Zece provocări pentru Dieter Zetsche până în 2020

Planurile Mercedes până în 2020
,
2.15K 0

În cel de-al zecelea său an la conducerea Mercedes-Benz, Dieter Zetsche merge înainte cu ambițiosul său plan de a recuceri, pentru Mercedes-Benz, poziția de lider pe piața producătorilor premium până în 2020. Iată principalele direcții de dezvoltare și provocări pe care Dieter Zetsche trebuie să le înfrunte pentru a-și îndeplini obiectivul.

În 1994, un jurnalist auto mi-a spus la o prezentare Mercedes-Benz: “Uită-te la omul acesta. Într-o zi, va fi președintele Mercedes-Benz”. Numele acestui om este Dieter Zetsche și, în 1994, era șeful departamentului de vânzări de la Mercedes-Benz.

În 1998, Zetsche devenea membru al Consilului de Administrație de la DaimlerChrysler și, la 1 ianuarie 2006, i-a urmat lui Jurgen Schrempp în funcția de președinte al DaimlerChrysler AG (acum Daimler AG). Dieter Zetsche este creditat cu realizarea unor schimbări esențiale la Mercedes-Benz, printre care îmbunătățirea calității produselor și a satisfacției clienților după un deceniu în care aceste calități tradiționale mărcii Mercedes-Benz se degradaseră.

Zetsche a jucat un rol important și în încheierea afacerii DaimlerChrysler și în revenirea la formatul Daimler AG.

Alianța făcută de Jurgen Schrempp cu Chrysler și Mitsubishi a fost unul dintre cele mai mari eșecuri din industria auto, din cauza culturilor foarte diferite și a nivelelor diferite de tehnologie.

Ca inginer, Zetsche a realizat că lansarea unor produse noi și de actualitate este singurul mod prin care Mercedes-Benz poate evolua și exact asta a făcut în ultimii zece ani. Aceste rezultate pot fi observate în ultimii doi ani, pentru că, în industria auto, schimbările au nevoie de timp pentru a se face observate.

Înainte de mandatul lui Zetsche,  Mercedes-Benz a fost nevoită să se confrunte cu probleme care țineau de calitatea produselor și o gamă de modele prea puternic ancorată în trecut.

Dar trecutul este trecut și scopul nostru în acest articol este să prezentăm ce îmbunătățiri a adus Zetsche brand-ului în ultimii zece ani, dar și care sunt principalele provocări pentru el în acest deceniu.

Reconfirmat CEO pentru încă trei ani, Dieter Zetsche are planuri clare de viitor.

Gama compactă (Platforma MFA)

Gama modelelor compacte reprezintă un succes veritabil. În 2014, Mercedes-Benz a vândut 463.000 de modele compacte dintr-un total de 1.650.010 unități. În timp ce cifra totală a vânzărilor a crescut cu 12,9% în 2014, vânzările modelelor compacte au crescut cu un procent aproape dublu, de 24,7%.

Trebuie să menționăm și faptul că în 2014, Mercedes-Benz avea doar patru modele compacte, noul CLA Shooting Brake completând gama în februarie 2015.

Dar acesta nu este sfârșitul poveștii. Mercedes-Benz plănuiește o a doua generație a acestei game de succes, bazată pe o evoluție a platformei MFA.

Având la bază versiunea evoluată a acestei platforme, Mercedes-Benz plănuiește nouă modele în loc de cele cinci existente în gama actuală.

Cel mai atractiv și mai profitabil va fi coupe-ul bazat pe Clasa A. Cu o caroserie independentă și linii sportive, Clasa A Coupe ar putea fi cel mai puternic rival pentru Audi TT. Versiunea cabrio este un derivat firesc al viitorului coupe. Ne așteptăm ca noul coupe sport să ajungă pe piață în 2018 sau 2019, la scurt timp după viitoarea generație Clasa A.

Cuprinși de invidie pe succesul Clasei B, cei de la BMW au lansat, în 2014, modelul Seria 2 Active Tourer, grăbindu-se apoi să lanseze și versiunea cu șapte locuri Gran Tourer, în 2015.

