Ultimele patru zile de teste pun echipele față în față cu rezultatul muncii lor de dezvoltare a noilor monoposturi. Cu doar două săptămâni înainte de prima cursă din calendar, majoritatea constructorilor au ajuns la forma rafinată a sistemelor și rezultatele sunt pe măsură. Recordurile încep să cadă.
Felipe Massa stabilește cel mai bun timp de până acum al testelor de iarnă de la Barcelona, reușind să oprească cronometrul la 1m23:500. Rezultatul său este cu peste 4 zecimi mai rapid decât ceea ce a reușit Grosjean duminică, diferența fiind cu atât mai impresionantă cu cât francezul a rulat pe pneuri super-soft, în vreme ce Massa a montat softuri. Pe locul 2 s-a clasat Marcus Ericsson, pilotul Sauber reușind să parcurgă nu mai puțin de 122 de tururi. Obiectivele acestei prime zile de teste au fost simulările de cursă, dar și cele de calificări, rezultatele fiind satisfăcătoare pentru echipa elvețiană.
Podiumul este completat de cel mai rapid om al primei jumătăți de zi, Lewis Hamilton. Într-o sesiune ce părea promițătoare pentru Mercedes, campionul în exercițiu avea să stabilească cel mai bun timp al dimineții pe pneuri medii. Speranțele sale au fost năruite însă de o problemă a sistemului MGU-K, iar britanicul este nevoit să se oprească după numai 48 de tururi.
Pentru Mclaren corvoada testelor nu pare să ia sfârșit nici în acest nou capitol al testelor pre-sezon. După doar 7 tururi parcurse, Jenson Button s-a văzut nevoit să pună capăt primei zile de teste. Mecanicii au descoperit o scurgere a sistemului hidraulic și au fost nevoiți să schimbe întreaga unitate de putere, operaţiune ce nu a permis revenirea pe circuit.
La capătul unei zile în care Red Bull nu a strălucit, Daniil Kvyat se clasează pe locul 4, la 2,4 secunde în spatele lui Massa. Rusul și-a petrecut ziua evaluând performanțele penurilor medii, fapt indicat de cele 75 de tururi parcurse pe această compoziție. Pe locul 5 se plasează Romain Grosjean, francezul având misiunea de a testa noi componente aerodinamice și de a se acomoda cu pneurile soft. Kimi Raikkonen a terminat sesiunea pe 6, în vreme ce Sainz termină pe 7, la capătul unei zile în care s-a văzut oprit mult timp la boxe din cauza unor probleme ale motorului.
Vineri – Mercedes sunt cei mai rapizi. De departe
Toată lumea aștepta momentul în care Mercedes va scoate așii din mânecă și vor începe să facă tururi rapide în care să demonstreze că vor fi în continuare principala forță a Formulei 1. Și acest lucru s-a întâmplat astăzi. După o serie de stinturi lungi pe pneuri de iarnă, Rosberg montează softurile și reușește un timp excelent: 1:22:729. Rezultatul germanului este cu 7 zecimi mai bun decât ceea ce reușise Massa în urmă cu o zi și cu 2,4 secunde mai rapid decât pole-positionul lui Hamilton. În afara progresului echipei în sine, timpul lui Rosberg scoate în evidența evoluția întregii tehnologii folosite în Marele Circ și oferă o idee referitoare la ceea ce se înseamnă cu adevărat ingineria din spatele fibrei de carbon.
Pe locul 2, la o secundă și două zecimi, se clasează Valtteri Bottas, tot pe softuri, în vreme ce Felipe Nasr completează podiumul. Brazilianul a dictat ritmul în prima parte a zilei, stabilind cel mai bun timp al dimineții. După o parte secundă dedicată simulărilor de cursă, Nasr încheie ziua cu 141 de tururi trecute în dreptul său. Singurul care l-a depășit în acest clasament a fost Sebastian Vettel. Germanul a parcurs 143 de tururi la bordul Ferrariului său, încheind pe 4, la 2,5 secunde în spatele lui Rosberg.
Button reușește să acopere 101 de tururi la capătul celei mai bune zile de teste pentru cei de la Mclaren, în ciuda faptului că a fost nevoit să se oprească pe circuit spre finele sesiunii. Britanicul se clasează pe 5 și se pare că lucrurile încep să curgă în direcția potrivită pentru echipa motorizată de Honda. În spatele lui Button se plasează Pastor Maldonado, în vreme ce Max Verstappen termină pe 7. Tânărul olandez are o zi bună, reușind să parcurgă 139 de tururi în încercarea sa de a se adapta la cerințele noului său rol.
Nico Hulkenberg parcurge 73 de tururi la debutul noului monopost Force India și se poate declara mulțumit cu performanțele acestuia, în ciuda clasării pe ultima poziție a clasamentului. Ultimele două zile de teste pre-sezon se vor desfășura sâmbătă și duminică, pe circuitul din Montmelo.