Camioanele Unimog și Zetros obțin o triplă victorie într-un raliu extrem în Polonia

,
1.8K 0

Dacă există voință, orice este posibil. Probabil pe acest principiu au fost construiți giganții Mercedes. Și o demonstrează cu fiecare ocazie. Cea mai recentă demonstrație a avut loc în cadrul unui raliu extrem: Raliul Wroclaw al Poloniei 2015.

Opt zile exasperante și peste 1500 de kilometri de parcurs prin praf, nisip, noroi și suprafețe abrupte. Dar camioanele Unimog și Zetros au mai dovedit o dată ceea ce știam deja. Trei echipe de amatori din Germania și Polonia au câștigat la bordul camioanelor Mercedes, în categoriile în care au luat startul: “Small Truck Extreme”, “Big Truck Extreme” and “Small Truck Cross Country”.

Pilotul de raliuri Alfred Wemhoff și navigatorul său olandez Simon Meintema au ieșit învingători, conducînd Unimogul lor reconfigurat de curând, care are la bază un Unimog 437, în categoria “Small Truck Extreme”,o serie care a aliniat la start vehicule cu o masă totală sub 7,5 tone.

Zetros Unimog Polonia

A fost un moment cu totul special pentru Alfred Wemhoff, patronal unei afaceri de familie, care se ocupă de comercializarea basculantelor în regiunea Münsterland din Germania. A fost cea de-a șaptea participare a sa la raliul Germaniei, dar deocamdată abia prima victorie, după ce și-a condus Unimogul fabricat în 1987 timp de 29 de ore. Și chiar a reușit să încheie cursa cu un avans de nu mai puțin de trei ore în fața celui de-al doilea clasat. Când începe să enumere secretele succesului său, pe lângă detaliile tehnice, Wemhoff aduce aminte și de abilitățile de a conduce în off-road, de experiența vastă, de un stil constant de condus și de o bună navigație.

La categoria “Big Truck Extreme”, rezervată vehiculelor cu o masă totală de peste 7,5 tone, experții în raliuri Krzysztof Ostaszewski, Lukasz Piasecki și Slawomir Papaj au bifat și ei o super victorie la bordul unui camion Mercedes-Benz Zetros.

Încă un Unimog învingător a fost acela care i-a avut la bord pe Hanspeter Karches și pe copilotul acestuia Bernd Regensburger la categoria “Small Truck Cross Country”. Echipa a reușit să termine prima parcursul pe circuitul cu nisip, grație vitezelor mari și navigației precise.

Ediția din acest an a luat startul la Hohenmoelsen, lângă Leipzig, Germania, în timp ce linia de sosire a fost trasată la Drawsko Pomorskie în Polonia. Nu mai puțin de 127 de echipe s-au luptat cu vaduri adânci, gropi pline cu noroi, pante spectaculos de abrupte și circuite cu nisip.

Zetros Unimog Polonia

Dar cea mai mare provocare a raliului a fost pe timp de noapte, atunci când camioanele au avut de înfruntat o zonă mlăștinoasă improvizată într-o bază militară la Biedrusko, apoi un circuit de nisip în cadrul aceleași baze militare poloneze, dar, de această dată, în pădurile din Borne Sulinowo.

Raliul Wroclaw Polonia, cunoscut și sub denumirea de “Raliul Dakar din Nord “, este un raliu maraton recunoscut international, care se desfășoară pe teritoriul a două state. Competiția a debutat acum 20 de ani. În 1995, doar 60 de vehicule s-au aliniat la start, 35 de autoturisme, 20 de motociclete și numai cinci camioane. Nimic în comparație cu ce se întâmplă în competiția din prezent, când Raliul Poloniei a devenit un eveniment internațional, dar și una dintre cele mai importante, dure și solicitante competiții de raliu din Europa.

Comentati?

Your email address will not be published.