Mercedes-AMG S 63 4MATIC in Ciocnirea Superlimuzinelor

,
2.01K 0

Nu sunt sigur, dar a fi redactor la Auto Bild Germania pare un job destul de bun, dacă judecăm după activitatea lor recentă. Un exemplu relevant în acest sens este testul comparativ dintre Mercedes-AMG S 63 4MATIC, Jaguar XJR și Aston Martin Rapide S.

Poate-ți imaginezi că, în ciuda tuturor asemănărilor, un client nu se va afla niciodată în cumpănă în fața acestor trei modele. Pe de-o parte, ai maestrul german al confortului cu un plus de putere, pe de alta rafinatul și sportivul aristocrat britanic și, în cele din urmă, mașina sport transformată în limuzină doar așa, pentru că se poate. După astfel de mașini nu pleci la întâmplare prin showroomuri și iei o decizie în funcție de ce găsești – nu, o vrei pe una dintre ele și nu pe oricare alta.

Și totuși, nu strică să încerci să afli care dintre ele e mai bună, în cel mai tipic, ușor cinic stil german, nu-i așa?

Primul sub lumina reflectoarelor este Aston Martin Rapide S, poate singura mașină care chiar poate purta numele de coupe în patru uși fără să-i fie rușine, pentru că exact asta este: este un coupe sport care a primit încă o pereche de portiere și un ampatament mai lung. Design-ul exterior țipă “DB9″ din toți plămânii și nici nu-mi aduc aminte ultima oară când un Aston Marin a arătat rău, așa că Rapide S nu și-a pierdut farmecul, în ciuda faptului că are un design destul de învechit.

mercedes-AMG-S-63-4matic-mercedesblog.com-4

Mașina a fost moderniztă periodic așa că, din punct de vedere tehnic, a rămas de actualitate, primind o transmisie nouă și o motorizare revizuită. Vechea cutie cu șase trepte a zburat pe geam, iar pe ușă a intrat o alta modernă, ZF, cu opt trepte, care nu numai că reduce consumul de combustibil, dar intensifică și experiența de condus. Puterea motorului a crescut cu 2 CP și acum este instalată comod la 560 CP, în timp ce cuplul maxim a primit 10 Nm în plus până la 630 Nm. Unitatea V12 de la Aston Martin este singurul motor aspirat natural din cadrul testului, atingând așadar puterea maximă la turații înalte de 6,650 rpm. Faptul că mașina are la bază un coupe devine foarte evident atunci când analizezi volumul portbagajului: 223 de litri, mai puțin de jumătate din ce oferă celelalte două.

mercedes-AMG-S-63-4matic-mercedesblog.com-5

Fiind politicoși, nemții termină cu oaspeții înainte de a trece la favoritul local, așa că este momentul să analizăm Jaguar-ul XJR. Marele Jag foloseste un motor supraalimentat V8 de 5,0 litri cu compresor care livrează o putere totală de 550 CP și un cuplu de 680 Nm încă de la 2.800 rpm. Este echipat, de asemenea, cu o transmisie ZF cu opt trepte, deci nu avem nimic nou de raportat aici. Exteriorul, deși a îmbătrânit frumos, începe să arate că nu mai e în floarea vârstei și, deloc surprinzător, un facelift este în plan. Dar pe circuit, masa mare a mașinii a epuizat rapid resursele frânelor și ale suspensiilor, dând rapid semne de oboseală. În condiții de condus normal, însă, XJR are o distanță de frânare de la 100 km/h cu 0,3 metri mai scurtă ca a rivalului Mercedes-AMG S 63.

În linie dreaptă, însă, este surprinzător de rapid pentru un vehicul cu tracțiune spate, cu un sprint de la 0-100 km/h în doar 4,1 – cu 0,2 secunde mai lent ca Mercedes-AMG S 63 4MATIC cu tracțiune integrală. De asemenea, este de departe opțiunea cel mai puțin costisitoare, fiind cu chiar 60.000 de euro mai ieftin ca Aston Martin Rapide S și cu 30.000 de euro mai ieftin ca Mercedes-AMG S 63 4MATIC.

mercedes-AMG-S-63-4matic-mercedesblog.com-7

Este timpul pentru motivul pentru care ne aflăm aici: însuși Mercedes-AMG S 63 4MATIC. Chiar și în versiunea sportivă, Mercedes-AMG S 63 4MATIC nu uită că, mai presus de orice, este un Mercedes, așa că vine cu scaune cu funcție de masaj, avertizare pentru părăsirea benzii de circulație, funcție night vision și tot felul de dotări potrivite pentru regele incontestabil al comfortului și al răsfățului. Aspectul exterior al mașinii nu este deloc impresionant, având în vedere câte poate face – în afară de jantele speciale, emblema de pe spate și prizele de aer semnificativ mai mari amplasate pe bara din față, nimic nu indică faptul că este o mașină care sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Un alt element extraordinar pentru marele Merc este sunetul, care poate varia de la o gălăgie discretă de V8 și până la un răcnet tunător atunci când modul sport este activat, iar sistemul de evacuare trece în poziție de atac.

mercedes-AMG-S-63-4matic-mercedesblog.com-3

E timpul pentru un verdict și, pentru că testul a urmărit caracterul sportiv al acestor mașinii, nemții au ales un circuit de curse ca loc de încercare. Pe hârtie, Mercedes-AMG S 63 4MATIC este câștigătorul incontestabil. Oferă cel mai mult spațiu, cele mai bune cifre de putere, este cel mai confortabil și este situat rezonabil la mijloc în ceea ce privește prețul. Dar pe circuit, chiar și cu sistemul său de tracțiune integrală și cu frânele ceramice opționale și cu jantele de 20 de inchi, rămâne în urmă în comparație cu agilitatea înnăscută a rivalului Aston Martin. Originile sale de coupe ies la iveală și chiar și inimile dârze ale nemților se topesc în fața capacității acestuia de a dansa pe circuit. Am senzația că uit ceva… oh, da, Jaguar-ul. Ei bine, nu e în niciun caz slab și, deși are un motor impresionant, șasiul este cel care trădează mașina, încercând fără succes să împace puterea, forțele laterale și masa mașinii. Așadar, Mercedes-AMG S 63 4MATIC își păstrează coroana în ceea ce privește confortul, dar în rândul mașinilor sport cu patru uși, Aston Martin Rapid S este regele.

 

Sursă și fotografii: AutoBild.de

mercedes-AMG-S-63-4matic-mercedesblog.com-1

 

Comentati?

Your email address will not be published.