Acura NSX Reborn. Are de ce să se teamă Mercedes-AMG GT?
, / 810 0

Acura NSX Reborn. Are de ce să se teamă Mercedes-AMG GT?

SHARE
Home AMG AMG GT Acura NSX Reborn. Are de ce să se teamă Mercedes-AMG GT?

La finalul uneia dintre cele mai lungi campanii de teasing din istorie, Acura dezvăluie la Detroit versiunea de serie a supercarului NSX, un omagiu adus unuia dintre cele mai iubite modele ale brandului, construit între 1990 și 2005 și promovat de însuși Ayrton Senna. Așadar, are de ce să se teamă Mercedes-AMG GT?

Tranziția de la concept la modelul de serie a fost una extrem de lină. Designul angular a rămas, în mare parte, neschimbat, asemenea proporțiilor fine ce evocă liniile primului NSX, stindard al unei epoci de aur demult apuse. Acura NSX este cu 40 mm mai lung, cu 130 mm mai lat și cu 45 mm mai înalt decât prototipul original. Acum măsoară 4.47 metri în lungime și 1.22 metri în înălțime, în timp ce lățimea măsoară 1.94 metri, iar ampatamentul 2.63 metri.

acura-nsx-4

Prizele de aer laterale integrate în montantul C au fost păstrate și în producția de serie, devenind, însă, funcționale după ce au trecut cu brio testele aerodinamice. Acura NSX se laudă cu cel mai scăzut centru de greutate din segment, totul grație structurii sale mixte, un melanj high-tech de oțel ultrarezistent și aluminiu. Structura podelei este realizată din fibră de carbon, iar restul caroseriei dintr-o combinație de aluminiu și materiale compozite.

acura-nsx-5

Complet capitonat cu piele de culoare roșie, interiorul afișează un layout simplu, dar plăcut, croit în jurul șoferului. Ecranul TFT ascuns în spatele volanului evocă instrumentarul digital al primului NSX și își schimbă ambianța la activarea fiecăruia dintre cele patru moduri de condus disponibile: Quiet, mod de rulare exclusiv electric disponibil doar la viteze reduse, Sport, Sport+ și Track – dezvăluie întreagul spectru de talente al modelului. De asemenea, șoferul poate modifica în timp real răspunsul motorului sau caracteristicile șasiului. Acura oferă, de asemenea, un sistem de launch control, dedicat amatorilor de liniuțe. Datele tehnice complete vor fi dezvăluite abia în ajunul debutului comercial al noului NSX, programat pentru ultima parte a acestui an.

acura-nsx-9

Sub capota noii Acura NSX bat nu una, ci patru inimi – un sistem de propulsie hibrid compus dintr-un motor pe benzină și trei unități electrice ce pun în mișcare toate cele patru roți. Cuplat la o transmisie automată cu ambreiaj dublu și nouă trepte, clasicul V6 twin-turbo este montat longitudinal, în spatele șoferului. Puterea sa maximă depășește pragul de 550 CP. Primul motor electric, încastrat între unitatea termică și cutia de viteze, asigură un binevenit boost de putere și cuplu, în sarcină. Celelalte două motoare electrice se regăsesc la nivelul punții din față, ele angrenând independent roțile anterioare. Iar avantajele sunt lesne de sesizat. Noul NSX se bucură, astfel, de un nivel optim de aderență indiferent de solicitările la care este supus, avantaje care, în mod normal, ar fi putut fi oferit doar de un sistem de tracțiune integrală sau cum Acura preferă să îl numească, un sistem Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive. Bancul de baterii litiu-ion în formă de „T” este ascuns în tunelul median, în spatele banchetei.

acura-nsx-3

Noua Acura NSX a fost dezvoltată în Statele Unite și va fi construită în Marysville, Ohio. Listele de comenzi vor fi deschise în vară, primele livrări fiind programate pentru sfârșitul lui 2015. Prețul de bază ar urma să fie stabilit la 155.000 de dolari, echivalentul a 127.000 de euro.

Comentati?

Your email address will not be published.