uneori nestatornică – în mediu urban, la viteze mici. Mercedes-ul vine cu nouă trepte: pe autostradă, acest lucru reduce semnificativ turația și rularea devine mai economică. Din păcate, transmisia automată nu este cea mai sportivă dintre cele două; rapiditatea nefiind punctul său forte. Mai ales atunci când un drum pustiu se înconvoaie prin zone rurale: ești obligat să treci transmisia pe modul manual dacă vrei să obții tot ce e mai bun de la SLC-ul tău (cel mai bun mod “Sport Plus”) – controlîndu-l prin intermediul padelelor de pe volan.
Haideți să trecem la acoperișuri. Mecanismul lui SLC funcționează până la 40 km/h. Atunci când este strâns, acoperișul revendică o mare parte a portbagajului, dar extinde aria de abilități ale SLC-ului, pentru ca acesta să se descurce în orice condiții meteo. Atunci când deflectorul de vânt este montat (la Audi, se deschide electric) și geamurile laterale sunt ridicate, curentul este abia sesizabil, chiar și la viteze de autostradă.
Mercedes oferă însă cel mai bun confort la trecerea peste rosturile transversale, care sunt absorbite mai bine de către amortizoarele adaptive ale SLC-ului decât în cazul rivalului Audi, care este mai rigid la viteze mari. Suspensia de la TT transmite impulsuri evidente în direcție. Nu vei scăpa total de torque steer, ca la SLC-ul cu tracțiune spate.
Este clasicul conflict al tracțiunii față și spate, pentru că Audi nu se prezintă aici în versiune Quattro. În timp ce TT-ul e subvirator, SLC-ul dă din coadă. Distracția ia sfârșit mai repede la TT, poate pentru că anvelopele sale par mai puțin dornice să ofere o tracțiune impecabilă. Mult mai multă vreme, SLC-ul rămâne țintuit pe trasa ideală. Mașina de teste era dotată și cu pachetul Dynamic Handling; poziționează automobilul cu două locuri cu 10 milimetri mai aproape de sol și vine cu un raport al direcției mai direct și cu amortioare variabile.
În ciuda dezvantajului în ceea ce privește performanța, concurentul mai ușor nu poate ține pasul cu SLC-ul. TT pare artificial setat pentru un comportament agil. Printre condițiile de laborator ale circuitului de teste, dar și pe pista de îndemânare Boxberg, este mai rapid, dar oferă puține informații în privința plăcerii resimțite la volan – aici SLC-ul este, pur și simplu, mașina mai bună, mai sportivă, pentru că Mercedes-ul rulează analog și natural. SLC-ul este o distracție de modă veche.
CONCLUZIE. Audi TT Roadster 2.0 TFSI câștigă testul grație prețului său mai mic și a frânelor bune, dar obține doar 4 puncte în plus față de noul SLC stelar. TT trebuie să se recunoască învins la cel mai important capitol: plăcerea resimțită la volan. Comfortul a fost, întotdeauna, un punct de referință pentru SLK, iar acum SLC poate fi și dinamic, și emotional. Singura problemă este prețul.
Audi TT Roadster 2.0 TFSI | Mercedes SLC 300 | |
---|---|---|
Base price | 40.500 € | 46.380 € |
Dimensions (L x l x h) | 4177 x 1832 x 1355 mm | 4134 x 1817 x 1303 mm |
Luggage volume | 280 L | 225 L |
Engine | 1984 cm³ / L4 turbo | 1991 cm³ / L4 turbo |
Power/Torque | 230 PS / 370 Nm | 245 PS / 370 Nm) |
Max. Speed | 250 km/h | 250 km/h |
Acc. 0-100 km/h | 6,0 s | 5,8 s |
Consumption | 6,5 L/100 km | 6,0 L/100 km |
Test consumption | 9,2 L/100 km | 9,6 L/100 km |
Sursă: Auto-motor-und-sport.de