Dramă Mercedes în Malaezia – Motorul lui Hamilton ia foc, Rosberg termină pe 3

,
1.51K 0

Mercede-AMG PETRONAS a trăit un coșmar în Malaezia. Lewis Hamilton a abandonat după ce motorul i-a luat foc, cu 15 tururi înainte de final, când conducea detașat. Iar Nico Rosberg s-a ciocnit cu ambele monoposturi Ferrari și a primit o penalizare de 10 secunde, reușind, în cele din urmă, să urce pe podium, în urma celor de la Red Bull, Daniel Ricciardo și Max Verstappen.

A fost un start haotic în Malaezia, acolo unde Lewis Hamilton a pornit ca din tun, iar Nico Rosberg nu a reușit să se înscrie pe trasa corectă în primul viraj. Ferrari-ul condus de Sebastian Vettel a atins Mercedes-ul lui Nico, iar fostul campion mondial a fost nevoit să abandoneze. Rosberg a reușit să rămână pe circuit, dar a ajuns ultimul.

‘’Sebastian este de-a dreptul nebun, a intrat în Rosberg în plin ca un idiot’’, a spus Max Verstappen, olandezul care abia a împlinit 19 ani. Liderul mondial nu a avut de ales decât să înceapă cursa de recuperare.

În zece tururi de circuit, Rosberg ajunsese deja în top 10, iar apariția virtuală a Safety Car-ului i-a dat o mână de ajutor. A intrat să schimbe anvelopele și a revenit pe circuit în poziția a 14-a. ‘Da, da, știu, trebuie să gândesc pozitiv’’, i-a răspuns neamțul ui Paddy Lowe, care l-a sfătuit să rămână optimist.

Malaezia (7)

În frunte, Hamilton avea un avans de 2,5 secunde în fața lui Daniel Ricciardo. Colegul australianului, Max Verstappen, era însă mult mai rapid. Deși intrase deja la boxe și trecuse pe anvelope soft, revenise tot în poziția a patra și continua să obțină cei mai buni timpi pe circuit. Între timp, Rosberg a zburat pe lângă Sergio Perez și a ajuns pe 8.

Max Verstappen era în poziție bună pentru a-l ataca pe Kimi Raikkonen, dar finlandezul a intrat la boxe și a evitat duelul, revenind pe circuit chiar înaintea lui Rosberg. Hamilton și Ricciardo au intrat și ei să schimbe, iar Verstappen a fost lider preț de câteva tururi. Britanicul a forțat și a devorat de-a dreptul distanța care îl despărțea de lider. Olandezul rula încă pe soft-uri și avea nevoie să intre de urgență la boxe. Ceea ce a și făcut în turul cu numrul 28 și s-a întors chiar în fața lui Raikkonen și Rosberg. Mercedes-ul lui Nico a fost încălțat cu gume hard, pe care ar fi trebuit să le țină până în momentul în care ar fi trecut linia de sosire. În fața lui, Kimi Raikkonen a avut timp să schimbe și să iasă tot pe 4.

Malaezia (5)

Duelul mult așteptat avea să se întâmple. Rosberg a părut să nu fi învățat nimic din clinciurile anteriore. A forțat exteriorul, iar Mercedes-ul pilotat de el s-a ciocnit cu Ferrari-ul finlandezului, dar niciunul dintre monosposturi nu a fost avarit. Mecanicii din garajul lui Rosberg au izbucnit în aplauze.

Ricciardo și Verstappen duceau propriul lor război pentru poziția a doua. S-a transformat însă într-o luptă pentru victorie, pentru că Hamilton a trait șocul sezonului. Motorul triplului campion mondial a luat foc! În fața monitoarelor, șeful Toto Wolff și-a ascuns figura răvășită.

Malaezia (3)

Odată cu anunțarea Safety Car-ului virtual, ambele monoposturi Red Bull au intrat la boxe. Și Rosberg a schimbat anvelopele în toiul nebuniei de pe circuit.

Neamțul a fost anunțat că a primit o penalizare de 10 secunde în urma duelului cu Raikkonen, o veste care i-a provocat lui Toto Wolff o nouă reacție nervoasă. Va reuși neamțul să se distanțeze la peste 10 secunde de finlandez? Spre final, Nico avea un avantaj de aproape 12 secunde, ceea ce a echivalat cu o clasare pe podium pentru singurul pilot Mercedes-AMG PETRONAS rămas în cursă, în urma celor două monoposturi Red Bull, pilotate de Daniel Ricciardo și Max Verstapen.

Malaezia (8)

Pe podium, Rosberg a jucat rolul barmanului pentru Daniel Ricciardo. Austrialianul le-a servit tuturor șampanie, ca de obicei, din gheata sa.

Nico Rosberg rămâne lider în Marele Circ. Cu cinci curse înainte de final, are un avans de 23 de puncte în fața lui Lewis Hamilton. Următoarea oprire este săptămâna viitore la Suzuka.

Comentati?

Your email address will not be published.