Week-end-ul trecut a reprezentat a doua ieşire în public pentru DTM în 2015, pe circuitul Lausitzring. Marele strateg al celor două curse din campionatul german de turisme a fost Jamie Green, reinventat, parcă, la Audi, la trei ani distanţă de la mutarea de sub culorile Mercedes-Benz.
Prima cursă, cele 40 de minute alergate sâmbătă, începea sub bacheta celor de la Audi. După o sesiune de calificare în care s-a descurcat excelent, spaniolul Miguel Molina pornea de pe prima poziţie a grilei de start. Era încă un semn că cel puţin debutul sezonului 2015 stă sub pecetea celor patru cercuri de la Ingolstadt. Din păcate pentru el, molina nu a fost foarte inspirat în modul în care şi-a protejat anvelopele, iar după un debut de cursă în care a încercat să ţină tempo-ul ridicat, pentru a se desprinde în frunte, pe final a trebuit să se lupte cu uzura accentuată a gumelor, după cum avea să povestească după cursă, destul de amărât de situaţie.
Totuşi, în cartierul general al celor de la Audi nu a fost tristeţe atunci când Molna a început să cedeze poziţii pentru că în faţa sa se instalau tot piloţi de-ai casei. Cel mai rapid pilot din prima cursă de la Lausitzring a fost Jamie Green, care, mai mult, se dovedeşte a fi cel mai în formă sportiv din DTM 2015, după cum vom vedea. Că cei de la Mercedes-Benz şi BMW încă nu înţeleg mare lucrur din actuala ediţie de campionat s-a confirmat încă de sâmbătă, iar acest aspect a fost punctat cu mult umor de Mattias Ekstrom (câştigătorul uneia dintre etapele de la Hockenheim si ocupantul treptei a treia a podiumului de la Lausitzring, sambata); acesta a spus că din câte se pare, vacanţa a fost ceva mai scurtă la Ingolstadt, cel puţin comparativ cu ce s-a întâmplat la Munchen şi la Stuttgart, o înţepătură de mare fineţe al omului care se confundă cu succesul audi în era modernă a DTM.
Poziţia secundă în cursa de sâmbătă a fost ocupată de Edoardo Mortara, care după 40 de minute alergate la limită a fost la doar 4,261 secunde de învingătorul Jamie Green. Edo nu este un fan al circuitului Lausitzring, după cum a recunoscut franc, deci rezultatul său poate fi considerat destul de competitiv. Atâta doar că odată cu al a cedat conducerea clasamentului general din DTM, o poziţie destul de crudă ţinând cont că nu se desfăşuraseră decât trei curse din an.
Miguel Molina, poleman-ul, a reuşit abia o clasare pe poziţia a patra, într-o imagine care dă atât de bine în ochii fanilor Audi. Pentru Mercedes-AMG nu a fost nici pe departe un început bun de week-end, primul pilot al stelei cu trei colţuri clasându-se abia pe poziţia a cincea – tânăra speranţă Pascal Wehrlein. Imediat în spate a terminat Robert Wickins, dar rezultatul este destul de modest faţă de ce aşteaptă fanii de la modelul Mercedes-AMG C 63. De altfel Wehrlein, deşi a încercat să-şi asume rezultatul nu tocmai reuşit, spunând că-şi reproşează startul destul de modest, a lăsat o portiţă de nemulţumire şi în ceea ce priveşte materialul de concurs.
Dacă putea exista o consolare pentru familia Mercedes-AMG, aceasta a venit din curtea rivalilor de tradiţie de la BMW, care nu au reuşit să urce mai sus locul 7 pe asfaltul de pe Lausitzring. Port stindardul BMW a fost belgianul Maxime Martin dar, şi el s-a declarat destul de nemulţumit de performanţele constructorului care anul trecut a dat campionul DTM (Marco Wittman). Ceea ce este chiar şi mai trist pentru BMW este că la prima cursă nu au reuşit să aducă decât un om în top 10, Martin, în timp ce în clasamentul general DTM se găseau abia pe 9, mulţumită celor 12 puncte anemice colectate de Martin Tomczyk.
Un Green reinventat
Nici duminică nu a avut nimeni ac de cojocul lui Jamie Green. Britanicul de 33 de ani născut în Leicester, component al Audi Sport Team Rosberg, pare că îşi trăieşte o a doua tinereţe la trei ani de la transferul de la Mercedes-Benz. Deşi a cedat avantajul pole position-ului destul de repede, în faţa mereu atentului Mattias Esktrom, Green a ştiut să aştepte cu folos şi a revenit în fruntea plotonului de concurenţi în cel de-al optulea tur al cursei de 60 de minute. Şi chiar dacă suedezul a pus presiune constant, nu a reuşit să-l perturbe pe exactul Green.
Cumva, cea de-a doua cursă de la Lausitzring a fost destul de docilă la vârf, doar intervenţia safety car-ului în urma unei ieşiri în decor a lui Lucas Auer (Mercedes-AMG) fiind element perturbator în liniştea plutonului condus magistral de Jamie Green. Mattias Ekstrom a conştientizat, după cum avea să declare, că nu se putea apropia decisiv de Green şi a preferat să-şi mai adauge un podium în CV-ul impresionant decât să rişte nebuneşte ca să ajungă pe primul loc. Pe poziţia a treia a încheiat Miguel Molina, omul care a râs pe cât a plâns la Lausitzring. După ce sâmbătă condusese cursa timp de 24 de tururi, dar a terminat doar al patrulea, spaniolul a urcat pe podium duminică, în ceea ce avea să fie a treia triplă Audi a weekend-ului.
Au fost, fără doar şi poate zilele celor patru cerculeţe, şapte dintre cele opt modele RS5 DTM terminând în top 10 duminică, de exemplu. Pe cât de bucuroşi au fost componenţii echipelor Audi pe atât de mare a fost dezamăgirea atât în sânul Mercedes-AMG cât mai ales în rândurile BMW. În cazul celor dintâi, cel mai rapid pilot a fost Daniel Juncadella, ocupantul poziţiei a şasea la final. Ulrich Fritz, şeful programului DTM pentru Mercedes-AMG a încercat să mute pietrele firbinţi în coşul altora declarând că insuccesul echipei pe care o păstoreşte este cauzat de incompatibilitatea cu anvelopele Hankook.
Cel mai rapid BMW a fost cel pilotat tot de Maxime Martin, ca şi sâmbătă dar, chiar şi aşa, locul 8 este departe de a fi o performanţă pentru bavarezi. De fapt, poate cele mai mari performanţe pentru BMW le-a reuşit în cea de-a doua cursă Martin Tomczyk care a plecat de pe poziţia a 23-a a grilei de start şi a terminat pe 12, în timp ce performanţa echivalentă de la Mercedes-AMG l-a avut ca actor pe Christian Vietoris care a terminat pe 7, după ce plecase în cursă de pe poziţia a 15-a.