Într-un clip minunat și prezentat cu multă afecțiune, Petrolicious vorbește despre formă și funcție, aceste două concepte care se urmează unul pe altul, dar care, în acest caz, sunt la fel de importante.
Daniel Monti, un arhitect și mândru (și norocos, am putea adăuga) posesor de Mercedes-Benz SL 280 din 1969 vorbește despre mașina sa care se află în familia lui de nu mai puțin de 30 de ani. Pentru că este arhitect, discursul său se îndreaptă rapid spre subiecte cum ar fi forma și funcția și design-ul și așa mai departe.
Mai ții minte cum spuneam că, în cazul Pagodei, forma și funcția sunt la fel de importante? Sigur că ții, probabil că încă mai aveți fraza pe ecran, deasupra. Ei bine, nu este complet adevărat, pentru că linia acoperișului Pagodei, elementul care definește cel mai bine această mașină și care este, de asemenea, responsabil pentru porecla sa, a fost ceva creat la nevoie.
Daniel Monti începe prin a dezvălui o informație de culise despre cum a ajuns acoperișul să arate astfel: la acea vreme, jurnaliștii obișnuiau să-și aducă mașinile până în apropierea circuitului, să se urce pe acoperișul mașinii și să fotografieze cursa.
Acoperișul trebuia să fie atunci suficient de puternic ca să suțină greutatea unui adult, dar să-l și protejeze pe șofer în cazul unei răsturnări accidentale. Așa că a fost un caz clar de formă care a urmat funcției, determinând apariția unui design legendar.
Așa că nevoia de o structură rezistentă a fost cea care a făcut ca Mercedes-Benz SL 280 să aibă un acoperiș unic. Dar aceasta a fost una dintre acele situații fericite în care designerii au fost în stare să se conformeze cererințelor tehnologice creând o formă frumoasă și unică.
Dacă vrei să auzi mai multe despre această combinare a celor două concepte, dar și câteva paralele între deisgnul auto și arhitectură (și să te holbezi la casa superbă a lui Daniel Monti) – ceea ce-ți recomandăm din toată inima – urmărește clipul Petrolicious de mai jos.