Wittmann se răzbună, Wickens ține aproape
, / 784 0
DTM Moscova Cursa 2

Wittmann se răzbună, Wickens ține aproape

SHARE
Home Motorsport DTM Wittmann se răzbună, Wickens ține aproape

BMW a recidivat duminică la Moscova, reușind să instrumenteze firesc un rezultat de vis. Wittmann nu a avut nevoie de colegi pentru a câștiga, în timp ce Wickens a fost din nou ajutat să nu piardă multe puncte cu o mașină gripată. Audi a suferit masiv, iar ploaia scontată nu a mai venit.

Greutatea redusă a modelelor M4 DTM a fost un argument valid pe pistă uscată, iar Wittmann a reușit timpul-reper al sesiunii de calificări, în timp ce Maxime Martin, învingătorul de acum doi ani de la Moscova, a sfârșit în parapet după ce stabilise al treilea timp. Fiind nevoie de reparații la mașina belgianului, el a fost trimis la coada grilei după ce mecanicii au încălcat regulile din parc ferme. Astfel, Wittmann mai avea un singur aliat, Tom Blomqvist, cu care împărțea prima linie. Robert Wickens a moștenit poziția a treia, iar în urma sa erau varii ajutoare pentru vârfurile de lance BMW și Mercedes. Primul Audi era abia pe 13, așa că mai mult decât punctele mici nu putea fi obiectivul pentru cei din Ingolstadt.

DTM Moscova Cursa 1: Wickens câștigă în stilul lui Wehrlein

BMW a mai primit 5kg suplimentare după calificări, însă Wittmann nu a ezitat la start și a evadat, în timp ce Blomqvist îi făcea viața grea lui Wickens. Spengler a pierdut la start poziția a patra în detrimentul lui Juncadella, însă a recidivat pe circuit și a revenit în fața spaniolului, în timp ce în pluton Edo Mortara conlucra cu Jamie Green, cei doi recuperând loc după loc. Italianul a trecut de Felix da Costa, dar britanicul nu a fost la fel de abil în ultimul viraj și l-a răsucit pe portughez, cursa ambilor fiind compromisă. Mortara s-a atins apoi cu Gotz, acesta din urmă fiind găsit vinovat de producerea contactului.

Cei de la BMW au propus strategii variate: dacă liderul Wittmann a intrat rapid la boxe pentru schimbul obligatoriu, veteranii Spengler și Farfus au fost ultimii care și-au completat opririle, scopul strategilor fiind să-i scoată din trenul format în spatele lui Wickens odată ce Mercedes-ul #6 a început să dezvolte probleme cu servodirecția. La fel ca în prima manșă, oamenii lui Ulrich Fritz s-au sacrificat pentru echipă. Juncadella i-a apărat spatele canadianului ce rula cu 2-3 secunde mai lent decât adversarii, riscând să fie depășit. Pe final de manșă, acest lucru s-a produs, nu înainte ca alt pilot Mercedes să comită o eroare gravă de apreciere în grupul compact: di Resta l-a scos din cursă pe Glock și a fost aspru penalizat.

Juncadella a fost asaltat de Ekstrom, care nu s-a ferit deloc de contact, iar spaniolul a fost scos din zona punctelor într-o după-amiază în care ar fi putut să-și sporească recolta dacă-și vedea de propriul interes, nu de partitura secundară față de Wickens. Canadianul a salvat un loc 5, rezistând pe ultimii metri ai manșei în fața unui Edo Mortara care s-a comportat exemplar și a făcut o impresie foarte bună. Patru modele Audi au sosit pe locurile 6-9, iar ultimul punct i-a revenit lui Lucas Auer.

Însă ziua a aparținut clar oamenilor lui Jens Marquardt, cvartetul fruntaș aducând puncte foarte importante și oglindind rezultatul Mercedes din manșa I, însă fără controversatele ordine de echipă. Wittmann a redevenit lider după al doilea triumf stagional, Blomqvist a urcat câteva locuri la general, iar Spengler a obținut primul podium din 2016. Cât despre Farfus, acesta a pus capăt unei serii de 7 curse fără puncte. BMW și-a recăpătat astfel și primul loc la constructori, iar echipa RMG păstrează monopolul victoriilor pentru bavarezi în acest an (două Wittmann și una Glock). Cu cele mai puține victorii (3 din 12), BMW este la șefie, în timp ce Audi este codașă în pofida celor 5 succese. Ceea ce afirmasem în preview-ul etapei s-a adeverit: situația e la fel de strânsă după completarea celei de-a doua treimi din sezon.

Urmează runda de la Nurburgring, pe 10-11 septembrie.

Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro, care vor fi prezenți pe 24-25 septembrie la runda de pe Hungaroring, unde-i așteaptă și pe fanii DTM din România!

Motorsports: DTM race Moskau 2016

Comentati?

Your email address will not be published.