Noul Mercedes-Benz GLC față-n față cu vechiul Audi Q5 într-un test AutoBild

,
3.34K 0

Demodatul Audi Q5 nu este de nasul noului Mercedes-Benz GLC. Colegii noștri de la AutoBild au decis să-și demonstreze singuri această teorie, aliniind la start cele două SUV-uri în primul test comparativ.

Mercedes le are pe toate, la o primă vedere. Arată bine, este confortabl și mult mai sportiv decât a fost odată. De fapt, prăpastia dintre GLC și predecesorul său GLK constă în faptul că cele două nu au practic nimic în comun, nici chiar amprenta sau design-ul. Noul GLC urmează o rută delicată, stilată, cu o caroserie rotunjită și aerodinamică, spre deosebire de liniile drepte ale fostului model.

Pentru a fi demn de statutul de frate mai mare pentru C-Class T-Model, noul SUV de clasă medie de la Mercedes a crescut considerabil. Cu doisprezece centimetri mai lung, cu cinci mai lat, cu unul mai înalt, ca să fim mai exacți. Așadar, SUV-ul de 4,66 metri depășește chiar și dimensiunile generoase ale mareului rival Audi Q5 (4,63 metri).

mercedes-benz-glc-q5-13

Dar așteptați să ajungeți la interior. În față, ai senzația că te afli în noul C-Class. Sigur, poziția este mai înaltă și mai dreaptă, avînd și o senzație mai aerisită în întregul spațiu al cabinei. Alftel, habitaclul SUV-ului prezintă un aranjament similar al bordului și elemente lucioase de finisaj asemănătoare cu cele de la limuzină și de la modelul break. Acesta este un lucru foarte bun, de fapt. Pentru prima oară în istorie, Mercedes a reușit să depășească Audi în ceea ce privește atmosfera și calitatea. În comparație cu noul Mercedes, Q5 emană sobrietate pură prin toți porii.

mercedes-benz-glc-q5-5

Iar lucrurile nu se îmbunătățesc deloc când ne referim la avantajele practice. Cei aproape 12 centimetri vin în sprijinul spațiului rezervat pasagerilor din spate și al bagajelor acestora. GLC-ul reușește să-și surclaseze adversarul Q5 cu numai puțin de 6 cm la capitolul spațiu pentru picioare, în timp ce oferă și o lățime cu 3,4 cm mai mare.

mercedes-benz-glc-q5-6

Aici, centimetrii în plus nu sunt doar pe hârtie. Există spațiu semnificativ mai mare pentru picioare, dar și posibilitatea de a-ți mișca fără griji capul, chiar și în cazul unui acoperiș mare din sticlă. Spătarul banchetei din spate este acum împărțit în trei (40/20/40 la sută) și îi lipsesc funcțiile de înclinare dedicate celor care preferă să stea într-o poziție mai relaxată. În orice caz, în Audi, pasagerii din spate nu se simt mult mai înghesuiți. Stau totuși într-o poziție mai joasă, făcînd accesul și ieșirea un pic dificile.

mercedes-benz-glc-q5-12Înaintînd spre partea posterioară, dăm peste un alt avantaj în contul GLC-ului. Noul SUV Mercedes oferă 550 de litri spațiu pentru bagaje, cu aproximativ 80 de litri mai mult ca vechiul GLK. Pragul de încărcare este înalt și, așadar, mai puțin practic, dar capacitatea maximă de depozitare este de 1,600 de litri, atinsă odată cu rabatarea cu ușurință a scaunelor, maschează acest mic inconvenient. Audi poate primi mai puțin bagaj, la cei 540-1,560 litri ai săi. Compartimentul de bagaje duce lipsa lățimii și a unui spațiu de stocare sub podeaua portbagajului.

Încă un avantaj pentru Mercedes: oricine alege să plătească în plus pentru suspensia pneumatică Airmatic, va descoperi că suprafața de încărcare poate fi coborâtă cu câțiva centimetri prin apăsarea unui buton.

De fapt, aceeași suspensie pneumatică este asul din mâneca GLC-ului. Unică în segment, este o funcție pe care niciun alt rival nu o oferă, deschizînd noi orizonturi în zona reglajelor arcurilor și amortizoarelor. Nivelarea automată în față și în spate merge mână în mână cu garda la sol variabilă, oferind GLC-ului un avantaj de apreciat și în afara asfaltului, ca un bonus. Pentru a face lucrurile clare, ne vom limita la a cita excelentele date de off-road: 30,8 grade (unghi de atac), 24,8 grade (unghi de degajare), 19,7 grade (unghiul rampei), gardă maximă la sol 23 de centimetri, spre deosebire de 23, 20, 17 și 20 centimetri pentru Audi.

mercedes-benz-glc-q5-12Șoferul poate alege dintre cinci programe off-road, dintre care poziția “rock assist” aduce garda maximă la sol și mai multă tracțiune. Este însă vital să bifați căsuța “off-road engineering package” pe lista de opțiuni. În contrast, clienților Audi Q5 li se refuză plăcerile și avantajele inerente ale programelor Offroad.

mercedes-benz-glc-q5-15În sfârșit, haideți să vorbim despre cea mai importantă dilemă. Este noul GLC și mașina care se manevrează mai bine? Opțiunile de rulare vor fi ușor de recunoscut de către ceic are sunt obișnuiți cu C-Class și gama sa de motorizare. Selecția este limitată la celebrele modele diesel 220 d (170 CP) și 250 d (204 CP), dar și la motorul pe benzină 250 (211 CP) și 350 e, acesta din urmă fiind o variantă plug-in hybrid, care combină un motor turbo cu patru cilindri și 211 CP cu un motor electric cu 116 CP. Toate modelele sunt echipate standard cu tracțiune integrală, dar și cu noua noua transmisie automată cu nouă trepte, cu excepția modelului 350 e, care primește vechea transmisie automată cu șapte trepte.

Aerodinamică superioară (Cx 0,30 în locul valorii anterioare de 0,34) și o masă redusă (minus 80 kg) nu pot decât să scadă cifrele standard de consum (până la 19%) și să îmbunătățească performanțele. GLC 250 d cu 204 CP testat aici și cifra sa de consum mixt de 5,0 l/100 km fac Audi Q5 TDI să pară și mai demodat decât este în realitate cu ai săi 190 CP și 5,7 l/100 km.

mercedes-benz-glc-q5-1

Așadar, care este verdictul? Spațios, practic, confortabil și surprinzător de sportiv – ce ar fi de obiectat la adresa noului Mercedes GLC? Poate ținuta de drum. Cu siguranță, succesul vânzărilor confirmă faptul că prețul mare pe măsura pretențiilor Mercedes, nu poate fi descurajator. “Bătrân” este, de fapt, un fel de termen potrivit atunci când ne referim la Audi Q5…

Sursă: Autobild.de

Comentati?

Your email address will not be published.