Conceptul Mercedes-Benz IAA s-a aflat în centrul atenției la Frankfurt. Se pare că liniile sale ultra-aerodinamice relevă modul în care va arăta viitoarea și cea de-a treia generație CLS, dar și un limbaj de design complet nou.
Contrar a ceea ce s-a crezut inițial, acronimul IAA nu vine de la Internationale Automobil-Ausstellung, ci de la Intelligent Aerodynamic Automobile. Un nume inteligent pentru o mașină la fel de inteligentă, un concept uluitor care lasă o impresie de durată atunci când îl vezi live.
Poate că cel mai impresionant aspect al Conceptului Mercedes-Concept IAA este silueta sa suplă. Revoluționarul coupe cu patru uși prezintă un coeficient aerodinamic de numai 0,19, grație caroseriei sale extensibile. Odată ce depășește bariera de 80 km/h, IAA trece din modul ‘design’ în modul ‘coadă lungă’. Acest lucru înseamnă că anumite elemente din partea posterioară sunt extinse automat pentru un flux al aerului mai bun, lungimea totală a vehiculuilui crescînd astfel cu 390 mm. Procesul are loc abia după ce lamele active din grilă sunt angrenate, iar flaspurile din partea inferioară a barei asigură și ele o aerodinamică extraordinară pentru partea de sub șasiu.
Scopul conceptului IAA este însă, mai important decât ați putea crede. Conceptul superb oferă cele mai relevante indicii în privința formei și dimesiunilor viitoarei și celei de-a treia generații CLS, așteptată să-și facă apariția în 2017.
Conceptul este semnificativ mai mare decât actualul CLS. La 5040 mm în lungime, acesta depășește, de fapt, CLS-ul cu nu mai puțin de 100 mm, în timp ce în modul ‘coadă lungă’ (5430mm) este cu 185 mm mai lung decât S-Class cu ampatament lung. Ampatamentul este, de asemenea, cu 100 mm mai mare, ajungînd la 2975mm, în timp ce înălțimea și lățimea măsoară 1305 mm, respectiv 1995 mm.
Designul interior este la fel de impresionant ca acela de la exterior. Bordul futurist prezintă control prin tehnologie touch cu două monitoare HD dispuse orizontal și care măsoară 12,3 inchi. O abordare minimalistă va influența și interiorul viitoarelor modele E-Class și CLS.
Încă un indiciu în privința intențiilor serioase ale celor de la Mercedes când vine vorba de intrarea conceptului IAA în producția de serie este trenul său de rulare complet funcțional, dezvoltat pe platforma modulară MRA, care reprezintă practic punctul de plecare pentru toate modelele noi cu tracțiune spate din cadrul noului portofoliu al companiei – aceeași structură se va afla și la baza noului E-Class și al viitorului CLS.
Sub capotă, găsim tot un sistem plug-in hybrid adânc înfipt în realitate. Conceptul IAA este, de fapt, propulsat de același tandem motor pe benzină – motor electric care și-a făcut debutul odată cu C 350 e. Acest lucru se traduce prin prezența unui motor turbo pe benzină cu 211 CP și patru cilindri, combinat cu un motor electric de 82 Cp pentru o putere totală de 279 CP și un cuplu de 600 Nm. Detaliile în privința puterii sunt, pentru moment, secrete, dar surse de la Mercedes susțin că IAA este în stare să ruleze în modul electric cel puțin 50 km, lăudîndu-se cu o cifră de consum mixt de 2,1 l/ 100 km.
CITIȚI MAI MULT DESPRE DETALIILE TEHNICE AICI.