Cea mai importantă revistă auto din Europa, Auto Bild, a testat noul Mercedes GLE Coupe vs fondatorul segmentului său – BMW X6, iar câștigătorul este…
De multe ori am auzit verdicte conform cărora SUV-urile coupe oferă mai puțin spațiu la interior și sunt mai puțin practice ca SUV-urile clasice. Este valabil și în comparația BMW X6 vs X5.
Dar începînd cu 2008, această rețetă funcționează perfect și 280.000 de clienți și-au investit banii în achiziționarea unui BMW X6. Iar această cifră este și mai impresionantă dacă luăm considerare și celelalte 100.000 de unități X5 vândute anual în lume.
Această modă este departe de a se fi încheiat, iar Mercedes a lansat un rival pentru X6, cu obiectivul precis de a fi și mai sportiv ca originalul.
Noul Mercedes GLE Coupe este mai practic ca X6, oferind mai mult spațiu pentru locurile din spate, dar și scaune mai confortabile. Noul GLE Coupe dovedește că designul sportiv poate merge mână în mână cu spațiul interior generos.
În față, spațiul oferit este aproape identic, deși BMW X6 dă senzația că este mai aerisit. Configurația celor două borduri este diferită. BMW vine cu un schimbător pe consola centrală și cu un turometru digital (pentru 390 de euro în plus), în timp ce Mercedes are indicatoare de bord clasice, un schimbător de viteze în dreapta pe coloana volanului și butoanele pentru reglajul scaunelor pe uși.
Trenul de rulare adaptiv cu 5 programe este nou la Mercedes GLE.
În ciuda faptului că ambele mașini au aproape același gabarit, Mercedes GLE Coupe arată mai impozant, grație grilei față mai mari și a jantelor neobișnuit de mari de 21 de inch, ambele un record în cadrul segmentului.
Deși motorul diesel este o alegere inteligentă pentru asemenea vehicule, comparația a fost realizată cu modelele cu motoare de 3 litri pe benzină: șase cilindri în linie și 306 CP pentru BMW și noul motor V6 biturbo cu 333 CP pentru Mercedes.
Motorul cu șase cilindri în linie al BMW-ului aparține vechii generații (N55), avînd un singur turbocompresor, în timp ce motorul V6 de la Mercedes folosește două turbocompresoare.
Conform celor de la Auto Bild care au testat mașina, motorul V6 biturbo de la Mercedes se comportă și accelerează mai vioi, este izolat fonic exemplar și atinge un nivel acustic mai mare doar la apropierea de zona roșie a turometrului, în timp ce consumul de combustibil este aproape identic cu cel al BMW-ului X6.
Cutia automată cu nouă trepte de la Mercedes ajută semnificativ consumul de combustibil, cu turații joase chiar și la viteze mari de rulare.
Cu o cutie automată cu opt trepte și un tren de rulare adaptiv, BMW X6 rulează ca o cruiser veritabil în modul Comfort. Cu suspensia Airmatic, Mercedes GLE Coupe oferă aproape același nivel de confort, deși suspensia este mai rigidă decât la X6. Direcția Sport de la Mercedes este incisivă, iar Mercedes GLE Coupe are și frâne mai bune.
BMW X6 nu mai reprezintă un standard în ceea ce privește caracterul sportiv din clasa sa. Dar niciuna dintre cele două mașini nu poate fi considerată o veritabilă mașină sport. Centrul înalt de gravitație și masa mare la gol afectează comportamentul sportiv.
BMW X6 xDrive 35i costă 70.432 de euro, în timp ce Mercedes GLE 400 Coupe 4Matic este cotat la 70.742 euro. BMW vine cu tapițerie din piele ca dotare standard (de la 2.108 euro la Mercedes), în timp ce Mercedes-ul oferă faruri cu tehnologie LED (2.094 euro la BMW) și camera spate (474 de euro la BMW) ca dotare standard.
În cele din urmă, Mercedes GLE Coupe a câștigat duelul cu BMW X6. Conform celor de la Auto Bild care au testat mașinile, noul Mercedes GLE Coupe este mai sportiv, mai rapid și oferă mai mult spațiu ca originalul.
Cine înțelege limba germană, poate citi aici testul integral.
Model | BMW X6 | Mercedes GLE |
---|---|---|
Tip motor | L6, turbo | V6, biturbo |
Cilindree (cmc) | 2.979 | 2.996 |
Putere maximă (CP/rpm) | 306/5.800 | 333/5.250 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 400/1.200 | 480/1.600 |
Transmisie | aut., 8 trepte | aut., 9 trepte |
L/l/h (mm) | 4.909/1.989/1.702 | 4.900/2.003/1.731 |
Volum portbagaj (l) | 550-1.525 | 650-1.720 |
Masa la gol (kg) | 2.175 | 2.232 |
Viteza maximă (km/h) | 240 | 245 |
Acceleratie 0-100 km/h (s) | 6,5 | 6,1 |
Consum mediu oficial (l/100 km) | 8,5 | 8.7 |
Consum în test (l/100 km) | 11,7 | 11,8 |
Enisii CO2 (g/km) | 198 | 199 |
Distanța de frânare la rece (m) | 35,1 | 34,3 |
Preț (euro cu TVA inclus) | 70.432 | 70.742 |