Exclusiv: primul drive test Mercedes-Maybach S 500
, / 1631 0
Mercedes-Maybach S 500

Exclusiv: primul drive test Mercedes-Maybach S 500

SHARE
Home Mercedes-Benz S-Class Exclusiv: primul drive test Mercedes-Maybach S 500

Maybach revine într-o formă diferită, dar cu același exclusivism inegalabil și același lux elitist. Primul test cu noul Mercedes-Maybach S 500.

Mercedes nu a avut prea mult noroc cu readucerea la viață a Maybach-ului în 2002. Având la bază platforma fostei Clasa S din 1998, limuzina de superlux nu a reușit să se diferențieze de gama Mercedes Clasa S. Fiind mai puțin dinamice decât Rolls-Royce și având un nume mai puțin cunoscut în afara Germaniei, Maybach 57 și 62 și derivatele lor au înregistrat vânzări scăzute, mult sub așteptările Mercedes.

Președintele Daimler, Dieter Zetsche, a luat o decizie radicală în noiembrie 2011 și a anunțat că brand-ul Maybach va înceta să existe în 2012. Anunțul oficial a venit pe 14 august 2012, în timp ce ultimul Maybach a ieşit de pe porţile uzinei din Sindelfingen pe 17 decembrie 2012. Dar dispariția Maybach-ului a avut şi o parte bună deoarece a creat suficient spațiu pentru versiuni noi Mercedes Clasa S. Mutarea lui Zetsche s-a dovedit foarte inteligentă, noua gamă Clasa S având patru noi versiuni, dintre care două complet noi. Deja existentul CL coupe a fost integrat în gama Clasei S sub numele S-Class Coupe și un nou Pullman a fost lansat. Dar noul Mercedes-Maybach și S-Class Cabrio (prezentare în toamnă la Salonul de la Frankfurt, patru locuri și acoperiș textil) nu au existat niciodată în cadrul Clasei S.

A-propos, Mercedes-Maybach nu reprezintă o linie de echipare, ci un sub-brand. De fapt, este cel de-al doilea sub-brand Mercedes alături de Mercedes-AMG. Mercedes plănuiește să ofere şi alte modele Maybach pe viitor, într-un format la fel de exclusivist, iar primul candidat pare să fie un model bazat pe viitoarea generație GL.

drive test mercedes-Maybach S 500 (18)

 

Am condus Mercedes-Maybach S 500 care este, mai mult sau mai puțin, succesorul natural al lui Maybach 57. Vechiul Maybach 57 avea o lungime de 5,73 metri şi un ampatament de 3,39 metri. Noul Mercedes-Maybach măsoară 5,453 metri în  lungime, avînd un ampatament de 3,365 metri. Vorbim, așadar, despre aproape același ampatament, în ciuda faptului că noul Mercedes-Maybach este cu 280 mm mai scurt ca vechiul Maybach. Există atât de mult spațiu în spate, astfel încât nu vom regreta nici cel mai lung Maybach, vechea versiune 62. Dintre cei 207 mm în plus în lungime faţă de S-Class, 200 mm au fost dedicaţi pentru creșterea ampamentului. Cei de la Mercedes susțin că, în spate, spațiul pentru picioare a crescut de la 166 mm în cazul modelului V 222 (S-Class lung) până la 325 mm în cazul modelului X 222 (Mercedes-Maybach).

Noul Mercedes-Maybach oferă  standard scaunele executive spate, o dotare aflată pe lista de opțiuni a versiunii lungi a Clasei S. Spătarul se ajustează individual, în timp ce suportul pentru picioare și punctul de referință al scaunului rămân neschimbate. Și șezutul poate fi reglat individual. Unghiul spătarului variază între 43,5 grade în cea mai relaxată poziție și 19 grade în poziția cea mai verticală. Scaunele executive includ și un suport pentru picioare, a cărui lungime și al cărui unghi pot fi reglate, dar și o pernă în plus pentru sprijinirea capului.

Scaunele Executive și pachetul Chauffeur sunt standard la Mercedes-Maybach.

Scaunele Executive și pachetul Chauffeur sunt standard la Mercedes-Maybach.

 

Pachetul Chauffeur este, de asemenea, standard pentru Mercedes-Maybach și oferă 77 mm în plus spațiu pentru picioare pentru pasagerul de pe scaunul din dreapta spate, un suport pentru picioare cu reglaj electriccare iese de sub scaunul pasagerului din faţă  și tetiere de lux Easy Adjust pentru scaunele din față, în timp ce tetiera pasagerului din dreapta față se poate plia.

