La doar câteva ore de la prezentarea sa oficială la Salonul Auto de la Frankfurt, Conceptul Mercedes-Benz IAA este vedetă pe internet.
Clipul îl prezintă pe campionul mondial la aerodinamică pornind într-o călătorie către tărâmul sălbatic al… tunelului de vânt, pentru a dovedi că cifrele sale de 0,19 sunt reale. Acest video arată exact cum elementele aerodinamice se extind la viteze de peste 80 km/h, modificînd total forma mașinii.
Flapsurile frontale, lamele din bara din față, jantele active și extensia posterioară o transformă în cea mai aerodinamică mașină construită vreodată. Automobilul Inteligent arată de parcă ar pluti pe apă.
- Flapsurile amplasate în bara frontal, chiar în fața arcadelor roților, se extind spre exterior cu 25 mm și spre spate cu 20 mm.
- Lama amplasată în bara din față se mută, de asemenea, cu 60 mm către spate, îmbunătățind fluxul de aer.
- Jantele Active își modifică forma cu ajutorul forței centrifuge, transformîndu-se din jante sport cu cinci spițe în roți cu aspect de disc perfect plat.
- În conjuncție cu difuzorul, extensia din spate, care ajunge până la 390 mm, îmbunătățește, de asemenea, fluxul de aer din jurul automobillui. Avînd o un design care imită liniile ambarcațiunilor, extensia din spate include opt elemente realizate din plastic ranforsat cu fibră de carbon, într-o structură de tip sandwich, care se apropie pentru a forma un inel.
La ora actuală, Mercedes-Benz deține poziția fruntașă în ceea ce privește aerodinamica. În 2013, Mercedes-Benz CLA a obținut un coeficient aerdonamic de 0,22 – marcînd astfel valoarea minimă atinsă atât de modelele din portofoliul Mercedes-Benz, cât și de toate celalte automobile de serie.
Conceptul Mercedes-Benz IAA vine cu aspect de navă spațială, în combinații de alb și antracit cu lumini ambientale albastre și roșii, dar și cu finisaje din sticlă șlefuită și aluminiu, elemente care confirmă faptul că mașina vine din viitor. Întregul interior are la bază linii cursive, materiale de înaltă calitate și tehnologie touch.