La finele ședinței de calificări s-a confirmat că avantajul de greutate al modelelor Audi este capital. Mortara și colegii săi au monopolizat primele patru linii ale grilei și doar doi echipieri s-au pierdut pe drum în manșa de sprint.
Cei mai rapizi piloți Audi din actualul sezon, Edo Mortara și Jamie Green, și-au disputat pole-ul. Însă chiar dacă peninsularul nu ar fi câștigat această repriză, Dieter Gass anunțase ferm că toată echipa Audi este în slujba celui mai bine clasat pilot la general. Ekstrom a întărit spusele șefului său, însă el a fost cel mai lent din grupul care a dominat fără drept de apel calificările și urma să joace rolul baricadei în fața celor de la locul 9 în jos. Marco Wittmann și asistenții săi au fost surprinși de Felix Rosenqvist, care a devenit best of the rest cu un timp excelent pe mașina Mercedes cu 17,5kg mai grea ca BMW-urile.
Scenariul era așadar previzibil, iar vremea nu a complicat lucrurile la ora cursei. Termometrele au trecut de 20 de grade când plutonul s-a lansat în cursa de sprint și dublii campioni DTM de pe linia a patra a grilei, reduși de această dată la rolul de simpli pioni, au cedat. Scheider a plecat slab, în timp ce Ekstrom a fost surprins de atacul minunat al lui Wittmann pe interiorul primului viraj și un contact ușor cu un alt model BMW în virajul de stânga ce a urmat l-a trimis pe suedez la coada plutonului, dimpreună cu Tomczyk.
Nici nu mai trebuie spus că protecția a funcționat atât la start, cât și în toate tururile următoare: Green a arătat că era capabil să oglindească ritmul lui Mortara, însă nu l-a deranjat în niciun moment și astfel italianul a putut să obțină cea de-a patra (și cea mai simplă dintre ele) victorie stagională. Miguel Molina nu s-a putut ține de primii doi, însă a urcat din nou pe podiumul maghiar, cu mai puțin efort față de evoluția din 2014. Mike Rockenfeller a reușit cea mai bună clasare din actualul sezon (P4), reperul său anterior fiind doar un loc 8. Este abia a treia oară când campionul din 2013 încheie o cursă în top 10.
Rockenfeller a fost urmat de Nico Muller și Adrien Tambay, iar dacă adunăm punctele lui Timo Scheider (P9), atingem un total impresionant de 90 de puncte, reper absolut în 2016 – BMW reușise 75 de puncte în prima manșă de la Spielberg, iar Mercedes 71 în cursa de sprint de la Moscova. Audi trece astfel în fruntea ierarhiei constructorilor și chiar dacă Ekstrom nu a punctat pentru Abt Sportsline, cele 25 de puncte aduse de Mortara au propulsat perechea pe primul loc și la echipe, în fața BMW Team RMG.
Marco Wittmann însă nu putea pierde șefia la finele unei singure manșe, iar vârful de lance BMW a făcut tot posibilul pentru a minimaliza pierderile, într-o zi în care a recunoscut că nu era nicio șansă de a se bate cu modelele Audi. Practic, degeaba a avut DRS, de vreme ce și ultimul vagon din expresul de Neuburg s-a distanțat de el fără nicio problemă. Noroc de cadourile venite de la Ekstrom și Scheider, coroborat cu unul dintre cele mai bune starturi ale sezonului, prin care l-a surclasat și pe Rosenqvist. Astfel, cu punctele aferente locului al șaptelea și convingerea că un rezultat mai bun nu era posibil, Wittmann are o situație mai clară. Nu mai sunt 8 rivali cu șanse matematice pentru el, ci doar 3.
Mortara e deja aproape, la doar 14 puncte, în timp ce Green ar putea fi ”rezerva” în caz că italianul are vreun ghinion. Britanicul acuză un deficit de 39 de puncte și ar putea ajunge la Hockenheim încă în cărți. În schimb, Robert Wickens e aproape eliminat din această ecuație, la 65 de unități de lider, după ce nu a reușit să urce mai sus de locul 10 pe Hungaroring. Rosenqvist i-ar fi putut ceda poziția a opta, însă mai era și Timo Scheider intercalat, iar astfel suedezul n-a fost o victimă a ordinelor de echipă meschine, pentru niște puncte mărunte care nu-i schimbă capital starea lui Wickens.
Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro, reprezentanți ai presei românești în weekendul maghiar DTM.