Noul BMW X1 pune GLA pe jar – DETALII COMPLETE

,
1.75K 0

Ajuns la cea de-a doua generație, noul BMW X1 vrea să bată Mercedes-Benz GLA cu propriile arme. Noul model marchează un salt tehnologic important, devenind mai dinamic, mai ușor, mai spațios și mult mai economic. 

Cunoscut până acum sub numele de cod F48, noul X1 nu va marca o revoluţie stilistică majoră, proporţiile și, mai ales, liniile sale exterioare amintind de fratele său mai practic, Seria 2 Active Tourer. Totuşi, partea frontală va fi mult mai agresivă, cu blocuri optice adaptive full LED de ultimă generație oferite opțional, în timp ce suprafaţa vitrată mai generoasă va accentua senzaţia de spaţiu pentru pasagerii locurilor din spate.

X1 măsoară 4.439 mm în lungime (-38 mm), 1.821 mm (+23 mm) în lățime și 1.598 mm în înălțime (+53 mm), având un ampatament semnificativ mai mic, de 2.670 mm (-8 mm). În contrast cu reducerea sensibilă a dimensiunilor exterioare, noul X1 pune la dispoziția pasagerilor săi mai mult spațiu, totul mulţumită trecerii de la filozofia amplasării longitudinale a motoarelor, la cea transversală. Ocupanții locurilor din spate se vor bucura de mai multă libertate de mişcare la nivelul capului şi al genunchilor (plus 37 mm).

Jantele din aliaj de 17 inch fac parte din echiparea de serie, contra cost fiind oferite variante de 18 sau chiar 19 țoli. Garda la sol măsoară 183 mm, cu 0,3 mm mai mult decât în cazul vechii generaţii. În funcţie de versiune, X1 este şi cu până la 135 kg mai uşor. BMW a apelat la un mix eficient de aluminiu şi oţel de înaltă rezistenţă pentru structura caroseriei, iar capota este din aluminiu.

bmw-x1 (8)

Interiorul propune un layout familiar, cu influențe clare de inspirație Active Tourer, head-up display monocrom contra cost și un ecran de tip freestanding de 6,5 inch (standard) sau 8,8 pentru sistemul iDrive cu controller capacitiv.

Volumul de încărcare al portbagajului variază între 505 şi 1.550 de litri, ceea ce se traduce printr-un plus de 85 de litri faţă de modelul anterior. Standard se oferă banchetă rabatabilă asimetric în format 40/20/40, opțional, aceasta putând fi specificată cu spătar cu unghi de înclinare variabil și șezut culisant pe o plajă de 13 cm.

Din punct de vedere tehnic, BMW mizează totul pe cartea ecologiei şi pune accentul pe reducerea drastică a consumului şi a emisiilor poluante.

Pentru prima oară în istoria SAV-ului bavarez, la oferta clasică de motorizări cu patru cilindri se vor alătura două variante entry-level cu trei cilindri (sDrive18i, sDrive16d), oferite, în premieră pentru X1, cu tracțiune față – mutare logică prin prisma trecerii la platforma UKL, aceeași arhitectură tehnică folosită și de Seria 2 Active Tourer sau Mini. Este vorba despre micul turbo pe benzină de 1,5 litri și 136 CP, prezent și pe Mini, respectiv de dieselul de 1,5 litri şi 116 CP, ambele din noua familie de motoare bazată pe filozofia cilindrului unic. Tot cu tracțiune față sunt echipate și variantele entry-level inițiale de 2 litri, sDrive18d și sDrive20i, oferite, însă, și în compania tracțiunii integrale xDrive. Clienții pot opta pentru cutii de viteze manuale cu șase trepte, respectiv automate cu 8 rapoarte furnizate de Aisin.

bmw-x1 (13)

Toate motoarele îndeplinesc normele de poluare Euro6 și sunt mai economice decât cele pe care le înlocuiesc.La debut, vor fi disponibile versiunile:

sDrive18d – 1.995 cmc, L4, diesel,150 CP și 330 Nm, consum 4,1 l/100 km, accelerație 9,2 s
xDrive20d – 1.995 cmc, L4, diesel, 190 CP și 400 Nm, consum 4,9 l/100 km, accelerație 7,6 s
xDrive25d – 1.995 cmc, L4, diesel, 231 CP și 450 Nm, consum 5,0 l/100 km, accelerație 6,6 s

xDrive20i/sDrive20i – 1.998 cmc, L4, benzină,192 CP și 280 Nm, consum 6,3 l/100 km, accelerație 7,4 s
xDrive25i – 1.998 cmc, L4, benzină,231 CP și 350 Nm, consum 6,4 l/100 km, accelerație 6,5 s

Respectând tiparul lansat odată cu noile Seria 1 şi Seria 3, clienţii pot opta pentru pachetul M Sport și două linii distincte de echipare cu posibilităţi vaste de personalizare, denumite sugestiv, în funcţie de caracteristici: xLine și Sport Line. BMW oferă, în premieră pentru X1, suspensie adaptivă, ce poate fi setată în clasicele moduri Comfort, Sport şi EcoPro, alături de motor sau cutia de viteze, ca parte a modulului Driving Experience Control.

Noul X1 va ajunge în showroomuri în a doua jumătate a lunii octombrie. Publicul european va putea admira în premieră noul model în septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt.

 

Comentati?

Your email address will not be published.