Mercedes va veni cu propria sa replică, dar nu sub forma unui model Clasa B cu șapte locuri. Răspunsul îl va da viitorul GLB, un GLA cu o caroserie mai pătrățoasă, un ampatament mai lung și o configurație cu șapte locuri.

O altă idee este un sedan mai practic decât coupe-ul cu patru uși CLA. Versiunea nu a fost confirmată de cei de la Mercedes-Benz, dar ar avea sens, din moment ce ar fi o mașină total diferită de CLA. CLA este proaspăt, tineresc, stilat, în timp ce un sedan ar putea oferi mai multe valori practice în adevăratul sens al cuvântului.

Conform declarațiilor lui Jurgen Doring, șeful diviziei de strategie a sistemelor de propulsie de la Mercedes-Benz, noua tehnologie Plug-In Hybrid lansată la S-Class și C-Class ar putea fi adoptată și de modelele cu motoarele amplasate transversal și cu tracțiune față. Acest lucru înseamnă că, într-o bună zi, vom vedea un Mercedes compact cu tehnologie Plug-In Hybrid.

Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC (X156) 2013

Clasa sport

Acest domeniu este o provocare uriașă pentru Dieter Zetsche. Segmentul mașinilor sport s-a restrâns dramatic în ultimii ani, iar Mercedes-Benz trebuie să găsească cel mai eficient mod de a dezvolta viitoarele modele SLK și SL.

Actuala generație SLK are la bază vechea platformă a Clasei C, în timp ce SL are la bază platforma Clasei E. Aceste platforme nu le conferă nota sportivă a celebrelor Săgeți Argintii care au scris istorie pentru Mercedes-Benz.

Ideea este de a crea o platformă diferită, dedicată exclusiv modelelor SL și SLK, cu o gardă la sol mai joasă, o masă mai mică, motoare amplasate cât mai jos și un raport de distribuție a maselor de 50/50%. Cu două modele pe aceeași platformă, ar fi mai ușor de rentabilizat platforma, în ciuda faptului că acest segment cunoaște o scădere a vânzărilor.

Mercedes-Benz mai are o problemă pentru că viitorul A-Class Coupe va crea o competiție internă cu SLK, în ciuda platformelor diferite și a tipurilor diferite de tracțiune (tracțiune spate pentru SLK vs tracțiune față/tracțiune integrală pentru A-Class Coupe). Principalul motiv de îngrijorare este că viitorul A-Class Coupe ar putea ucide SLK. va fi o provocare foarte mare pentru Zetsche să găsească o cale ca aceste modele să coexiste împreună.

Pe de altă parte, noile modele AMG devin din ce în ce mai dorite. Cu C 63 AMG, Mercedes-AMG intră pe teritoriul BMW, iar noul motor AMG V8 de 4 litri a devenit deja un nou standard de referință în clasa sa.

C 63 AMG a câștigat majoritatea testelor comparative împotriva lui BMW M4, ceea ce dovedește că noua strategie AMG este cea corectă.

AMG GT este răspunsul potrivit pentru Porsche 911/911 Turbo. În ciuda faptului că nu are portiere “gullwing”, AMG GT se bucură de avantajele platformei lui SLS la un preț mult mai mic, iar la condus, oferă mai multă plăcere.

În ultimele săptămâni, au apărut multe zvonuri referitoare la un posibil AMG GT4 cu 4 locuri și 4 uși. Acest model ar urma să concureze cu Porsche Panamera și va avea liniile de design ale lui AMG GT. Însă platforma va proveni de la viitorul CLS care va debuta în 2018. Ne așteptăm ca AMG GT4 să debuteze  în 2019. Acesta ar urma să fie al doilea model propriu și exclusiv AMG după AMG GT în gama actuală.

AMG Gt4 va utiliza noul V8 bi-turbo de 4 litri cuplat la o cutie automată cu 9 trepte. Ca și AMG GT, AMG GT4 va fi disponibil în mai multe versiuni. Motorul V8 are resurse de până la 600 CP.

mercedes-amg-gt-s-3

Clasa tradițională (platforma MRA)

Cu noul C-Class, Mercedes-Benz a făcut un pas uriaș înainte. Noua caroserie mai ușoară, noua punte față multilink, noul interior și noua ergonomie au creat noi standarde în segmentul clasei medii premium.

