Mercedes C123, modelul care poate fi considerat un precursor modern al actualului E-Class Coupe, sărbătorește 40 de ani de viață. Automobilul cu două uși de clasă medie a fost lansat în 1977, la salonul auto de la Geneva.
Tehnologia de ultimă oră și eleganța tipică brand-ului Mercedes-Benz au găsit mereu expresie într-un mod special în modelele coupé. Cele trei modele 230 C, 280 C și 280 CE s-au aliniat tradiției. La ora actuală, seria C 123 face parte din istoria Coupé-urilor E-Class. Coupé-urile atractive ale seriei C 123 1977 și-au făcut apariția la un an după limuzine (W 123).
Coupé-urile seriei C 123 sunt printre cele mai populare clasice de la Mercedes-Benz. Tocmai din acest motiv fac parte din oferta permanentă ALL TIME STARS, divizia care se ocupă cu comercializarea vehiculelor de la Muzeul Mercedes-Benz. Evident, muzeul punând oferta la dispoziția fanilor brand-ului, atunci când pe piață apare un vehicul. Pentru că posesorul unui astfel de coupé nu este niciodată dornic să renunțe la el.
În ciuda unei asemănări vizuale cu limuzinele, coupé-urile sunt creații independente. Caroseria este cu 4 centimetri mai joasă și cu 8,5 centimetri mai scurtă. Apoi avem silueta modificată: “Caracterul inconfundabil al celor trei modele se reduce la parbrizul și la luneta mai abrupte, care nu sunt separate de un post central.” Așa suna descrierea din mapa de presă de acum 40 de ani. “Pentru privitor, rezultatul este un profil mai alungit și mai dinamic. Pentru pasageri, acest lucru înseamnă o vizibilitate incredibilă, neobturată de nimic.”
Unele detalii ale caroseriei corespund design-ului superior al limuzinelor 280 și 280 E: toate cele trei modele coupé veneau cu faruri triunghiulare cu semnătură luminoasă amplă, prize de aer cromate în fața parbrizului și finisaje cromate sub stopurile spate. Începând cu modelul facelift în septembrie 1982, grila prizelor de aer au devenit negre.
O îmbunătățire tehnică importantă în comparație cu predecesorii direcți ai seriei “Stroke Eight” (W 114) era celula pasagerilor mai stabilă, cu o structură mai rigidă a acoperișlui, un montant de mare rezistență și uși ranforsate. Absorbirea energiei de către zonele de impact din față și din spate era semnificativ mai mare prin capacitatea de deformare controlată a zonelor frontală și posterioară. Încă o inovație la capitolul siguranță a venit în august 1980: introdusă în premieră în 1978 odată cu apariția Clasei S seria 116, sistemul de anti-blocare a roților (ABS) era dsponibil la cerere pentru toate modelele seriei 123. Începând cu ianuarie 1982, încă o dotare opțională și-a făcut apariția sub forma airbag-ului șoferului.
Producția “Coupé-urilor 123” a luat sfârșit în august 1985, după opt ani și un total de 99.884 de unități, dintre care 15.509 cu motor diesel. Cea mai rară versiune a fost 280 C, cu 3704 vehicule produse.