Autoblog analizează Mercedes-Benz G 65 AMG 2015

,
1.48K 0

Dacă aveți impresia că G 63 AMG e un pic cam mult – și dacă sunteți o ființă umană normală, credeți asta – atunci ați rămâne fără cuvinte când vine vorba de fratele său mai mare, G 65 AMG.

Ce s-a întâmplat de fapt, a fost că AMG a luat motorul forestier V12 twin-turbo și l-a băgat în compartimentul motorului la G 63 AMG, acolo unde obișnuia să locuiască un V8 twin-turbo. Rezultatul este ceea ce Mercedes-Benz numește G 65 AMG, iar oamenii din Germania numesc “Trenul cu Rap”, așa cum analistul de la Autoblog avea să afle.

Pentru aceia dintre voi care v-ați născut un pic cam târziu pentru a vă aminti, rap-ul era o chestie înainte ca hip-hop-ul să devină o chestie. În anii ’80 și ’90, dacă recitai versuri cu un ritm în fundal, erai rapper, nu hip-hopper. De fapt, aceeași Mărie, cu altă pălărie.

În orice caz, Jonathon Ramsey, tipul responsabil cu analizarea modelului G 65 AMG, este, din întâmplare, afro-american, așa că cine îl vede călătorind în acest SUV de lux foarte scump poate afirma doar concluzia trasă mai devreme despre ocupația lui, în special dacă îl privește prin ochii nemților care locuiesc la țară. Pentru că exact în acea direcție se îndreaptă Jonathon la bordul unui G 65 AMG: de-a latul Germaniei, apoi în Austria.

Face asta pentru că AMG a anunțat că G 65 AMG va ajunge, în curând, dincolo de Atlantic, acolo de unde vine Jonathon și unde, până în acest moment, cel mai scump G-Class este G 63 AMG.

Pentru Europa, prețul pentru un G 65 AMG este puțin peste 270,000 de euro, genul de sumă pe care doar rapperii și fotbaliștii își permit să o dea pe un SUV gigant atât de îndrăzneț – știm, generalizăm un pic, dar ați prins ideea. În State, ar fi mult mai ieftin – aproximativ 217.000 de dolari. Oh, America…

Revenind la mașina în sine, Jonathon descoperă că puterea livrată de uriașul motor V12 este, așa cum era de așteptat, copleșitoare, dar partea bună este că G 65 AMG se comportă ca o limuzină puternică în linie dreaptă. În viraje, situația devine un pic dificilă, dar numai dacă nu reușești să adaptezi viteza la gradul de dificultate al curbei – dacă faci ce trebuie, vei avea parte de ruliu minim și o experiență generală plăcută.

Dar toată acea putere vine cu un dezavantaj enorm: un consum ridicol de combustibil. Când rulezi pe autobahn-urile fără limită de viteză într-o asemenea mașină, e greu să nu cazi pradă tentației și să nu-ți înfigi piciorul drept în pedala de accelerație. Știți exagerarea aceeaa care zice că poți să vezi cum se mișcă acul ceasului care indică nivelul combustibilului? Ei bine, să spunem că nu este întotdeauna o exagerare…

În afară de faptul că a plătit o mică avere pe benzină, Jonathon este mulțumit de experiența sa de 10 zile la bordul colosului G-Class. Spune că mașina este destul de discretă pentru un G-Class, fiind nevoit să te uiți atent la hayon ca să te asiguri că nu conduce un G 63 AMG “obișnuit”. Spațiul interior este, de asemenea bun, iar mașina s-a dovedit a fi foarte confortabilă pe parcursul călătoriei de 2.500 km.

Dar are rost asemenea mașină, una care costă cu 100.000 de euro mai mult ca un G 63 AMG, care arată și se conduce aproape identic? Jonathon consider că are. Ca să-l cităm, el spune: “Este ofertă pentru clientul care se îneacă în banii proprii, care alege acest SUV pentru că îi scrie G65 pe spate și pentru că Mercedes nu vinde un G57.” Bine punctat, Jonathon, acesta este G 65 AMG – cunoscut și ca Trenul cu Rap – în câteva cuvinte.

Citiți analiza completă aici – autoblog.com.

Comentati?

Your email address will not be published.