Noul Mercedes-Benz Clasa E a fost dezvăluit oficial publicului din România. Ajuns la cea de-a zecea generație, modelul de clasă mare al casei din Stuttgart poate fi comandat începând de la 39.595 euro fără TVA.
Listele de comenzi vor fi deschise în aprilie, primele comenzi urmând să fie onorate în aproximativ două luni. Prețul de pornire este valabil pentru versiunea E 200, propulsată de un turbo pe benzină de 2 litri și 184 CP. Tichetul de acces în gama diesel se numește E 220 d și costă 41.995 euro plus TVA. Pentru modelul de vârf, E 350 d, socotelile pornesc de la 49.195 euro fără TVA.
Privită în detaliu, versiunea diesel entry-level este primul exponent al noii familii de motoare OM 654, cu patru cilindri, configurate pentru a se conforma viitoarelor norme RDE. Acesta se caracterizează printr-o distanță mai scurtă între axele cilindrilor (90 mm față de 94 mm înainte), tehnologia Nanoslide și chiulasa și carterul din aluminiu. Deși cilindreea a scăzut de la 2.143 la 1.950 cmc, versiunea cu o turbină dezvoltă acum 195 CP față de 170 CP înainte, iar consumul anunțat este de numai 3,9 l/100 km (emisii de 102 g/km CO2) față de 4,5 l/100 km (117 g/km CO2) la fostul E 220 BlueTec.
Modelul de vârf este animat de un motor diesel cu şase cilindri ce încorporează sistemul SCR şi livrează 258 CP şi 620 Nm. Toate motoarele noii Clase E sunt echipate cu funcția ECO start/stop și transmisia automată de ultimă generație 9G-Tronic cu nouă trepte.
Sunt disponibile trei suspensii de tip DIRECT CONTROL echipate cu un sistem de amortizare selectiv: suspensie confort, suspensie sport Avantgarde coborâtă cu 15 milimetri și caracteristică sportivă, respectiv suspensie sport adaptivă, coborâtă cu 15 milimetri, ce înlocuiește suspensia sport clasică. Opțional, unic în acest segment, Mercedes oferă, ca și la Clasa C, o suspensie pneumatică adaptivă, care permite și reglarea manuală sau automată a gărzii la sol.
Vor fi oferite patru versiuni de echipare: cea de bază și Exclusive Line au sigla Mercedes pe capotă în timp ce versiunile sportive Avantgarde și AMG Line au sigla Mercedes înglobată în grila radiatorului.
Construit pe platforma MRA, Clasa E dispune de selector Dynamic Select pentru trenul de rulare cu cinci moduri: Comfort, Eco, Sport, Sport+ și Individual. Farurile MultiBeam LED, fiecare cu 84 LED-uri, similare cu cele Matrix LED de la Audi ca mod de construcție, reprezintă o evoluție a sistemului de faruri inteligente ILS.
Planșa de bord este o mixtură între cea de la Clasa C în ceea ce privește consola centrală și cea de la Clasa S în ceea ce privește partea superioară a bordului cu gurile de ventilație și cele două displayuri de 12,3 inch disponibile opțional. Standard, planșa de bord a noii Clasa E va dispune de indicatoare de bord analogice și de display central de 8,4 inch. Până acum, Mercedes nu a fost adeptul indicatoarelor de bord configurabile cum au Audi la TT și noul A4 sau BMW la mai multe modele. Însă Clasa E este primul model care va avea opțional afișaj de bord digital de 12,3 inch configurabil în trei moduri: Classic, Sport și Progressive.
Un display cu aceeași diagonală de 12,3 inch va fi disponibil opțional pentru centrala Comand. În premieră, pe lângă controller și touchpad, sistemul multimedia poate fi controlat și cu butoanele touch de pe volan. Exact ca la un smartphone, acestea răspund precis la mișcările de glisare orizontale și verticale și șoferul poate controla tot sistemul multimedia fără a mai lua mâinile de pe volan.
Standard, Clasa E va dispune de Active Brake Assist și de Attention Assist, lista de sisteme de asistență și de conducere semiautonomă fiind impresionantă.
Active Brake Assist și Attention Assist sunt standard în timp ce pachetul Driver Assistance oferit opțional include Active Lane Keeping Assist (menține mașina pe bandă cu intervenție asupra direcției), Active Blind Spot Assist (avertizează asupra prezenței mașinilor în unghiul mort), Pre Safe Plus (asigură protecție suplimentară în caz de impact iminent) și Active Lane Change Assist.
Active Brake Assist (standard) avertizează șoferul asupra unui impact iminent, reacționează și la traficul din intersecții și detectează pietonii. Este activ de la 7 la 250 km/h pentru obiectele în mișcare și de la 7 la 70 km/h pentru obiectele fixe. În intersecții reacționează până la 50 km/h, iar în coloană pe autostradă poate opri complet de la o viteză de maxim 90 km/h.
Attention Assist (standard) avertizează asupra nivelului de oboseală și dispune de mai multe nivele de sensibilitate.
Drive Pilot include un pilot automat adaptiv Distronic care nu doar menține distanța corectă față de mașina din față ci și o poate urma pe banda ei la viteze de la 0 la 210 km/h. Iar până la 130 km/h sistemul nu mai este dependent de marcajele rutiere și poate interveni dacă acestea sunt neclare sau lipsesc complet. În plus, în combinație cu sistemul de navigație Comand, sistemul Speed Limit Pilot poate regla automat viteza de deplasare conform cu informațiile primite de la camera ce detectează semnele de circulație.
Active Lane Change Assist (o subfuncție a Drive Pilot, inclus în pachetul Driver Assistance) permite schimbarea autonomă a benzii când se activează semnalizatorul mai mult de 2 secunde. Funcționează între 80 și 180 km/h și este activ dacă se pune în funcție Steering Pilot.
Evasive Steering Assist detectează când șoferul efectuează o manevră de evitare bruscă și îl ajută aplicând forța necesară în volan pentru a sprijini rotirea volanului.
Remote Parking Pilot permite intrarea sau ieșirea din parcare în timp ce șoferul stă afară din mașină utilizând un smartphone.
Car-to-X-Communication permite comunicarea cu alte vehicule din trafic.
Digital car key permite ca smartphone-ul proprietarului să poată fi utilizat pe post de cheie de contact.
Pre-Safe Impulse Side oferă protecție suplimentară în caz de impact lateral. La impact lateral, sistemul umflă o cameră de aer în spătarul scaunului dreapta sau stânga față mărind distanța dintre ușă și ocupanți.
Pre Safe Sound protejează urechile pasagerilor de zgomotul rezultat în timpul unui impact prin emiterea unui scurt semnal de interferență.