Faceți loc! Trece Uhlenhaut Coupe!

Muzeul Mercedes-Benz, Stuttgart
,
1.8K 0

Avioane de hârtie! Este cel mai bun mod de a începe o lecție despre aerodinamică. Paznicul de noapte de la Muzeul Mercedes-Benz ne va fi ghid, din nou, dar și profesor. Haideți să-i fim elevi!

Forme, design-uri și un look futuristic. Despre toate acestea este vorba în lecția de astăzi. Uke este profesorul nostrum în această zi.

Mercedes-Benz C 111 – așa arăta viitorul în 1969. Cu un exterior în formă de săgeată, construit din fibră de sticlă exact ca o placă de surf, C 111 era, așa cum a fost mare parte dintre modelele Mercedes-Benz, mult înaintea vremii sale. Când a fost prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt, cei care l-au văzut au fost în delir. Cei mai bogați dintre ei au trimis cecuri în alb, cerînd o asemenea mașină, indifferent de preț.

Dar din păcate pentru ei și pentru istoria automobilistică, C 111 a ajuns niciodată să fie produs în serie.

Mercedes-Benz_C111

Cei mai bogați oameni ai lumii au trimis cecuri în alb, oferindu-se să cumpere un Mercedes-Benz C 111

Și vorbind despre aerodinamică, Uke nu poate merge mai departe fără a menționa o opera de artă în ceea ce privește design-ul, Mercedes-Benz 540 K Streamliner din 1938. Caroseria era făcută nu din fier, ci din aluminiu, ceea ce era o inovație incredibilă la acea vreme! Conceput în așa fel încât aerul să treacă ușor pe lângă el și să ofere o rezistență cât mai mică la vânt, atingea o viteză maximă de 185 km/h.

540 K Streamliner

Mercedes-Benz 540 K Streamliner din 1938, cu o caroserie din aluminiu

Iar Uke mai are o poveste care merită ascultată. Rudolf Uhlenhaut, șeful departamentului de testări de la Mercedes-Benz, întârzia la o întâlnire la Munchen. Dar a stat fără griji. Călătorea cu… o rachetă: Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe din 1955, care dezvolta 300 CP. Drumul de la Stuttgart la Munchen durează, chiar și în zilele noastre, două ore și jumătate. El a mers ca vântul și ca gândul pe autobahn și a ajuns la destinație în puțin peste o oră, la volanul mașinii sport capabile să atingă, la acea vreme, 290 km/h. Uhlenhaut Coupe a devenit, la vremea sa, cea mai rapidă mașină construită pentru drumurile publice.

Rămâneți pe recepție pentru episodul de săptămâna viitoare, când Uke va avea un invitat special. Puteți ghici despre cine este vorba? Noi ne-am dat peste cap ca să aflăm și numele a rămas secret.

Comentati?

Your email address will not be published.