Mercedes-AMG PETRONAS ia titlul mondial la Constructori pentru a treia oară la rând, după ce Nico Rosberg a câștigat Marele Premiu al Japoniei. Colegul Lewis Hamilton a revenit după un start de coșmar și a încheiat al treilea, în urma lui Max Verstappen de la Red Bull.
Nico Rosberg s-a desprins de pluton cu viteza luminii la startul Marelui Premiu al Japoniei. Dar pentru Lewis Hamilton a fost cel mai slab start din ultimii doi ani, pentru că englezul a ajuns din prima linie a grilei pe poziția a opta. “Îmi pare rău!”, le-a spus inginerilor săi, care au încercat să-i ridice moralul: “Nu te stresa, Lewis!”
Max Verstappen de la Red Bull se afla chiar în urma liderului. Sebastian Vettel a avut misiune ușoară și a avansat până pe poziția a treia, evitând miraculous o nouă coliziune în primul viraj.
Lewis Hamilton a avut viață grea cu Nico Hulkenberg, dar triplul campion mondial a reușit, în cele din urmă, să îl depășească. Erau deja 17 secunde între el și colegul aflat în frunte, Rosberg. Avea de gând britanicul să-l atace pe Raikkonen? Cei doi, Ricciardo și Perez erau înghesuiți în 2 secunde și jumătate.
Monoposturile încălțate cu anvelope soft au început să-și piardă aderența în turul 9. Cei doi piloți Red Bull au intrat la boxe și au ieșit pe gume hard. La fel și Nico Rosberg în turul 13, iar neamțul a revenit pe circuit la mica distanță în fața lui Verstappen. Hamilton a încercat să rămână pe pistă cât de mult posibil și a intrat ultimul să schimbe. După oprire, englezul a revenit pe poziția a 7-a, în fața lui Raikkonen, chiar tocmai îi depășise pe Hulkenberg și Perez dintr-o singură mișcare.
Britanicul a forjat ca să treacă și de Ricciardo, apoi a zburat, pur și simplu, pe lângă Massa. Și Bottas a fost victimă sigură în fața lui, Hamilton ajungând apoi pe patru. Rosberg era însă la 20 de secunde în fața lui.
Verstappen se plângea de comportamentul imprevizibil al monopostului său, în timp ce Vettel continua să se apropie. Colegul neamțului, Raikkonen, era și el pe urmele lui Ricciardo.
În frunte, Nico Rosberg reușea încă un tur ultra rapid (20), depărtându-se la 4 secunde în fața lui Verstappen. Rosberg a încălțat un nou set de gume hard în turul cu numărul 30. Vettel a revenit la vechile-i obiceiuri, plângându-se că piloții întârziați nu respect steagurile albastre. Tânărul Wehrlein de la Manor l-a enervat de această dată: “Este ridicol, am pierdut peste o secundă, degeaba!”, a urlat acesta.
Cu avantajul anvelopelor soft, Vettel a luat-o la goană după Hamilton. Dar neamțul era mai lent în linie dreaptă, chiar și cu DRS-ul activat, iar pilotul Mercedes a reușit să se distanțeze. În schimb, i-a ținut trena lui Verstappen și, cu șase tururi înainte de final, era la jumătate de secundă în spatele lui. Tânărul olandez s-a apărat ca un veritabil pilot experimentat. Primul a trecut linia de sosire Rosberg, urmat de Verstappen și Hamilton.
Nico Rosberg are acum un avans de 33 de puncte în fața lui Lewis Hamilton, cu patru curse înainte de finalul sezonului. Următoarea oprire este în Statele Unite, peste două săptămâni.
Clasament echipe:
Pos | Team | Pts |
---|---|---|
1 | Mercedes | 593 |
2 | Red Bull Racing TAG Heuer | 385 |
3 | Ferrari | 335 |
4 | Force India Mercedes | 134 |
5 | Williams Mercedes | 124 |
6 | McLaren Honda | 62 |
7 | Toro Rosso Ferrari | 47 |
8 | Haas Ferrari | 28 |
9 | Renault | 8 |
10 | MRT Mercedes | 1 |
11 | Sauber Ferrari | 0 |
Clasament piloți:
Pos | Driver | Nationality | Car | Pts |
---|---|---|---|---|
1 | GER | Mercedes | 313 | |
2 | GBR | Mercedes | 280 | |
3 | AUS | Red Bull Racing TAG Heuer | 212 | |
4 | FIN | Ferrari | 170 | |
5 | NED | Red Bull Racing TAG Heuer | 165 | |
6 | GER | Ferrari | 165 | |
7 | FIN | Williams Mercedes | 81 | |
8 | MEX | Force India Mercedes | 80 | |
9 | GER | Force India Mercedes | 54 | |
10 | BRA | Williams Mercedes | 43 | |
11 | ESP | McLaren Honda | 42 | |
12 | ESP | Toro Rosso Ferrari | 30 | |
13 | FRA | Haas Ferrari | 28 | |
14 | RUS | Toro Rosso Ferrari | 25 | |
15 | GBR | McLaren Honda | 19 | |
16 | DEN | Renault | 7 | |
17 | GBR | Renault | 1 | |
18 | GER | MRT Mercedes | 1 | |
19 | BEL | McLaren Honda | 1 | |
20 | MEX | Haas Ferrari | 0 | |
21 | SWE | Sauber Ferrari | 0 | |
22 | BRA | Sauber Ferrari | 0 | |
23 | INA | MRT Mercedes | 0 | |
24 | FRA | MRT Mercedes | 0 |