Primele imagini cu viitorul Mercedes-Benz E-Class  

Mercedes-Benz E Class
,
2.03K 0

Mercedes-Benz va înlocui în 2016 modelul E-Class. Noul E-Class va primi o nouă familie de motoare și versiuni complet noi  cabrio  și coupe.

Așa cum era de așteptat, inginerii germani din Stuttgart lucrează deja la următoarea generație Mercedes-Benz E-Class, iar acum avem chiar primele imagini spion. Timp de câteva luni, Mercedes-Benz a testat noul model sub caroseria unui model C-Class, dar legătura dintre E-Class și noua C-Class merge mai departe decât atât. C-Class a fost primul model Mercedes-Benz care a folosit noua platformă pentru tracțiunea spate (MRA – Modular Rear Architecture), iar noul E-Class va folosi, de asemenea, această nouă arhitectură.

Noua generație E-Class va crește puțin în dimensiuni și cu toate acestea va fi mai ușoară datorită utilizării unei caroserii și a unui tren de rulare cu un procent ridicat de aluminiu. În cazul lui Mercedes-Benz C-Class, procentajul de aluminiu din caroserie va ajunge la 48%, spre deosebire de 10% cât era în trecut. Aceeași transformare se așteaptă și la E-Class.

Ne așteptăm, de asemenea, la o ușoară mărire a ampatamentului, care poate fi tradusă printr-un spațiu mai generos pentru genunchi în spate.

Viitoarea familie Clasa E va include versiunile limuzină, coupe și cabrio, dar va constitui și baza pentru a treia generație CLS, mașina care a inventat segmentul de coupe-uri cu patru uși, ce reprezintă un succes răsunător al ultimilor 10 ani. Ca și în cazul modelului actual, modelul CLS va fi oferit în variantele coupe și shooting brake.

O gamă complet nouă de motorizări cu 3, 4 și 6 cilindri în linie

Gama de motorizări va fi complet nouă. Ar fi fost greu de imaginat în urmă cu 10 ani că noile versiuni de bază ale modelului E-Class vor fi propulsate de motoare în 3 cilindri. Acestea fac parte dintr-o familie modulară cu 3, 4 – și chiar – 6 cilindri în linie. Dupa W124, Mercedes-Benz se întoarce la configurația cu șase cilindri în linie, înlocuind actualul motor V6, iar această înlocuire va începe treptat din 2016. Nu știm cu certitudine, dar este posibil ca noul E-Class să fie primul model Mercedes-Benz care să beneficieze de noua generație de motoare cu șase cilindri în linie.

Ideea modulară a fost, de asemenea, aplicată cu succes pentru noul motor V8 bi-turbo de 4 litri de la AMG, realizat din două blocuri ale motorului cu 4 cilindri de 2 litri pe care îl regăsim la CLA, A și GLA 45 AMG.

Referitor la AMG, următorul E 63 AMG va beneficia de noul motor AMG, V8, bi-turbo de 4,0 litri, iar puterea maximă va crește de la 462/510 CP ca în cazul AMG GT. Este de așteptat ca puterea maximă să fie la nivelul actualei generații, adică în jur de 585 CP. De asemenea, nu va lipsi versiunea cu tracțiune integrală 4Matic.

Va fi, de asemenea, o schimbare în poziționarea versiunilor. Între timp, actualele E-Class Coupe și Cabrio se bazează pe vechea platformă a lui C-Class, în ciuda faptului că poartă o siglă E-Class și, teoretic, aparțin Clasei E. Noile generații E-Class Coupe și E-Class Cabrio  se vor poziționa mai sus pentru a face loc următorului C-Class Coupe.

E-Class Coupe și Cabrio vor face parte integral din gama E-Class nu numai cu numele, ca în cazul generației actuale

Din acest motiv, viitoarele E-Class Coupe și Cabrio vor face  parte strict din clasa al cărei nume îl poartă. În trecut, niciuna nu a beneficiat de o versiune AMG pentru a nu rivaliza cu versiunea AMG a lui C-Class Coupe, dar noua poziționare poate anunța o versiune AMG. Practic, noile modele coupe și cabrio bazate pe Clasa E se vor ridica la nivelul lui CLS în ceea ce privește luxul și performanțele. Ca și în cazul lui S-Class și viitorului facelift al lui M-Class, Mercedes-Benz se va concentra pe versiunile ecologice și ne așteptăm la mai mult de o versiunea ecologică în gamă. Cu noua versiune Plug-In Hybrid, S-Class beneficiază de trei versiuni hibride în gamă. O variantă Plug-In Hybrid este preconizată și pentru următorul E-Class.

Conform informațiilor venite din anumite surse, designul planșei de bord va urmări mai degrabă liniile celei de la S-Class și nu de la C-Class.

Actualul model E-Class este pe piață din 2010, iar anul trecut a beneficiat de un facelift major, care i-a costat pe cei de la mercedes 1 miliard de euro. Noua generație va debuta în 2016.

Foto: Automedia

Comentati?

Your email address will not be published.