Transformer – Conceptul Mercedes-Benz IAA dezvăluit la Frankfurt

Salonul Auto de la Frankfurt
,
2.02K 0

Conceptul Mercedes-Benz IAA reprezintă două mașini într-una singură! Una care își modifică forma și funcțiile atunci când atinge viteza de 80 km/h. Deținătorul recordului mondial în ceea ce privește coeficientul aerodinamic – doar 0,19 – a fost prezentat oficial aseară la Frankfurt.

Pentru Mercedes-Benz, Salonul Auto de la Frankfurt a început cu un spectacol 3D inovator, înfățișînd tehnologia ultra modernă a viitorului apropiat. În tonurile acustice ale unei coloane sonore tehno, Mercedes-Benz Intelligent Aerodynamic Automobile și-a făcut apariția pe scenă și i-a lăsat pe spectatori fără reacție.

În momentul în care ajunge la viteza de 80 km/h, sau mai devreme, la simpla apăsare a unui buton, vehiculul de studio trece automat de pe modul design pe cel aerodinamic, așadar, o serie amplă de elemente vor modifica forma automobilului, transformîndu-l într-un campion mondial al aerodinamicii: opt elemente vor extinde mașina cu 25 mm în față și 20 mm în spate, pentru a asigura un flux superior al aerului. Odată cu creșterea vitezei, Jantele Active își vor modifica și ele forma, devenind discuri perfect aerodinamice, în timp ce lama din grila frontală se va muta automat cu 60 mm către spate.

IAA Concept 3

Conceptul Mercedes-Benz IAA are o lungime de 5040 mm (5430 mm în modul aerodinamic), o lățime de 1995 mm și o înălțime de 1305 mm.

Ampatamentul său măsoară 2975 mm, iar ecartamentele pe față/spate sunt de 1710. respectiv 1770 mm.

“Mașini fascinante și sofisticate construite de Mercedes-Benz. Conceptul IAA pune în practică inovațiile inteligente pentru a rezolva veșnicul conflict dintre funcție și estetică și demonstrează că încă avem o grămadă de idei în privința obținerii unei eficienții superioare”, spune Prof. Dr. Thomas Weber, membru al Consiliului de Administrație de la Daimler, șef al Departamentului de Dezvoltare a Autoturismelor Mercedes-Benz.

La exterior, coupe-ul cu patru uși este un amestec exclusivist de design și elemente aerodinamice. Vehiculul vine cu înfățișarea clasică a unei mașini sport cu o abordare futuristă: capote alungită se prelungește armonios în corpul compact al mașinii, cu un acoperiș de sticlă care coboară abrupt spre partea posterioară.

IAA 3Partea frontală, sportivă și minimalistă, aduce acel deja familiar, dar încă surprinzător “nas de rechin”, asemănător cu cel al unui alt vehicul de cercetare, F015 Luxury in Motion. Transformarea lamelor grilei într-un bloc iluminator cu tehnologie LED subliniază înfățișarea puternică, dar senzuală și ultra tehnologizată a automobilului.

Flapsurile verticale nu sunt doar exceptional de spectaculoase, dar sunt și perfect funcționale. Acestea se extend în exterior pentru un flux superior al aerului. În timp ce sunt extinse, când mașina trece pe modul aerodinamic, marginile aripilor se aprind într-o nunață albastră.

Înlocuind clasicele mânere pentru deschiderea portierelor, lumini albastre intermitente, cu tehnologie LED, arată unde se află suprafața care trebuie atinsă. O simplă atingere cu degetul, în același mod în care atingi ecranul smartphone-ului, va deschide automat portierele.

Stopurile ies și ele în evidență, avînd un aspect de “praf de stele”. Mercedes-Benz promite că această înfățișare de “praf de stele” va debuta în vehiculele de serie începînd cu 2016.

Conceptul este propulsat de un sistem cu tehnologie plug-in hybrid, constituit dintr-un motor pe benzină și unul electric, care oferă o putere totală de 205 kW (279 CP). Acestea sunt cifre care garantează o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic).

IAA 2Interiorul Conceptului IAA combină caracterul sportiv super stilat cu luxul modern. Alegerea materialelor și a culorilor are la bază combinații de antracit și alb, dar și de aluminiu și sticlă șlefuită.

Volanul futurist cu două spițe reprezintă o dezvoltare progresivă a filosofiei Mercedes-Benz. Ideea “Mâinile pe volan, ochii la drum” este pusă acum în practică. Butonul OFN (Optical Finger Navigation) din stânga controlează display-ul rezervat mâinii stângi, în timp ce butonul din dreapta asigură controlul pentru display-ul din dreapta.

Panoul de bord include două monitoare de 12,3 inchi fiecare, amplasate unul lângă celălalt, dincolo de o suprafață de sticlă.

Interiorul vehiculului de cercetare au ales o abordare holistică: acesta imită perfect limbajul de design folosit la exterior, cu alb și antracit ca și culori de bază. Fuzionînd perfect cu portierele, bordul completează design-ul circular.

IAA Concept 4

Pentru a suplimenta caracterul luxos al unui vehicul care este deja exclusivist, cele opt prize de aer sunt realizate de Swarovski, în parteneriat cu Mercedes-Benz. Acestea atrag discret atenția atunci când se aprind în nuanțe de albastru și roșu.

Dacă acest concept Mercedes-Benz IAA va ajunge în showroom-uri sau doar în saloanele de prezentare, rămâne de văzut. Până atunci, haideți să ne bucurăm de călătoria în viitor.

Comentati?

Your email address will not be published.