Euro NCAP: Mercedes-Benz C-Class, cea mai sigură mașină de clasă medie

Mercedes-Benz C-Class
,
3.41K 0

Euro NCAP a anunțat numele celor mai sigure mașini testate în 2014. Mercedes-Benz C-Class primește laurii la categoria Mașină de Familie de Clasă Medie.

Clasa C a primit toate laudele experților Euro NCAP și calificativul maxim de cinci stele, obținînd un punctaj impresionant de 92% pentru protecția pasagerilor adulți și 84% pentru protecția copiilor. Testele au respectat noile reguli Euro NCAP, care, în loc să evalueze mașinile exclusiv la capitolele impact frontale sau lateral, recompensează cu mașinile în funcție de rezultate obținute la diferite categorii cum ar fi siguranța pasagerilor adulți, siguranța copiilor și sistemele de siguranță activă, cum ar fi frânarea autonomă automată (AEB).

Impactul frontal are loc la o viteză de 64 km/h, 40% din lățimea mașinii lovind o barieră care se deformează. În cazul impactului lateral, o barieră flexibilă mobilă lovește portiera șoferului la 50 km/h. În cadrul testului de impact lateral cu un stâlp, mașina testată este propulsată la o viteză de 29 km/h într-un stâlp fix.

large

Mercedes nu a dezamăgit. Sistemele de siguranță ale Clasei C au cules 77 de puncte, ESP-ul, atenționarea de punere a centurii și Collision Prevention Assist PLUS® fiind oferite ca dotări standard. Sistemul de frânare autonomă funcționează atât la viteze reduse, cât și la viteze mari, evitînd coliziunile iminente în traficul urban sau reducînd gravitatea acestora pe autostradă. Lane Departure Warning, disponibil ca opțiune, ajută la menținerea mașinii pe banda corectă (‘Lane Departure Protection’).

Per total, Mercedes- Benz Clasa C a obținut punctajul maxim pentru siguranța pasagerilor. Celula de siguranță a rămas intactă la impact frontal, iar în cadrul testului cu bariera laterală, părțile vitale ale corpului au avut parte de o protecție bună, conform interpretării datelor înregistrate de manechine. În impactul lateral, presiunea aplicată asupra zonei toracice poate deveni o problemă minoră, în timp ce există șanse mici de vătămare din cauza șocului provocat de o lovitură din spate, protecției oferită de scaunele din față fiind optimă.

Airbag-ul pentru pasageri este dezactivat automat atunci când un scaun de copil orientat spre spate este montat pe scaunul pasagerului. Sistemul este diferit față de versiunile precedente implementate de Mercedes-Benz, sisteme care funcționau astfel doar în cazul unor anumite tipuri de scaune.

Nici pietonii nu au fost uitați de Mercedes-Benz. Clasa C a primit calificativul de cinci stele și un punctaj de 77%, cu laudele binemeritate acordate capotei ‘active’. Atunci când este detectat impactul cu un pieton, aceasta se ridică, pentru a crea mai mult spațiu între capotă și structurile dure ale motorului, protecția capului fiind îmbunătățită. Și testele efectuate asupra barei de protecție au dovedit un nivel bun de protecție oferită pietonilor, în condițiile în care doar marginile frontale ale acesteia au fost clasificate ca fiind neprietenoase.

Comentati?

Your email address will not be published.