Mercedes-Benz 540K Streamliner dă testul de viteză maximă

Mercedes-Benz 540K Streamliner
,
1.3K 0

Revista germană Auto-motor-und-sport a mers pe autostradă pentru a testa viteza maximă a unui Mercedes-Benz 540K Streamliner, fabricat în 1938 și restaurat.

Mercedes-Benz Classic Center a restaurat un Mercedes-Benz 540K Streamliner din 1938. Restaurarea Mercedes-ului 540K Streamliner a durat mai bine de doi ani. Vehiculul original a fost construit de Daimler-Benz în 1938 pentru cursa care urma să aibă loc pe ruta Berlin-Roma.

În 2011, angajații de la Mercedes Classic au descoperit șasiul, puntea spate și câteva piese ale modelului 540K pe un câmp de lângă fabrica din Unterturkheim. A fost nevoie de doi ani și jumătate pentru restaurarea Mercedes-ului 540K Streamliner, iar multe dintre piese au fost reconstruite.

Michael Bock, directorul Mercedes-Benz Classic și al Centrului pentru Clienți, a declarat: “Exact aceasta este misiunea noastră, să producem fascinație, să ne arătăm competența și abilitățile inovatoare.”

Cursa Berlin-Roma ar fi trebuit să aibă loc în 1938, dar în cele din urmă, nu a mai luat startul niciodată, din cauza faptului că Germania a anexat Cehoslovacia și, un an mai târziu, în 1939, cel de-al Doilea Război Mondial a adus nori negri deasupra Europei.

O parte importantă a cursei Berlin-Roma urma să se desfășoare pe autostrada germană dintre Berlin și Munchen: un parcurs cu accelerația la podea, în timpul căruia automobilele adunau puncte. Sistemul de punctare folosea ca referință o durată medie estimativă. Dacă, de exemplu, o mașină ajungea la linia de sosire cu un minut mai devreme, primea un punct.

Mașina restaurată folosește șasiul original și un motor supraalimentat cu compresor cu 8 cilindri în linie. Dar caroseria a fost reconstruită în întregime din aluminiu, ceea ce a ajutat la reducerea masei proprii cu 400 kg de la 2,5 tone. De asemenea, și raportul de demultiplicare a fost mărit pentru a obține o viteză maximă mai mare: de la 2,9:1 la 3,08.

Valoarea coeficientului de rezistență la înaintare a Mercedes-ului 540K Streamliner este de 0,36, o valoare bună chiar și pentru timpurile noastre. În anii ’30, coeficientul de rezistență la înaintare nu era măsurat, dar inginerii Mercedes-Benz au înregistrat valoarea pentru mașina restaurată cu ajutorul unui test efectuat în tunelul de vânt din Unterturkheim. Prin comparație, Coupe-ul 540K original avea un Cw  de 0,66.

Ralph Hettich, manager de proiecte tehnice la Mercedes-Benz, a declarat: “Am mers deja cu acest șasiu pe circuitul din Untertuerkheim și am atins viteze de peste 100 km/h (peste 60 mph). Dar astăzi testăm viteza maximă.”

Cu ajutorul compresorului, mașina a putut atinge o viteză maximă de 185 km/h. Motorul de 5,4 litri cu 8 cilindri în linie are o putere maximă de 185 CP.

Puteți vedea filmul la următorul link:

http://www.auto-motor-und-sport.de/video/master-trailer-stromlinie-8834951.html

Comentati?

Your email address will not be published.