Coborâm acoperișul și ne îndreptăm spre Las Vegas! Avem mașinile perfecte pentru acest drum. La doi ani de când a lansat bolidul Mercedes-AMG GT, brand-ul premium de la Stuttgart mai aruncă două bestii în arena mașinilor spectaculoase. Este vorba despre Mercedes-AMG GT Roadster și Mercedes-AMG GT C Roadster. Iată primul test cu cele două, desfășurat de GTSpirit, în compania șefului AMG, Tobias Moers.
GTSpirit a dus bestiile decapotabile spre Las Vegas, prin deșertul din zona metropolei jocurilor de noroc, pentru a demonstra contrastul dintre peisajul abandonat și strălucirea AMG-urilor. Stânci roșiatice cu înfățișări bizare și canioane grandoase deschid drumul plin de serpentie pentru mașinile de test.
Este ceea ce editorii de la GTSpirit denumesc decorul perfect pentru aceste mașini senzaționale: modelul entry-level cu 456 CP, GT Roadster, și fiorosul GT C cu 550 CP. Valea Morții este zona care oferă condiții speciale de testare. Dar în ultima perioadă, turiștii și-au adjudecat-o. “În schimb, putem testa mașinile în Arizona”, spune șeful AMG, Tobias Moers. Acolo poliția nu le urmărește fiecare mișcare, nu au parte de priviri curioase din partea turiștilor și – ce este și mai important pentru a păstra secretele noilor modele – nu sunt fotografi care să le spioneze.
Mașinile vin, evident, cu toate elementele care transformă un vehicul de rând într-unul frumos, dar aduc și o atitudine agresivă și furioasă, grație noii grille, inspirată de cea a legendarului 300 SL Panamericana, un detaliu care ar trebui să facă praf aerodinamica. Dar reconfigurată de AMG, face exact opusul.
Mercedes-AMG GT C Roadster este, așa cum și C-ul din denumirea sa arată, mai puternic și mai sportiv ca GT Roadster și beneficiază de toate trucurile vizuale pentru a o dovedi de la prima vedere. Vine cu un ecrartament mai mare, cu o caroserie mai lată și cu o serie de modificări ale șasiului. Cu siguranță, are nevoie de frâne mai puternice și de anvelope mai late, de la 255/35 R 19 în față și 295/35 R 19 pe puntea spate, la 265/35 R 19 în față și 305/30 R 20 în spate. Știm ce urmează să întrebați. Da, are și un mod “Race”.
La interior, butoanele de pe plafon au emigrat, firesc, către consola centrală a deja familiarului habitaclu AMG. Din poziția joasă a scaunului sport, cel aflat la volan vede capota alungită care adăpostește unitatea V8 recalibrată, și drumul care se întinde în fața lui.
Șeful AMG încă testează mașina, care se află deocamdată în faza de dezvoltare. Nu va ajunge pe șosele în versiunea de serie până în primăvara lui 2017. Capacul portbagajului încă nu se închide corespunzător, iar direcția are nevoie de o altă setare până ce mașina va fi pusă în vânzare. Tobias Moers observă și alte defecte, dar intenționează să le țină secret: “Nici nu mă gândesc să vă zic despre ele”, spune acesta râzând.
Cu siguranță, vor fi eliminate până când clienții vor putea să comande mașinile și până când situația va deveni stânjenitoare pentru principalul rival, Porsche 911 Cabriolet.
Pentru galeria foto completă, vă invităm pe site-ul GTSpirit.