Mercedes B-Class Electric Drive vs BMW i3 și VW e-Golf într-un duel marca Auto motor und Sport

Mercedes B-Class Electric Drive vs BMW i3, VW e-Golf
,
2.41K 0

Revista auto germană auto motor und sport a testat noul VW e-Golf împotriva lui Mercedes B-Class Electric Drive și a lui BMW i3.

Mercedes B-Class Electric Drive combină caroseria de minivan cu propulsia excelentă preluată de la Tesla. Motorul electric asincron de la Tesla dezvoltă 180 CP și 340 Nm, acesta fiind mai puternic decât motoarele sincron folosite de BMW i3 and VW e-Golf.

Bateria de 28 kWh este amplasată în fața punții spate și oferă o capacitate mai mare decât bateriile folosite de rivali. Dar Mercedes nu oferă opțiunea Tesla de a încărca bateria rapid cu ajutorul unui supercharger. Uriașul încărcător construit de Tesla are o putere de 120 kw și permite încărcarea bateriei în numai 5 minute pentru o autonomie de 100 km. Totuși, Mercedes oferă un buton Range Plus, care crește autonomia cu aproximativ 30 de kilometri.

Mercedes-B-Class-Electric-drive-7

Cu bateria amplasată în spate, podeaua a fost înălțată cu aproximativ 4 centimetri, iar picioarele pasagerilor nu mai stau în aceeași poziție confortabilă ca în B-Class cu propulsie convențională. Iar opțiunea de banchetă culisantă spate a fost eliminată. În ciuda tuturor acestor constrângeri, cinci pasageri pot călători confortabil și pot beneficia de un generos spațiu pentru bagaj de 501 litri. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 8,1 secunde, cu doar 0,4 secunde mai lent decât mai ușorul i3.

Mercedes B-Class Electric Drive stabilește standardele pentru comportamentul dinamic în cadrul acestui test comparativ. Cu jante de 18 inch, B-Class Electric Drive este agil și plăcut de condus, în ciuda direcției nestimulante. Dacă mașinile electrice sunt deja scumpe, ar trebui să fie cel puțin distractive la condus și exact așa este Mercedes-ul.

Dacă apeși un buton, poți reduce puterea de la 132 kW la 98 kW sau la 65 kW și poți activa recuperarea energiei bazată pe radar. Sistemul funcționează la fel ca la Mercedes S 500 Plug-In Hybrid. Avînd la bază tehnologia radar, se întâmplă două lucruri: dacă mașina aflată în față nu reduce viteza, atunci sistemul radar oprește motorul Otto și decuplează transmisia, mașina întrînd în funcția “sailing”, iar dacă vehiculul din față reduce viteza, atunci sistemul radar activează frânele, iar energia este recuperată.

Cu această tehnologie, Mercedes B-Class Electric Drive a reușit să ajungă la o autonomie de 183 km, cel mai un rezultat din cadrul acestui test comparativ.

BMW i3 face lucrurile într-un mod diferit: mai degrabă decât să convertească o mașină deja existentă într-o mașină propulsată de un motor electric alimentat cu baterii, inginerii BMW au luat totul de la zero pentru a dezvolta un vehicul electric optimizat.

Modulul Drive construit din aluminiu conține bateria și motorul amplasate pe puntea din spate, în timp ce Modulul Life, construit din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) este rezervat celulei pasagerilor. Cu această structură extrem de ușoară, BMW i3 este cu 503 kilograme mai ușor ca Mercedes-ul și cu 264 kilograme mai ușor ca e-Golf.

BMW-i3-8

Pe de altă parte, BMW i3 se poziționează o clasă mai jos, cu o lungime de 3,99 metri. Fără montant central și cu portierele din spate deschizîndu-se în direcția opusă, BMW i3 oferă un acces excelent, dar spațiul din spate este îngust, iar bancheta este mai mică.

Însă structura ușoară nu are mari beneficii. Consumul de energie de 13,6 kWh este la același nivel cu cel al lui VW e-Golf, în timp ce vehiculul mai greu, Mercedes, are nevoie de 14,6 kWh. Iar Mercedes B-Class Electric Drive este la fel de dinamic ca BMW și bateria mai mare permite o autonomie superioară, în ciuda consumului mai ridicat.

VW-Golf-e-3

VW e-Golf folosește aceeași rețetă ca Mercedes. O mașină deja existentă a fost modificată pentru propulsie electrică. Financiar, este un pas logic din două motive. Nimeni nu știe ce cerere va exista pentru e-Golf și ambele mașini – mașina convențională și versiunea electrică – pot fi asamblate pe aceeași linie de producție.

e-Golf conservă excelentul confort la rulare al fratelui său, percepția impecabilă a calității și o ergonomie foarte bună. Și cu faze multiple de recuperare a energiei, e-Golf reușește să atingă o autonomie maximă de 178 km. Cu doar 115 CP, e-Golf este mai leneș decât rivalii săi, iar anvelopele cu rezistență redusă au impact asupra agilității.

Dar Golf-ul este cu 4.000 de euro mai ieftin ca Mercedes-ul și oferă o echipare standard superioară cu navigație și faruri cu tehnologie LED.

Cine înțelege limba germană, poate citi aici articolul integral, pe site-ul auto-motor-und-sport.de.

ModelBMW i3Mercedes B-Class Electric DriveVW e-Golf
Motormotor electric sinronmotor electric asincronmotor electric sincron
Max. output (HP)170180115
Putere maximă (Nm)250340270
Transmisietracțiune fațătracțiune fațătracțiune față
Cutieo treapt?o treapt?o treapt?
L/w/h (mm)3,999/1,775/1,5974,359/1,786/1,5574,270/1,799/1,450
Ampatament (mm)25702,6992,631
Masă la gol/sarcină maximă (kg)1,266/3541,769/4011,530/430
Volum portbagaj (l)260/1,100501/1,456341/1,231
Viteză maximă (km/h)150160140
Accelerare 0-80 km/h (s)5,45,57,1
0-100 km/h (s)7,78,110,9
0 -130 km/h (s)13,713,619,4
Consum de energie (kWh)12,916,612,7
Autonomie (km)200200190
Consumul de energie măsurat (kWh)13,614,513,7
Autonomia măsurată (km)151183178
Baterie (kWh)18.82822
Timp de înc?rcare 230V/400V (h)6-8/3-69/2.4 (from 20% to 100%)6-9/2 (11 kW)
Preț (euro cu TVA inclus, GER)34,95039,15134,900

 

Comentati?

Your email address will not be published.