Test drive CLA 250 7G-Tronic: Admirînd priveliștea

Mercedes CLA 250 7G-Tronic
,
1.9K 0

Oficialii Mercedes-Benz nu ar fi încântați dacă l-aș numi un sedan cu allură sportivă: ei îl numesc coupe și este cât se poate de spectaculos. Test drive cu CLA 250, versiunea pe benzină, combinat cu o transmisie automată.

Trebuie să recunosc că am fost unul dintre primii fani atunci când au apărut fotografiile oficiale ale noii Clase A de la Mercedes-Benz, iar întâlnirea noastră față-n față m-a mulțumit. Logic, atunci când un coupe nou bazat pe acest model a fost confirmat, sigur că am fost mulțumit. Probabil, doar o amnezie bruscă mi-ar fi influențat aprecierile referitoare la cel mai elegant compact premium al momentului.

Test CLA 250 benzina 8

Nemții au creat CLA-ul în funcție de intenția rivalilor de a acoperi cât mai multe nișe sau să creeze alte segmente. Botezat încă de la început ca bebelușul CLS, coupe-ul bazat pe Clasa A este, de fapt, rezultatul unei alte filosofii inginerești, cel puțin în ceea ce privește tracțiunea și, binînțeles, natura dinamică asociată. De cele mai multe ori, îmi exprim părerea direct în ceea ce privește aspectul mdelului testat. Dar acum, se pare că nu găsesc nimic de spus din ceea ce fotografiile nu pot arăta. Poate că, strict din punctul meu de vedere, CLA-ul este al doilea cel mai frumos Mercedes-Benz al momentului, după SLS AMG.

Test CLA 250 benzina 2

Este foarte dificil pentru mine să declar așa ceva, pentru că, în opinia mea, acest lucru aparține SL-ului, dar ultima generație este prea derutantă. La interior, dăm peste ambianța văzută inițial la Clasa A, dar aici ceva se dezintegrează… a fost ceva interesant pentru o compactă premium, chiar spectaculos, dar pentru un pseudo-coupe (denumirea de coupe în patru uși pare ușor forțată, pentru că un coupe are două), ceva lipsește. Cva spectaculos care trebuie să complimenteze exteriorul superb. Ca să fiu direct: materialele sunt de calitate, în timp ce finisajele sunt chiar luxoase, și ajungem la acel “dar”.

  • O suspensie setată cu atenție, mai bine calibrate decât la Clasa A
  • Motor rafinat în stilul Mercedes-Benz
  • O prezență grandioasă (mai ales cu pachetul AMG)
  • Echilibru perfect între comfort și caracterul sportiv

MAX vs MIN

  • Scaunele sport nu sunt tocmai confortabile pentru umeri
  • Absența efectului “wow” pe bord, în comparație cu Clasa A
  • Transmisia este prea lentă pe modul normal.

Chiar dacă am încercat, nu reușesc să înțeleg opțiunea de a adăuga un display care pare adăugat după vânzare. Deși integrarea tetierelor în scaunele din față provoacă un mic disconfort pentru pasagerii mai solizi. În spate, pasagerii stau confortabil, dacă ne gândim la design-ul fluid al plafonului, chiar dacă ar avea 1,80 m înălțime, spațiul pentru picioare este mai mult decât suficient.

Dar cum rămâne cu cei care văd CLA-ul pe șosea? Sau cu acei care dau târcoale în jurul lui când este parcat? Dar mai ales cu acei care se întreabă ce se ascunde sub capotă. Dacă nu ești obișnuit cu simbolurile Mercedes-Benz, poți să-ți depășești imaginația în ceea ce privește agregatul cu sute de cai putere. Dar în realitate, avem de-a face cu un motor turbo de 2 litri, care dezvoltă 211 CP. O alegere bună, dar nu una care merită lăudată. Acest motor promite foarte mult, pentru că se ridică la nivelul exteriorului extraordinar și poate acesta este motivul pentru care clienții nu sunt extraordinar de mulțumiți de el.

Nu te poți aștepta la caracteristici sportive, deși este interesant de condus. Transmisia automată este uneori nedecisă, ca o domișoară care nu știe ce să aleagă dintr-un dulap plin de haine. Dacă îl conduci în ritmul tău obișnuit, fără excese, va funcționa lin și precis, chiar și cu impulsurii pașnice pentru benzina din rezervor. Dacă simți dintr-odată nevoia de adrenalină, pentru că te afli la volanul unui urmaș al „Săgeților Argintii”, trebuie să comuți pe modul sport, dar nu forța mai mult decât este necesar. Numărul de rotații va crește și schimbările vor deveni foarte, foarte rapide, pentru că 7G-DCT-ul se potrivește perfect cu mâinile unui dependent de viteză.

Ceea ce am apreciat în mod deosebit a fost suspensia recalibrată (mai bine spus reconcepută, dacă o comparăm cu suspensia de la Clasa A). Modelul este mai lin și mai rafinat pe denivelări, fără zgomote deranjante. Există o explicație tehnică în spatele acestui aspect, pentru că suspensia spate nu mai este conectată la caroserie ca în cazul Clasei A, ci are un suport de cauciuc. În același timp, noul CLA 250 are un caracter dinamic pentru o mașină cu tracțiune față.

Foto: Adrian Cobzașu

Verdict

CLA este unul dintre cele atractive modele din seria actuală, în ceea ce privește aspectul, dar la interior era loc pentru mai mult curaj decât la Clasa A. Din punct de vedere al dinamicii, vehiculul nu dezamăgește, deși nu putem vorbi despre un caracter sportiv evident, dar există un echilibru potrivit înre nivelul de comfort și dinamică. Motorul pe benzină este rafinat, dar transmisia automată în 7 trepte este mai degrabă lentă, în special când vine vorba despre un stil de condus mai sportiv.


Date tehnice Mercedes CLA 250 versiunea pentru Europa

ModelCLA 250
Engine typeL4, turbo
Displacement (cmc)1991
Max. power/revs(CP/rpm)211/5500
Max. torque/revs(Nm/rpm)350/1200-4000
spansmissionaut. 7 sp.
L/l/h (mm)4630/1777 /1432
Wheelbase (mm)2699
Boot capacity (l)470
Kerb weight (kg)1480
Maximum speed (km/h)6,7
Acceleration 0-100 km/h (s)240
Combined fuel consumption (l/100 km)5,4
Emission CO2 (g/km)125
Price (euro with VAT, GER)39.151

Date tehnice Mercedes CLA 250 versiunea pentru SUA

ModelCLA 250
EngineL4, turbo
Displacement (cc)1,991
Max.power/revs (HP/rpm)208/5,500
Max. torque/revs (lb-ft/rpm)258/1,250-4,000
Transmission7 speed automatic
L/l/h (in)182.3/80.0/56.6
Wheelbase (in)106.3
Curb weight (lbs)3.262,000
Trunk capacity (cu. ft)13.1
Acceleration 0-60 mph (s)6.8
City fuel consumption (mpg)26
Highway fuel consumption (mpg)38
Price (USD)29,900

Comentati?

Your email address will not be published.