Test Mercedes E 300 Hybrid: Tradiție și inovație
, / 3221 0
Mercedes E 300 Hybrid

Test Mercedes E 300 Hybrid: Tradiție și inovație

SHARE
Home Teste Test Mercedes E 300 Hybrid: Tradiție și inovație

În timp ce unii producători aleg să construiască mașini în jurul sistemului hibrid, Mercedes-Benz vede noua tehnologie ca pe un element adițional, menit să eficientizeze discret, nu să reinventeze. Test cu E 300 Hybrid care combină un motor bi-turbodiesel cu un mic motor electric.

De fiecare dată când ma urc într-un automobil hibrid simt că ar trebui să mă reinventez la nivel cognitiv, să mă port altfel cu accelerația, să reciclez toate sticlele goale din mașină, să pliez oglinzile și să mă înscriu într-un maraton eco. În realitate, mie nu mi se potrivește acest scenariu deoarece experiența ultimilor ani mi-a demonstrat că îmi lipseste răbdarea pentru a realiza recorduri de consum. Cu toate acestea, ideea că m-am urcat într-o mașină care a fost gândită să consume cât mai puțin și să salveze ce a mai rămas din populația de urși polari mă face măcar sa încerc o schimbare.

În cazul lui E300 Hybrid toți factorii exteriori motivatori nu funcționează deoarece mașina arată exact ca orice Clasa E, cu excepția logo-ului Bluetec Hybrid, de o dimensiune oarecum ostenantivă, plasat pe capacul portbagajului. În rest, nimic vizibil care să ateste faptul că mașina de față include un modul hibrid. Această abordare discretă a fost și ideea centrală a inginerilor care au vrut să introducă tehnologia hibridă cu un minim de modificări de ordin tehnic.

Prin urmare motorul electric este ascuns departe de ochii privitorilor între transmisie și motor, iar pachetul de acumulatori Li-Ion se află unde în mod normal găseai bateria clasică. Englezii numesc această abordare mild-hibrid, sau pe românește, hibrid cu jumătate de gură. Cum Mercedes-Benz nu duce lipsă de resurse de ordin tehnologic această situație te pune totuși pe gânduri, de ce nu au vrut nemții un full hibrid pe care să îl poată promova cu autonomii pur electrice semi-utopice, așa cum o fac alții? Răspunsul este simplu, o tehnologie mai performantă ar fi generat probleme pe două planuri: prima ar fi implicat regândirea și repoziționarea a multor componente, de la motor la acumulatori iar a doua ține de costuri, un factor important chiar și în cazul clienților premium.

  • Interiorul clasic
  • Calitatea de fabricație de cel mai înalt nivel, ținută de drum rafinată
  • Pachet hibrid inteligent

MAX vs MIN

  • Impact mic asupra consumului, mai ales pe autostradă

Pentru Mercedes-Benz, E 300 Hybrid este un experiment care are rolul de a descoperi care sunt performanțele economice și ecologice ce pot fi obținute cu un minim de deranj tehnic, dar și modul în care clienții vor percepe ideea unui logo hibrid pe un model eminamente clasic. Designul exterior a trecut prin modificări ce depășesc un pic sfera unui simplu facelift, iar rezultatul este unul distins și elegant cu mențiunea că lista de atribute poate conține și o noțiune de sportivitate dacă adaugi pachetul AMG. Pace și liniște găsești și în interior, acolo unde, deși nu este evident, au avut loc destul de multe modificări cu scopul de a spori senzația de calitate percepută.

Test E 300 BluetecHybrid  3

Layout-ul clasic rămâne o coordonată principală și bine face deoarece se potrivește de minune cu ideea unui sedan executiv matur. Ca să nu uiți totuși că te-ai urcat într-un hibrid, ceasul din dreapta, ocupat în mod uzual de turometru, afișează mai nou starea în care se află sistemul electric (încărcare regenerativă, implicare în propulsie, neutru).

La plecare, motorul bi-turbo diesel de 2,2 litri și 204 CP se află într-o stare latentă, stare care durează câteva secunde în funcție de modul în care apeși accelerația. Dacă pleci foarte ușor, undeva până la nivelul de a fi claxonat la semafor, motorul electric se află în prim plan, dar resursele sale sunt limitate la 27 CP, iar acumulatorul de capacitate mică se află în aceeași ligă de eficiență. Inginerii Mercedes-Benz sunt însă sinceri la capitolul autonomie electrică și nu au anunțat mai mult de un km pur electric, așa că merită o bilă albă pentru realism. Toată ideea din spatele acestui sistem hibrid redus la scară este de a ajuta motorul diesel să atingă potențialul maxim de eficiență și nu de a înlocui propulsia clasică. Spre exemplu, la plecarea de pe loc el pune mașina în mișcare pe primii metri atunci când motoarele cu aprindere internă au cea mai scăzută eficiență, după care se rezumă în a realiza activitatea de „coasting“ atunci când scenariul o permite. Conceptul de „coasting“ este simplu, atunci când tu ridici piciorul de pe pedala de accelerație, din orice motiv, motorul diesel este automat oprit, iar motorul electric se ocupă de toate funcțiile mașinii. Toate aceste interveniții electrice duc la un consum urban de 7 l/100 km, cel puțin meritoriu pentru o mașină de gabaritul Clasei E. În mediul extra-urban interventiile sistemului hibrid sunt limitate din cauza vitezelor de croazieră, dar chiar și aşa se poate obține un 5 l/100 km.

Foto: Răzvan Loghin

Verdict

Mercedes-Benz nu încearcă să reinventeze nișa hibridă, ci doar încearcă să ofere un sistem hibrid care nu afectează prea mult arhitectura tehnică a mașinii. Chiar dacă autonomia pur electric nu este mai mare de 1 km, sistemul e eficient în oraș, deoarece taie alimentarea dieselului când nu ai nevoie de el.

Date tehnice Mercedes E 300 Hybrid

ModelE 300 BlueTec Hybrid
MotorL4, turbodiesel+electric engine
Cilindree (cmc)2143
Putere maximă/turație (CP/rpm)204/3800+27
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm)500/1600-1800
Transmisieaut. 7 trepte
L/l/h (mm)4879/1854/1474
Ampatament (mm)2874
Volum portbagaj (l)540
Masă la gol (kg)1845
Viteză maximă (km/h)242
Accelerație 0-100 km/h (s)7,1
Consum mediu (l/100 km)3,8
Emisii CO2 (g/km)99
Preț (euro cu TVA,RO)54,424

Comentati?

Your email address will not be published.