60 de ani de la debutul legendarului Mercedes 190SL

,
2.36K 0

Mercedes-Benz 190 SL a marcat aniversarea cu numărul 60. Cunoscut în interiorul companiei sub numele de cod W121, legendarul roadster de lux a fost prezentat sub forma unui prototip la Salonul Auto de la New York din 1954, fiind produs între mai 1955 și februarie 1963.

Mercedes-Benz 190 SL își împarte elementele de design și caracteristicile tehnice cu modelul mult mai scump, 300SL. Promovat ca o alternativă ceva mai accesibilă, 190 SL folosește aceeași suspensie independentă (suspensie cu braț dublu în față și ax oscilant în spate) ca și fratele său. Ceea ce nu a moștenit de la 300 SL a fost cadrul tubular. 190 SL a fost construit pe o platformă monococă preluată de la limuzina W121.

860959AC26

Puterea provine de la un motor SOHC de 1.9 litri în patru cilindri Type M121 BII ce produce 105 CP (77kW), derivat din unitatea cu șase în linie disponibilă pe 300 SL. Dispune de un alezaj neschimbat de 85 mm și o cursă redusă cu 4.3 mm până la 83.6 mm și carburatoare “twin” Solex . Motorul și-a făcut datoria și sub capota modelelor W120 180 și W121 190, ce-i drept într-o versiune micșorată.

Mercedes 190SL costa 16.500 DM sau 3.998 dolari americani în varianta cu plafon textil și 17.650 DM sau 4.925 dolari în versiunea cu plafon rigid retractabil. Scaunul transversal pentru al treilea ocupant era optional. Mai mult decât atât, 190 SL era disponibil și în versiunea unui model de curse cu portiere din aluminiu, fără geamuri, un parbriz mai mic, bare de protecție detașabile și un plafon textil. Printre victoriile câștigate de modelul de curse putem enumera succesul lui Douglas Steane în 1956 la Macau Grand Prix.

190sl

25.881 vehicule au fost produse între 1955 și 1963, iar aproape 40% din totalul modelelor 190 SL produse au fost vândute numai în SUA. La opt ani de la debutul comercial, atât Mercedes 190SL, cât și 300 SL au fost înlocuite de faimosul Mercedes-Benz 230SL „Pagoda” în 1963.

 

Comentati?

Your email address will not be published.