Mercedes Vision B: strămoșul Clasei B

Mercedes Vision B
,
1.74K 0

Conceptul primului monovolum compact premium a fost anunțat de Mercedes Vision B în 2004, care a devenit Clasa B în 2005.

Vision B a fost prezentat în toamna anului 2004 la Salonul Auto de la Paris, alături de Mercedes Vision R și reprezintă o interpretare, la nivelul clasei compacte, a elementelor introduse pentru prima oară la Grand Sport Tourer.

Mercedes evită să numească acest concept un monovolum, dar de fapt, Compact Sports Tourer a fost primul monovolum premium compact. Datorită conceptului de podea de tip sandwich, introdus în 1998 la Clasa A (W168), care a fost folosit și la Compact Sports Tourer, spațiul interior a fost similar cu cel al limuzinelor și breakurilor de clasă mai mare. Motorul a fost amplasat parțial în față și partial sub celula de siguranță a pasagerilor, iar această amplasare face economie de spațiu. 70% din lungimea totală a mașinii era folosită pentru spațiul interior și pentru portbagaj.

Vision B și Vision R prezentau aceleași elemente de design: grila radiatorului cu trei linii orizontale, care susțineau logo-ul Mercedes și linia rotunjită a acoperișului, care se ridica ușor spre spate.

Vision B a fost vopsit într-o culoare invoatoare, Alubeam. De obicei, la culorile metalizate convenționale, efectul metalic este creat de particule mici de pigment cu un diametru între 100 și 300 de nanometri. În cadrul procesului de producție a vopselei Alubeam, particulele sunt mult mai fine și au un diametru între 30 și 50 de nanometri, ceea ce înseamnă că particulele sunt integrate mai uniform la suprafața vospelei.

La interior, bordul, scaunele și portierele au fost finisate cu un material ultraperformant, care reprezenta o reminescență a echipamentelor sportive de înaltă calitate.

Vision B a fost echipat cu un motor diesel nou de 2 litri și patru cilindri, care dezvolta 140 CP și 300 Nm, disponibili de la numai 1600 rpm. O altă inovație era transmisia Autotronic CVT, care oferea puterea maximă mai repede decât o  transmisie automată convențională. Treptele puteau fi schimbate cu ajutorul butoanelor de pe volan. În combinație cu motorul diesel, consumul de combustibil era sub 6 l/100 km.

Vision B a fost un automobil prea avansat pentru acea vreme, dar, în același timp, a fost transformat foarte rapid într-o mașină de serie, numită B-Class.

Pentru mai bine de 9 ani, cele două generații B-Class nu au avut niciun rival în segmentul premium.

Comentati?

Your email address will not be published.