Pachetul Chauffeur permite o poziție mai relaxată pentru pasagerul de pe scaunul din dreapta spate. Dar o poziție stând lungit pe o suprafață plană ar putea reprezenta un pericol în caz de accident, corpul putând aluneca pe sub centura de siguranță. Mercedes previne această eventuală alunecare cu un airbag, care în caz de accident iese din partea frontală a șezutului pentru a contracara efectul de alunecare. Și vorbind despre siguranță, centurile din spate includ airbag, care reduce riscul de rănire în cazul unor accidente cu deceleraţii foarte mari.

Sistemul automat de control al climatizării Thermotronic din spate, cu două zone adiționale pentru locurile din spate, este de asemenea standard, şoferul putând regla climatizarea din spate prin intermediul sistemului Comand Online.

Pe mașina noastră de test, a fost instalat pachetul opțional First Class. Este, de fapt, o consolă centrală  în sate, cu suporturi pentru pahare și control termic pentru acestea, dar și două măsuțe care pot fi pliate sau desfăcute exact ca la scaunele din avioane.

Lista de opțiuni include și pachetul Rear Seat Comfort package – scaune multicontur și funcție energizantă de masaj și pachetul Air Balance cu noi arome (parfumul cu aromă Agarwood, exclusiv pentru Maybach).

  • Nivel de zgomot extrem de redus
  • Confort suprem
  • Noua cutie cu 9 trepte 9G-Tronic cu răspuns mult mai spontan
  • Confort de primă clasă pentru pasagerii din spate
  • Echipare standard de înaltă clasă
  • Motor foarte performant
  • Preț atractiv în clasa sa

MAX vs MIN

  • Consum relativ mare
  • Interior prea asemănător cu un S-Class standard

Privind din față și din spate, nu există prea multe diferențe față de un S-Class lung obișnuit. Grila radiatorului prezintă trei bare cromate duble, partea inferioară a barei paraşoc spate prezintă tot două fante cromate, iar inscripția Maybach este amplasată pe capacul portbagajului. Acoperișul panoramic și jantele multispițe de 19 inch sunt  standard.

Dacă din faţă şi din spate nu sunt prea multe diferenţe faţă de S-Class normal, din profil, am avut parte de o surpriză foarte plăcută. Designerii Mercedes au găsit un mod de a evita portierele masive, lungi și greoaie din spate. De fapt, portierele din spate au fost scurtate cu 66 mm, iar ușile nu au geam triunghiular. Geamul triunghiular de pe uşile spate a fost mutat în montantul spate. De fapt, scaunele din spate sunt amplasate dincolo de cadrul portierei, ceea ce oferă o senzație de intimitate. Iar această senzație poate fi amplificată grație jaluzelelor. Acestea există nu doar pentru geamurile din spate, ci și pentru geamurile mici triunghiulare și ambele pot fi reglate electric.

drive test mercedes-Maybach S 500 (49)

Cele două M-uri din triunghiul arcuit – emblema Maybach Manufaktur – decorează montanții spate, în timp ce montanții centrali sunt cromaţi. Cu siguranță, din lateral, Mercedes-Maybach are o personalitate total diferită față de cea a modelului lung S-Class.

Dar nu este la fel de exclusivist cum este Rolls-Royce Ghost în comparație cu BMW Seria 7. Are aproape același interior ca S-Class și același motor. Dar pe de altă parte, prețul este mult mai mic decât cel al limuzinei Rolls-Royce Ghost în condiţiile unui pachet tehnologic cel puţin la fel de bun dacă nu chiar şi mai bun.

Cu toate dotările standard dintre care multe elemente de lux sunt oferite doar ca opțiune la un S-Class obișnuit, Mercedes-Maybach S 500 costă doar cu 24,273 euro mai mult decât un Mercedes S 500 lung. Și pentru această sumă, primești o grămadă de lucruri, dacă luăm în considerare doar scaunele executive, pachetul Chauffeur, climatizarea automată Thermotronic  în spate, acoperișul panoramic și jantele de 19 inch, plus mai mult spațiu în spate.

Acum întrebarea este cât de mult confort poate oferi noul Maybach, din moment ce S-Class a stabilit deja noi standarde în ceea ce privește confortul.

