Mercedes X-Class tocmai a inventat Pick-Up-ul de lux. De ce? Pentru că a putut și pentru că va vinde grămezi de astfel de mașini “utile” de acum înainte, peste tot în lume. Sesizați ironia din denumire? Pick-up (papuc)… de lux? Asta după ce am căzut cu toți în capcană în ultimii 20 de ani și ne-am lăsat convinși de producătorii auto că avem neapărat nevoie de SUV-uri – adică să circulăm cu “Aro” prin oraș…
Dar, e studiu de marketing. Mercedes știe că ești un trufaș și că tu, un fermier sau inginer silvic, vrei să ai acces la parcelele pe care le administrezi la capătul unor drumuri desfundate de țară într-un vehicul Premium, ca să știe toți vecinii că te-ai ajuns. Nu poți tracta 3,5 tone de utilaj agricol sau încărca în benă 1,1 tone de materiale de construcții (sau poate legume și zarzavaturi) dacă nu o faci cu stil, în ciocate din piele de aligator, cu ceas de aur la mână, sprijinindu-ți relaxat încheietura astfel garnisită de un volan din cea mai fină piele și odihnindu-ți posteriorul într-un scaun cu masaj. Păi să nu poți tu să-ți clătești ochii cu lemnul fin și display-ul TFT de mari dimensiuni care decoreazã planșa de bord, strivind în colțul gurii cu plictiseală o scobitoare (de abanos), în timp ce băiatul de la Praktiker îți încarcă în benã sacii de ciment?!? Pffff, cum ai putut trăi până acum fără toate acestea?!? Cum ți-ai putut supraveghea turmele dintr-o amărâtă de Toyota?!? Iată că Mercedes te-a salvat de rușine.
Lăsând gluma și pamfletul la o parte, publicul țintă al noului Mercedes X Class nu este deloc cel pe care l-am descris mai sus. Cum nici publicul de SUV-uri nu mai este de mult unul compus din vânători, pescari, salvamontiști sau grăniceri. SUV-ul de lux a devenit un simbol al statutului social, la fel cum și Pick-Up-ul de lux va deveni același lucru de acum înainte. De fapt, în Americile de Nord și de Sud și chiar și în lumea arabă, Pick-Up-urile impunătoare made in U.S.A sunt demult simboluri ale puterii financiare și ale determinării celor ce depășesc orice obstacol în drumul către victorie, oricare ar fi ea. Că ne place sau nu, așa stau lucrurile… ãștia suntem! Iar Mercedes știe asta, și-a făcut calculele și i-a dat cu plus. Este nevoie de un Pick-Up de lux, pentru că este o breșă foarte promițătoare în piață, care trebuie exploatată. Mai ales că această categorie de automobil (utilitar) este în plină creștere – cu 20% pe an – și aduce profituri fabuloase producătorilor.
Vă e clar? Mie da: clienții au simțit nevoia unui Pick-Up de lux, iar Mercedes îl oferă acum. V-am zis că nu e aventură în necunoscut, ci e studiu de marketing bine făcut ?!?