TEST Mercedes-Benz GLE 500 e. Plug-in Hybrid de lux
, / 2687 0

TEST Mercedes-Benz GLE 500 e. Plug-in Hybrid de lux

SHARE
Home Teste TEST Mercedes-Benz GLE 500 e. Plug-in Hybrid de lux

TEST Mercedes-Benz GLE 500 e. Am testat primul SUV plug-in hybrid din istoria Mercedes. Cunoscut anterior sub denumirea de ML, marele Benz primește un nume nou și o nouă versiune eco, alături de faceliftul clasic. Foto: Bogdan Paraschiv

GLE virează spre limbajul de design rotunjit folosit în ultima perioadă de cei de la Mercedes, venind cu o parte frontală preluată de la omologul său Coupe, o grilă uriașă care integrează faruri mai înguste și mai agresive. Toate acestea cu o binevenită notă de S-Class și C-Class. În partea din spate, modificările sunt subtile, singura schimbare notabilă regăsindu-se în detaliile care decorează stopurile și bara.

Operațiunea de facelift aduce și interiorul la zi, ecranul multimedia mai mare și cu o rezoluție superioară grefat în partea superioară a consolei centrale fiind una dintre cele mai importante modernizări. Flancată de prize de aer, tableta de 8 inch este acționată prin intermediul unui comutator rotativ, inspirat de cel găsit la noul C-Class.

mercedes-gle-500e-test-2

Timpuri noi, nume noi

Ca o aluzie subtilă la legendarul G-Class, toate numele SUV-urilor vor fi alcătuite în același mod, începînd cu litera G. Ultima literă, E în acest caz, se află acolo pentru a face legătura imediată cu cel mai apropiat omolog convențional din gama Mercedes – evident E-Class.

tehnicaDenumit GLE 500 e 4Matic, primul SUV plug-in hybrid din istoria Mercedes-Benz adoptă același sistem folosit și de S500 Plug-in-Hybrid. Acest lucru se traduce printr-un motor V6 bi-turbo de 3,0 litri cu 333 CP combinat cu un motor electric de 116 CP, integrat între cutia automată 7G-Tronic Plus cu șapte rapoarte și motorul termic, rezultatul fiind o putere totală a ansamblului de 442 CP și 650Nm.

Bateria Litiu-ion are o capacitate de 8,8 kW, fiind montată deasupra punții din spate, deasupra portbagajului, al cărui volum de încărcare se reduce la 480-1.800 de litri, de la 690-2.010 de litri, așa cum se anunță în cazul GLE-urilor convenționale, în timp ce podeaua compartimentului pentru bagaje este mai înaltă decât pragul. Încărcarea de la un wall box special Mercedes durează aproximativ două ore, dar poți folosi și motorul pe benzină ca generator în modul Charge. La o priză obișnuită, mașina este gata de plecare și încărcată complet în 4,1 ore.

test-mercedes-benz-gle-500-e-c

Tracțiunea integrală 4Matic este standard, astfel că puterea este livrată în permanență către toate cele patru roți. Cutia automată cu șapte trepte 7G-Tronic Plus schimbă suficient și, am putea adăuga, chiar surprinzător de inspirat vitezele pentru evita orice fel de sincope sesizabile și a utiliza în mod inteligent resursele lui GLE 500 e.

mercedes-gle-500e-test-7Autonomie electrică, mit sau realitate

GLE 500 e oferă patru moduri de rulare pentru sistemul hibrid – E-Mode, E-Save, Charge și Hybrid. Modul standard este Hybrid. Selectat automat încă de la început, acest program păstrează ambele sau oricare dintre cele două motoare în funcțiune, favorizând pe cât posibil rularea cu emisii zero. În mod pur electric E-Mode, motorul convențional rămâne inactiv, iar mașina este propulsată numai electric până la epuizarea bateriilor. Interesant este că șoferul poate conduce mai relaxat în modul electric: pedala de accelerație prezintă un punct de presiune clar delimitat pe cursa acesteia până la care motorul termic nu se trezește la viață. Există și un mod E-Save, extrem de util dacă vrei să păstrezi rezervele de energie și să le folosești ulterior, în traficul urban spre exemplu. Tranziția între modurile de rulare se face automat, extrem de rafinat.

test-mercedes-benz-gle-500-e-b

În modul electric “E-Mode”, GLE 500 e oferă teoretic o autonomie de 30 km la viteze de până la 130km/h. În oraș, cu modul E-Mode cuplat și bateria încărcată 100%, autonomia electrică a fost, însă, de numai 20 km (19 km ai traseului de test, 1 km autonomie rămasă). În modul Hybrid, cu bateria la 20% din capacitate, consumul a fost de 9,7 l/100km. Tot în modul Hybrid și baterie 20%, media aferentă celor 76 km în regim extraurban a coborât la 7,7 l/100 km.

mercedes-gle-500e-test-8Suspensia pneumatică AIRMATIC cu gardă la sol variabilă intră în echiparea de serie, Mercedes oferind cinci setări distincte pentru tăria sau nivelul acesteia: Comfort, Slippery, Individual, Sport și Sport+, toate reunite sub umbrela sistemului standard Dynamic Select, care schimbă, de asemenea, greutatea direcției sau răspunsul accelerației. Dacă în modul Sport, rigiditatea suspensiei intră într-un registru relativ exagerat, în raport cu pretențiile mașinii, în setarea Comfort, confortul este suveran.

Disponibil de la 74.700 de euro, GLE 500 e este poziționat deasupra omologilor săi convenționali cu motorizare diesel. Câștigarea unui permis Greenpeace valabil pe viață te va costa 11.880 de euro în plus, în comparație cu versiunea diesel V6 de 3 litri GLE 350 d de 258 CP, iar diferența devine chiar mai greu de digerat (18.540 de euro) dacă luăm în considerare prețul modelului de bază GLE 250 d cu motor cu patru cilindri de 2 litri și 204 CP – în apărarea plug-in hibridului, trebuie menționat, totuși, că dieselul entry-level nu oferă suspensie Airmatic și nici tracțiune 4×4.

mercedes-gle-500e-test-9

Verdict

Se naște o întrebare evidentă. Merită versiunea plug-in hybrid prețul cerut? Și da, și nu. Din perspectiva traficului de zi cu zi, motorul diesel poate afișa o eficiență similară, la un preț mai accesibil. Modelul eco mizează, în schimb, totul pe aura unică de port-drapel al tehnologiei de ultimă oră, oferind un mix inimitabil între sportivitatea tipică unui motor extrem de potent alimentat cu benzină și consumul redus garantat de hibridizarea propulsiei. 
DATE TEHNICE Mercedes-Benz
Model GLE 500 e 4Matic
Motor termic/nr.cilindriV6, bi-turbo
Cilindree (cmc)2.996
Putere maxim/turaie (CP/rpm)333/5.250-6.000
Cuplu maxim/turaie (Nm/rpm)480/1.600-4.000
Motor electric
Putere maxim (CP)116
Cuplu maxim (Nm)340
Putere total ansamblu (CP)442
Cuplu total ansamblu (Nm)650
Transmisieintegral
Cutie de vitezeautomat, 7 trepte
L/l/h (mm)4.819/1.935/1.796
Ampatament (mm)2.915
Mas la gol (kg)2.465
Volum portbagaj (l)480-1.800
Baterie (kWh)8,8
Acceleraie 0-100 km/h (s)5,3
Vitez maxim (km/h)245
Consum mixt (l/100 km)3,3
Emisii CO2 (g/km)78
Pre (euro cu TVA)74.700

Comentati?

Your email address will not be published.