Am așteptat momentul apariției celei mai recente decapotabile de la Stuttgart așa cum lumea întreagă a așteptat ca Leonardo DiCaprio să ia, în sfârșit, primul Oscar din carieră, după alte cinci nominalizări. Și iată, a sosit, în sfârșit! Noul Mercedes-Benz C-Class Cabriolet strălucește cu grație din prima galerie foto oficială, pregătit să umple un gol istoric din portofoliul companiei: este prima decapotabilă C-Class construită vreodată.
Mercedes-Benz are onoarea să prezinte primul model cabrio purtînd insigna C-Class, la Salonul Auto Internațional de la Geneva 2016. Cu o noapte înaintea startului propriu-zis al evenimentului din Elveția și la o zi după gala decernării premiilor Oscar de la Hollywood, noul Mercedes-Benz Cabriolet își face apariția.
Design-ul noului cabrio inspiră lux modern cu o abordare activă, tinerească. Însoțit de o serie amplă de detalii de înaltă calitate, caracterul său distinctiv este vizibil în toată splendoarea atunci când acoperișul textil este coborât. Interiorul, inspirat în mare parte de cel al limuzinei C-Class, oferă o interpretare revigorantă a elementelor tipice unui cabrio.
Cu un acoperiș textil care poate fi ridicat sau coborât în 20 de secunde la viteze de până la 50 km/h, și beneficiind de cel mai bun caracter aerodinamic din clasa sa, decapotabila născută la Stuttgart vine cu linii senzuale și cu un design energic, asemănător versiunii sedan.
Pe scena elvețiană, Mercedes-Benz a adus versiunea standard, dar și modelul care se conformează noii strategii de catalagare a modelelor sport, C43 variant. Modelul entry level C300 primește unitatea de 2,0 litri cu 241 CP și tracțiune spate. Sistemul de tracțiune integrală 4Matic este opțional, transmisia 9G-Tronic este… obligatorie.
Mercedes-Benz C-Class Cabriolet vine cu un design frontal uluitor, cu o grilă de tip diamant, faruri LED High Performance și o capotă alungită. Acoperișul său din pânză se extinde armonios către partea posterioară, individualizată de o înfățișare extrem de sportivă, atenția concentrîndu-se în zona stopurilor LED. Cu o capacitate de 360 litri (285 de litri cu acoperișul deschis), portbagajul poate primi o cantitate impresionantă de bagaje pentru un model cabrio, ceea ce face această mașină potrivită nu doar pentru o călătorie pe malul Mediteranei, cu vântul suflîndu-ți în plete, ci și pentru drumurile cotidiene.
Interiorul versiunii standard prezintă materiale de înaltă calitate, printre care piele reflectorizantă în cinci nuanțe diferite, oferite opțional. Sistemele de încălzire AIRCAP și AIRSCARF asigură plăcerea rulării cu acoperișul coborât 365 de zile pe an. Sau putem spune chiar 366, pentru că C-Class Cabrio a venit pe lume într-o zi pe care o întâlnim doar o dată la patru ani.
Mercedes-AMG C 43 4Matic Cabriolet vine cu un design și mai sportiv, prezentînd elemente de design tipice modelelor AMG, dar și jante mai late din aliaj ușor. Versiunea AMG a decapotabilei cu patru locuri este propulsată de celebra unitate V6 de 3,0 litri, capabilă să dezvolte 367 CP și un cuplu de 520 Nm, în compania senzaționalei transmisii automate cu 9 trepte, 9G-Tronic, dar și a sistemului de tracțiune integrală 4Matic. C 43 AMG Cabriolet aleargă de la 0-100 km/h în doar 4,7 secunde.
Cât despre interior, Mercedes-AMG C43 este particularizat de către volanul sport multifunctional îmbrăcat în piele neagră, prezentînd o parte inferioară aplatizată și cusături roșii contrastante.
Acoperișul automat din pânză este negru în culoarea standard sau poate fi comandat însoțit de o izolație fonică specială și colorat în maro închis, bleumarin, vișiniu sau, din nou, negru. Pentru un plus de confort la rulare pentru șofer și pasageri, acest tip de acoperiș reduce serios zgomotul produs de vânt. În consecință, acoperișul acustic asigură și un control al climei la interior optimizat, dar și rulare deosebit de silențioasă.
Suspensia modelului Cabriolet este cu 15 milimetri mai coborâtă decât în cazul limuzinei. În cazul în care șoferul preferă un stil de condus mai agil, atunci suspensia sport este de departe cea mai bună opțiune pe care o poate bifa atunci când comandă mașina.
Mercedes oferă și posibilitate achiziționării unei suspensii pneumatice AIRMATIC, aisgurînd senzația unei călătorii deasupra suprafeței de rulare.
Sistemul DYNAMIC SELECT reprezintă o dotare standard în cadrul gamei, reglînd caracterul mașinii în funcție de preferințele șoferului, odată ce acesta comută pe modul “ECO”, “Comfort”, “Sport”, “Sport Plus” sau “Individual”.
Șase motoare pe benzină sunt disponibile pentru C-Class Cabrio. Gama de motorizare începe cu unitatea de 1,6 litri u patru cilindri de sub capote modelului C 180, cu o putere de 156 CP (115 kW) și se încheie cu motorul de 3,0 litri cu șase cilindri de la Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet (270 kW/367 hp). C 200 este disponibil opțional cu tracțiunea integrală 4MATIC.
Versiunile diesel vin în compania unui motor cu patru cilindri, care dezvoltă 170 HP (125 kW) la C 220 d sau 204 HP (150 kW) la C 250 d. Sistemul 4MATIC este disponibil pentru modelul C 220 d.
Oficialii Mercedes-Benz au numit prima noapte de la Geneva “Noaptea mașinilor de vis.” “Pentru noi, este o călătorie incredibilă și nu avem de gând să ne oprim”, își amenință rivalii și le promite clienților cel care este membru în Consiliul de Administrație, Ola Kallenius.