Era 19 iunie 1927, ziua magică în care germanul Rudolf Caracciola a câștigat prima dintre cursele care au avut loc la Nürburgring, la volanul unui Mercedes-Benz Model S. 90 de ani au trecut de atunci. Era doar începutul unei povești de succes, cu Mercedes-Benz în prim plan.
Anii care au urmat au fost dominați de Mercedes și de ale sale mașini sport cu supraalimentare. Modelele S, SS, SSK și SSKL făceau legea pe circuit. În lumea auto, „S” vine de la “Sport”. Este valabil și pentru Model S, pentru că Mercedes a ținut să-și facă clare intențiile de la bun început.
Rudolf Caracciola a trecut primul linia de sosire în cursa inaugurală care a avut loc pe noul cricuit Nürburgring. Conducea un Model S și bifase și cel mai bun timp pe tur de circuit, rulând cu o viteză medie de 101.1 km/h.
În 1931, în cursa stradală Mille Miglia, neamțul Caracciola a fost primul învingător al legendarei competiții care nu era italian.
Având la bază versiunea Model “K” din 1926, Model S păstra cilindreaa impresionantă a părintelui său. Venea totuși cu o putere superioară, un șasiu mai bun și o greutate redusă cu aproximativ 230 de kilograme, până la 1270 de kilograme. Puterea motorului crescuse de la 110 CP (160 CP cu supraalimentare) la Model K până la 120 CP (180 cu supraalimentare) la Model S.
Mașina a fost poreclită “elefantul alb”. Deși nu sună deloc măgulitor pentru un vehicul de curse, Mercedes-Benz domina fără efort scena motorsportului din anii ‘20 și ‘30. Mașinile albe ale team-ului german erau robuste și puternice ca un elefant, în timp ce urletul motorului confirma asemănarea cu pachidermul.
Mercedes-Benz Model S era disponibil și pentru clienți particulari, nu numai pentru echipe. Relația strânsă dintre mașina de curse și mașina de stradă a rămas pe poziții până în zilele noastre și poartă logo-ul Mercedes-AMG. În ultimii ani, compania a trimis pe șosele o familie de modele incitante. AMG GT este este disponibil în versiune Coupé și Roadster, în timp ce mașina de curse certificată pentru drumurile publice, GT R, este vârful de lance. Echipele partenere din lumea sporturilor cu motor au ales Mercedes-AMG GT3.