Recitalul lui Robert Wickens la malul mării

DTM Zandvoort Cursa 1
,
1.28K 0

Robert Wickens era hotărât să nu mizeze doar pe constanță și a obținut primul succes stagional în manșa de sprint din Olanda, fără mari emoții. Marco Wittmann a continuat parcursul bun, în timp ce Audi n-a putut profita de kilogramele pierdute pe un traseu unde e foarte dificil să depășești, chiar și cu DRS.

Încă din antrenamente s-a văzut cum Mercedes se prezintă foarte bine pe circuitul de lângă Marea Nordului. Dacă seria lor de victorii pe Norisring a luat sfârșit anul acesta, era momentul ca și înfrângerile de la Zandvoort să se încheie, dat fiind că ultimul succes al stelei în trei colțuri aici data din 2010 (prin Paffett).

DTM Zandvoort Preview: 24 de piloți, la muncă pe litoral

Calificările s-au dovedit cruciale în ajustarea obiectivelor fiecărui pilot pentru cele 40 de minute de sprint fără opriri obligatorii la boxe, iar echilibrul din DTM a fost evident încă o dată: dintre primii 10 la general, jumătate și-au găsit loc în top 10 pe grilă, în timp ce alți patru au ocupat în bloc locurile 20-23 și au pierdut astfel orice șansă la puncte în prima manșă de la Zandvoort. I-am numit pe Paul di Resta, Lucas Auer, Tom Blomqvist și Nico Muller. Ultimii doi au ajuns astfel la celălalt capăt al spectrului, după ce încheiau pe 1 și 2 la Norisring.

20160716-IMG_5051

Experiențe noi pentru Nico Muller: șueta codașilor de pe grilă cu Molina și Farfus

Cu doar un minut rămas din calificări, Jamie Green se afla în pole-ul provizoriu, însă britanicul a fost retrogradat în câteva clipe de patru adversari. Robert Wickens a stabilit timpul-reper printr-un tur fără greșeală, iar alături de acesta în prima linie s-a plasat liderul la general, Marco Wittmann. Germanul de la BMW a fost chiar mai rapid decât canadianul, dacă socotim ”timpul ideal” realizat prin adunarea celor mai bune sectoare. Chiar și din tabăra Mercedes, timpul ideal a fost cel al lui Vietoris, abia al treilea însă pe grilă, cu Paffett alături.

Ecarturile dintre constructori au adus 5 kilograme suplimentare pentru BMW și Mercedes înaintea cursei, în timp ce Audi a putut să dea jos 5 kilograme și trăgea speranțe la un podium de pe linia a treia, prin Green sau Mortara. De menționat și clasarea excelentă a lui Esteban Ocon pe un traseu necunoscut (P7), acesta devansând așadar 15 nume cu o experiență mult mai bogată.

Temperaturi mult mai scăzute decât anul trecut, așa că BMW nu a mai avut avantaj

Temperaturi mult mai scăzute decât anul trecut, așa că BMW nu a mai avut avantaj

Startul a fost curat în avanposturi, primii 6 păstrându-și pozițiile. Pentru Adrien Tambay și Maxi Gotz, cursa a luat sfârșit după câțiva metri, iar echilibrul numeric s-a restabilit la câteva tururi după încheierea unei scurte neutralizări, odată cu incidentul prin care Farfus a ajuns în glisiere. Ocon a pierdut două poziții de emoție în primul viraj, fiind devansat de Ekstrom și Felix da Costa. Timo Glock a ieșit din top 10 și a continuat să cadă în clasament, cu o mașină ce nu era în cea mai bună stare, în timp ce ”celălalt Timo” a ajuns să bată la porțile zonei punctelor grație unor depășiri inspirate.

Mașina lui Tambay, în stare de funcționare doar pentru câțiva metri

Mașina lui Tambay, în stare de funcționare doar pentru câțiva metri

Incidentul lui Farfus a avut implicații mai importante, de vreme ce introducerea unui slow zone a pus probleme unora dintre piloți, care nu au încetinit suficient. Dacă Nico Muller oricum nu avea mari speranțe de la această cursă, Edo Mortara rula pe 6 când a fost anunțat că trebuie să treacă pe la boxe pentru o penalizare, iar astfel a pierdut puncte importante.

Dani Juncadella fusese în primii 3 în ambele sesiuni de antrenamente, însă a cedat încă o dată sub presiune în calificări și a fost constrâns să se bată doar pentru punctele mici. El a trecut de Ocon și a așteptat un nou moment fierbinte între Ekstrom și Felix da Costa, BMW-ul portughezului fiind destul de lent, dar capabil să se apere pe zonele DRS. Suedezul însă nu s-a mai precipitat și a preferat să adune puncte, situația sa la general fiind oricum cam gri momentan, după momentele neinspirate de la Norisring.

Săgeata argintie a lui Wickens a fost intangibilă la Zandvoort

Săgeata argintie a lui Wickens a fost intangibilă la Zandvoort

Wickens nu a avut nicio problemă să se desprindă de un Wittmann hărțuit de Vietoris până spre final, când Paffett a intrat și el în joc. Modul în care campionul din 2014 reușește să scoată rezultate atât de solide în condițiile în care coechipierii suferă (doar alte două modele BMW în puncte, pe 6, respectiv 10) este ceea ce-l face un mare pretendent la titlul din acest an. Practic, în afară de weekendul austriac de la Spielberg, BMW-urile au fost mai mereu văzute în defensivă, iar celelalte 7 manșe s-au încheiat cu victorii pentru Audi (4) sau Mercedes (3).

Dacă înaintea acestei runde aveam primii 3 despărțiți de doar 5 puncte, după 25 de tururi la Zandvoort s-a mai ”întins plutonul”. Wittmann are 10 puncte avans față de noul ocupant al poziției secunde, învingătorul zilei, Wickens. Poziția a treia este deținută de Edo Mortara, la 20 de puncte de lider și la egalitate cu Jamie Green, alt pilot care încă nu a câștigat o cursă în 2016. Juncadella și Ocon au adunat primele puncte stagionale, așa că la jumătatea campionatului fiecare dintre cei 24 de piloți și-a deblocat contorul.

Destine contrastante la BMW: Wittmann și-a păstrat locul 2 în cursă și șefia la general, iar Glock a ieșit din puncte

Destine contrastante la BMW: Wittmann și-a păstrat locul 2 în cursă și șefia la general, iar Glock a ieșit din puncte

Comentati?

Your email address will not be published.