Vom vedea aceeași platformă în 2016 la viitorul E-Class. Acesta va fi mai ușor, mai sportiv, în timp ce designul interior va urma linia Clasei S și nu a Clasei C.

E-Class reprezintă un model crucial pentru Mercedes, pentru că va fi primul care pe care vor debuta noile motoare cu șase cilindri în linie, o configurație celebră la Mercedes-Benz.

Familia Clasei E va include un coupe veritabil și un cabrio, bazate pe Clasa E, total diferite însă, de versiunile coupe și cabrio Clasa C, aflate deja în faza de dezvoltare. la noua generație Clasa E, Mercedes-Benz nu va mai fixa versiunile coupe și cabrio, fiecare clasă urmând să aibă propriul coupe și cabriolet.

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic

Brandul Maybach

Închiderea brandului Maybach și recrearea lui Maybach ca subbrand este încă o idee genială a lui Dieter Zetsche.

Deși este prea devreme pentru a trage concluzii, Mercedes-Maybach S-Class este condamnat la succes. Cu o poziționare foarte bună în ceea ce privește prețul și cu un design distinct, Maybach S-Class are toate șansele pentru a se transforma într-un succes. Și există potențial pentru Maybach nu numai în cadrul Clasei S. Un viitor Maybach GLS, despre care au existat zvonuri în ultimele luni, ar putea fi un rival puternic pentru SUV-urile Rolls-Royce și Bentley.

S-Klasse, S 600 Maybach (X 222) 2014

Gama SUV

Niciun alt producător auto nu are o gamă de SUV-uri atât de mare. De la GLA la G-Class, Mercedes va avea în 2016 nu mai puțin de opt SUV-uri și includem aici și viitorul GLC Coupe, care a apărut în avanpremieră la Salonul de la Shanghai.

Succesorul lui GLK va avea premiera mondială pe 17 iunie, iar întrebarea crucială este dacă clienții Mercedes-Benz vor duce dorul liniilor angulare ale lui GLK. Privind cele mai recente fotografii spion, care arată noul GLC aproape nemascat, credem că noul design este mai proaspăt și mai sportiv și că va atrage un număr mai mare de clienți.

Cu GLC Coupe și GLE Coupe, Mercedes-Benz reacționează rapid la noile tendințe și are un avantaj important în fața celor de la Audi, de exemplu.

Legendarul G-Class este pregătit pentru o schimbare majoră în 2016. Una dintre cele mai mari modificări va fi reprezentată de noua caroserie, care va fi cu 10 cm mai lată.

Și povestea merge mai departe. Până în 2020, Mercedes ar putea avea 10 SUV-uri în gamă, dacă adăugăm aici GLB și X-Class-ul care a provocat multe dezbateri – un SUV de clasă mică, anticipat de conceptul G-Code și care ar putea avea la bază o platformă Renault.

Mercedes-Benz Concept GLC Coupé

Tehnologia Plug-In Hybrid

Mercedes-Benz a fost cel mai rapid producător auto premium care a lansat noua tehnologie Plug-In Hybrid, alături de Porsche.

S-Class Plug-In Hybrid a fost prima limuzină de lux Plug-In Hybrid.
C 350e a fost deja lansată, iar versiunile GLC și E-Class Plug-In Hybrid sunt și ele pe listă.

În următorii trei ani, Mercedes-Benz va lansa zece modele Plug-In Hybrid, ceea ce reprezintă un argument crucial pentru a atrage cumpărători de la mărcile rivale. Tehnologia Plug-In Hybrid este una din căile importante pentru a atinge normele de emisii impuse din 2020 încolo, de 95 g/km CO2.

C 350 Plug-In Hybrid

Povestea hidrogenului

Mercedes se află în pole position în ceea ce privește propulsia pe bază de hidrogen. B-Class Fuel Cell a dovedit deja că poate fi o soluție viabilă în viitor.

