AMS aliniază la start un smart Forfour alături de un rival neobișnuit

,
1.92K 0

Legăturile dintre smart Forfour și Renault Twingo sunt binecunoscute, dar revista germană Auto Motor und Sport simte nevoia să compare modelul mai mare al familiei smart cu un alt membru al din gama lărgită Renault.

Ziua în care un produs al Corporației Daimler va fi comparat cu unul de la Dacia părea foarte îndepărtată, dacă nu chiar inexistentă, dar nemții de la celebra publicație Auto Motor und Sport au fost de altă părere. Au decis să pună o întrebare: oare merită smart Forfour prețul mai mare în comparație cu mult mai practica și mult mai ieftina Dacie Sandero?

Absurditatea întrebării este umbrită de faptul că ambele mașini folosesc exact același motor, pentru că fac acum parte din același conglomerat. Prețul mai mare pe care ar trebui să-l plătești pentru o mașină mai mică și mai puțin practică, dar mai arătoasă și aflată la ani lumină distanță în ceea ce privește calitatea interiorului? Se pare că vorbim despre 4 000 de euro.

Nemții pornesc la drum să afle dacă această diferență semnificativă de preț este reflectată de caracteristicile generale ale celor două mașini. Până la urmă, 4000 de euro reprezintă aproape jumătate din prețul unui Sandero.

Așa cum am menționat anterior, ambele folosesc motorul TCe 90, care este o unitate turbo pe benzină de 0,9 litri, dezvoltînd, așa cum este promovat, 90 CP. În timp ce ambele mașini pot atinge cuplul maxim – 135 Nm – la aceleași turații – 2.500 rpm – Dacia ajunge mai rapid la puterea maximă oprindu-se la 5.250 rpm. Așadar, smart-ul Forfour este ușor mai rapid în ceea ce privește accelerarea de la 0-100 km/h și viteza maximă, dar avînd un avantaj minim.

Sandero este și mai puțin agilă pe drumuri șerpuite, avînd un ruliu mai mare cauzat de suspensia mai moale și o direcție mai puțin comunicativă, în timp ce smart-ul – cu arhitectura lui cu tracțiune spate – avea să fie mereu mai distractiv. Iar distracția nu costă, de această dată, diferența de consum dintre cele două fiind de numai 0,1 l/100 km.

Când vine vorba despre caracterul practic, concursul chiar se încheie aici. Dacia Sandero poate transporta cinci adulți și poate să ofere un portbagaj cu un volum de 320 de litri (extensibil la un volum imens de 1.200 de litri). Cu motorul amplasat în partea posterioară, smart-ul Forfour oferă un portbagaj cu un volum de numai 185 de litri și un prag de încărcare destul de înalt. Dar, smart-ul vine cu un suport de idei inovatoare, care valorifică la maximum spațiul restrâns, cum ar fi, de exemplu, spătarele înclinaible ale banchetei.

smart forfour - mercedesblog.com (2)

În concluzie, nemții cred că diferența de preț este perfect explicabilă și justificată și trebuie să le dăm dreptate. Când cumperi un smart Forfour, nu cumperi o mașină practică, ci una mică, distractivă care, din întâmplare, este chiar utilă la dimensiunile sale (este cu jumătate de metru mai scurtă ca Sandero). Dacia Sandero este o mașină excelentă, care oferă mai mult decât te-ai aștepta să primești la un preț atât de mic. Dar îi lipsesc atât rafinamentul, cât și unele dotări prezente la smart, iar impresia generală este că ai cumpărat o mașină ieftină decentă, dar care este, până la urmă, o mașină ieftină. Smart-ul Forfour are elemente asemănătoare cum ar fi configurarea cheii, schimbătorul de viteze și sistemul de navigație, de exemplu, dar se descurcă să le integreze într-un habitaclu care este, dealtfel, unul premium, ca și cum au fost acolo dintodeauna.

Sunt două mașini foarte asemănătoare și totuși foarte diferite în același tip, care se adresează unor tipuri de clienți total diferite. De aceea diferența de preț nu va fi niciodată remarcată de către cele două clase de clienți, pentru că niciunul nu va face comparația cu cealaltă mașină.

 

Cei care înțeleg limba germană pot vedea aici testul original integral.

Sursă foto: Rossen Gargolov

Sursă: Auto Motor und Sport

 

Comentati?

Your email address will not be published.