Iar titlul de cel mai bun SUV Coupe îi este accordat lui… De doi ani, X4 marșează de unul singur pe un teritoriu pe care BMW l-a inventat. Dar acum are parte de un rival puternic sub forma Mercedes-ului GLC. PRIMUL TEST COMPARATIV OFERIT DE AUTOBILD.
Coupé: 1. Compartiment într-un vagon de tren. 2. Vehicul acoperit cu două locuri. 3. Mașină acoperită [două locuri] cu geamuri laterale retractabile. De-a lungul celor 130 de ani de istorie a automobilului, termenul coupe a descris categoric o mașină cu două uși, cu înfățișare sportivă, având două sau patru locuri. Dar începând cu 2004, Mercedes a încercat să ne convingă că, odată cu apariția modelului CLS, chiar și limuzinele cu geamuri laterale fără rame sunt coupe-uri. Și chiar noul SUV GLC Coupe ar trebui să fie considerat un coupe de modă veche.
La nivel intern, BMW denumește această categorie SAC: Sports Activity Coupe. Termenul corect ar fi de SUV hatchback. Dar ne aflăm aici pentru a analiza nu terminologia, ci mașinile. Începând cu 2008, BMW face legea în segmentul SUV-urilor Coupe cu X6, apoi, din 2014, ademenește publicul de life style cu X4. Acum Mercedes vrea să se implice în acest segment în continuă creștere și trimite GLC Coupe să defileze pe podiumul automobilistic. Care spate de Coupe poate să impresioneze mai mult? Mercedes-ul cu posterior rotunjit sau masivul bavarez? Partea din față este, în cazul amândurora, identică cu aceea a rudelor X3 și GLC.
Locurile din spate sunt mai ușor de accesat la BMW, grație pragului mai coborât. Dar bavarezul dă greș, pentru că poziția este una foarte joasă, iar pasagerii stau încovoiați, pentru că spătarul este foarte înclinat. Spațiu la cap? Este OK. Să trecem la Mercedes. Pasagerii trebuie să coboare capul și să se opintească la saltul peste pragul puțin mai ridicat. Dar toate celelalte aspecte sunt superioare. Scaune mai ridicate, poziție mai relaxată la rulare, mai mult spațiu. Spațiu la cap? OK. Părăsim locurile din spate cu Mercedes-ul având un avantaj clar. Să privim înapoi. Ce vedem? Plafon, tetiere, montanți. Doar van-urile fără geamuri sunt și mai derutante. Ne bucurăm că Mercedes-ul este dotat cu o cameră video pentru marșarier, dar BMW cere 420 de euro în plus pentru ea.
Înainte de a începe turul dinamic, să aruncăm o privire sub capotă: BMW-ul ne-a surprins, pentru că mecanismul de deschidere atârnă pe dedesubt, susținut numai de un suport metalic. Din lateral, prin arcadele roților vezi direct asfaltul: inacceptabil la o mașină care costă cel puțin 48.200 de euro. Mercedes: totul e la locul lui așa cum ar trebui să fie în această categorie de preț.
Și cum merg? Uluitor de agil având în vedere masa lor. Mercedes-ul cântărește 1964 kg, BMW-ul cu 101 de kilograme mai puțin. În orice caz, este mai puțin o chestiune de reducere a greutății cât este de setare a șasiului și a direcției, ceea ce face BMW-ul o mașină mai bună pentru cel aflat la volan. Direcția reacționează mai rapid și mai direct. Cu toate acestea, suspensia adaptivă (1100 de euro) oferă confort la rulare, senzaționala transmie automată cu opt trepte este mereu dornică să schimbe, mai ales pe modul Sport.
GLC nu este mai puternic, dar oferă un cuplu cu 100 Nm mai mare. Acest lucru se simte pe autostradă, unde GLC cere mai puțin efort la condus. Aici Mercedes-ul este în mediul său: zgomotul produs de vânt este foarte redus, suspensia pneumatică (2.261 euro) își poate pune punctele forte la bătaie. Aplatizează ușor denivelările lungi, transmisia automată cu nouă trepte menține turația coborâtă, direcția reacționează cu calm. Mercedes-ul alunecă liniștit. La testul de frânare, se descurcă foarte bine, oprind de la 100 km/h în 35,2 metri, cu 1,60 metri mai devreme ca BMW (frâne calde). Cu un test de consum cu o valoare de aproximtiv 6,5 litri la 100 km, ambele Coupe-uri sunt deosebit de economice, din moment ce vorbim despre SUV-uri de aproximativ 200 CP cu tracțiune integrală. Sau poate, în sfârșit, ar trebui să le numim coupe-uri sport?…
Concluzie
Fie că este SUV hatchback sau SUV Coupe, conceptul vine totuși cu deficiențe în ceea ce privește aspectul practic. Ceva mai încântător este faptul că fiecare dintre modele se conduce tipic ADN-ului celor două branduri: BMW-ul este un campion al dinamicii, în timp ce Mercedes-ul este regele confortului. Mercedes câștigă, pentru că oferă mai mult spațiu și mai mult confort. Dezamăgitor: X4 vine cu niște deficiențe ce țin de calitate.
Technical Data | BMW | Mercedes |
---|---|---|
Model | X4 xDrive20d | GLC Coupé 250 d 4Matic |
Motor | L4, Turbo | L4, Biturbo |
Capacitate | 1995 cm³ | 2143 cm³ |
kW (PS)/rpm | 140 (190)/4000 | 150 (204)/3800 |
Nm/rpm | 400/1750 | 500/1600 |
Viteza maximă | 212 km/h | 222 km/h |
Transmisie | automată, 8 trepte | automată, 9 trepte |
Tracțiune | 4×4 | 4×4 |
Lungime/lățime/înălțime | 4671/1881–2089/1624 mm | 4732/1890–2096/1602 mm |
Volum portbagaj | 500-1400 l | 500-1400 l |
Masă | 1863 kg | 1964 kg |
Consum | 5,2 l/100 km | 5,2 l/100 km |
CO2 | 138 g/km | 131 g/km |
Preț(Germania) | 56.650 Euro | 58.216 Euro |
Sursă: Autobild.de