F125! reprezintă un alt exemplu despre cum ar putea arăta, în următorul deceniu, o limuzină de lux cu propulsie bazată pe hidrogen.

Cine va reuși să stocheze hidrogenul cu o presiune mai redusă decât în prezent va câștiga pariul mașiniulor cu propulsie pe hidrogen. Dacă hidrogenul este stocat la presiune mai mică, rezervoarele de hidrogen ar putea avea o formă diferită față de forma cilindrică actuală și ar putea fi integrate mai ușor în structura caroseriei.

Pe de altă parte, dacă hidrogenul este stocat la o presiune mai mică, pericolul în caz de impact ar fi, de asemenea, mult redus.

Zetsche este omul care crede în hidrogen, o soluție la care BMW a renunțat. BMW a militat pentru hidrogen la începutul acestui secol cu versiunile bazate pe Seria 7.

F 125

Mașinile autonome

În industria auto, există o grămadă de păreri pro și contra mașinilor autonome.

Dieter Zetsche crede că modul autonom de condus va juca un rol important în viețile noastre. El a declarat: “Oricine se gândește doar la pachetul tehnic, nu a înțeles încă faptul că mașinile autonome vor schimba societatea. Rolul mașinii ca soluție de transport va deveni tot mai important și, în cele din urmă, aceasta va deveni un living mobil.”

Grație conceptului F015 Luxury in Motion, Mercedes este cel mai avansat producător auto premium nu doar în ceea ce privește stilul autonom de condus, dar a creat și un model dedicat special acestei noi ere a mașinilor autonome.

F015 Luxury in Motion ne-a demonstrat că există un viitor și pentru o limuzină de lux ca S-Class și, dacă visul merge mai departe, vom putea vedea, într-o bună zi, o limuzină de lux autonomă cu propulsie pe bază de hidrogen.

F015-mercedesblog.com_

Propulsia electrică

Mercedes nu a mers pe drumul costisitor urmat de BMW pentru a crea un subbrand special dedicat vehiculelor electrice.

B-Class Electric Drive este produs pe aceeași linie de asamblare ca și modelul convențional Clasa B, oferă aceeași putere ca un BMW i3, dar oferă mai mult spațiu și o configurație cu cinci locuri.

Parteneriatul cu Tesla a reprezentat mutarea potrivită pentru Zetsche.

Viitorul smart Electric Drive promite o autonomie mărită și un preț atractiv. Date fiind caracteristicile platformei sale, smart este cel mai potrivit vehicul pentru propulsia electrică, grație motorului amplasat în spate și tracțiunii spate. Datorită valorii mari a cuplului motorului electric disponibil d ela o turație foarte redusă apropiată de zero, tracțiunea spate este mai eficientă pentru o propulsie electrică, pentru că aderența este superioară pe puntea din spate.

Mercedes se află în pole position și când vine vorba de dezvoltarea unui nou tip de baterii. Viitoarele generații de mașini electrice vor avea o autonomie mărită.

Mercedes-Benz B-Class Electric Drive, 2014

Phantom grafics Mercedes-Benz B-Class Electric Drive, 2014

Povestea chinezească

Zetsche a anticipat potențialul pieții chineze. China este a doua piață pentru Mercedes-Benz, în fața țării natale Germania.

Mercedes-Benz va cheltui un miliard de euro pentru a extinde capacitatea de producție la uzina de la Beijing. Uzina care, în prezent, construiește limuzinele C-Class și E-Class, dar și GLK, va fi capabilă să producă peste 200.000 de vehicule în acest an, când GLA va complete seria automobilelor produse în China.

Intenția celor de la Mercedes este să vândă 300.000 de mașini în acest an în China, avînd, în acest moment, peste 100 de dealeri.

Next milestone for Daimler in China: Mercedes-Benz engine plant at Beijing Benz celebrates grand opening. / Meilenstein für Daimler in China: Mercedes-Benz Motorenwerk in Peking offiziell eröffnet.

Comentati?

Your email address will not be published.