Suspensia standard Airmatic oferă și mai mult confort decât un S-Class, grație ampatamentului mai lung. Pe modul Comfort, rularea în Maybach S 500 este ca un zbor la mică altitudine. Chiar și micile denivelări sunt absorbite cu eficiență. Dacă apeși butonul sport, suspensia devine mai fermă, dar este o suspensie sport blândă, nu chiar o setare sport veritabilă. Nu, nu va exista o versiune AMG a Maybach-ului pentru că nu ar avea sens.

Nivelul zgomotului este atât de redus încât, chiar și la 180 km/h pe autostradă, poți vorbi în șoaptă și poți asculta sunetul extraordinar al sistemului hi-fi opțional Burmester. Există și o altă opțiune pentru un sistem audio high-end Burmester. Cei de la Mercedes susțin că Maybach S 500 este cea mai silențioasă mașină din lume, chiar mai silențioasă decât S-Class Coupe. Aerodinamica excelentă și izolarea fonică au un aport decisiv la o atmosferă interioară foarte silențioasă.

Maybach S 500 împarte același excelent motor V8 biturbo de 4,7 litri cu 455 CP și 700 Nm cu S 500, dar noua cutie 9G-Tronic este unică la Maybach. Doar Maybach S 500 o primește pentru moment (Maybach S 600 folosește cutia 7G-Tronic).

În ciuda faptului că Maybach S 500 cântărește cu 205 kg mai mult decât Clasa S lung, consumul oficial de combustibil de 8,9 l/100 km este chiar cu 0,2 l/100 km mai mic decât la Mercedes S 500. Acestea sunt cifrele oficiale, dar un consum sub 13 l/100 km într-un stil normal de condus nu este realist.

Dar noua cutie 9G-Tronic îmbunătățește mult consumul și confortul la rulare, iar răspunsul este mult mai rapid. Cu un raport mare de demultiplicare între treptele a întâia şi a noua, cutia are în acelaşi timp și treptele mai apropiate. Turometrul arată doar 1.450 de rotaţii pe minut la 130 km/h în treapta a noua și urcă până la 1.800 de rotaţii în treapta a opta și 2.100 de rotaţii pe minut în treapta a șaptea, la aceeași viteză. Pe de altă parte, chiar și pe modul automat, schimbă treptele mult mai rapid fără acea întârziere de la cutia 7G-Tronic. Pe modul kickdown, retrogradează din treapta a noua într-a cincea sau a patra în câteva milisecunde, dacă este nevoie. Doar când ieși dintr-un viraj, cutia este uneori indecisă în alegerea treptei.

Doar 1.400 rpm în treapta a noua a cutiei de viteze

Doar 1.400 rpm în treapta a noua a cutiei de viteze

Motorul biturbo V8 de 4,7 litri este o capodoperă a forței și rafinamentului. Cuplul maxim de 700 Nm este disponibil încă de la 1.800 de rotații pe minut, iar forţa de tracțiune este impresionantă. Își păstrează cuplul maxim până la 3.500 de rotații pe minut şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5 secunde, cu 0,2 secunde mai mult decât S 500.

drive test mercedes-Maybach S 500 (56)

 

drive test mercedes-Maybach S 500 (68)

Pe drumurile virajate se simte ampatamentul mai lung și surplusul de masă de 205 kg. Maybach S 500 nu este la fel de agil ca S 500, dar, pe de altă parte, nu simți inertia părții posterioare ca în cazul modelului Plug-In Hybrid S 500 e, care are aproape aceeași masă la gol (2.215 kg). În cazul lui Maybach, distribuirea greutății este diferită în comparație cu S 500 e, care are o baterie de 200 kg în portbagaj.

Foto: Bogdan Paraschiv

Verdict

În locul fostului Maybach 57, care costa 360.000 de euro, Mercedes oferă acum un model la fel de performant pentru aproape o treime din acel preț, cu aproape aceeași ofertă de spațiu și cel puțin același nivel de confort. Nu are exclusivismul oferit de Rolls Royce Ghost, dar confortul, nivelul de zgomot și dotările de lux pentru prețioșii pasageri din spate sunt chiar superioare. Și toate acestea sunt oferite pentru jumătate din prețul unui Rolls Ghost.

 

Comentati?

Your email address will not be published.