Vânzările BMW doboară recordul pentru al cincilea an la rând

Vânzări BMW vs Mercedes în 2015
,
1.19K 0

BMW a rămas producătorul auto premium numărul 1 în 2015, cu 1.905.234 mașini vândute, ceea ce reprezintă cu aproximativ 34.000 mai mult decât totalul anunțat de Mercedes. În luna decembrie, Mercedes a recăpătat însă un avantaj de 1.300 de mașini.

BMW a rămas producătorul auto premium numărul 1 și în 2015, dar diferența dintre Mercedes și BMW s-a redus mai mult ca niciodată. Vânzările BMW au crescut cu 5,2%, în timp ce vânzările Mercedes au înregistrat o creștere de 13,4%. Doar 34.000 de vehicule îi despart pe cei doi giganți pe parcursul anului 2015.

Numai în luna decembrie, Mercedes a înregistrat un rezultat superior celui obținut de BMW, cu 178.017 unități (+9,1%), în comparație cu 176.681 pentru BMW (-0,7%).

Pentru că BMW nu face publice separate cifrele de vânzări pe regiuni pentru BMW și pentru Mini, nu putem compara rezultatele în mod direct.

999.669 BMW-uri și vehicule Mini au fost vândute în Europa (+9,4%) în 201, în comparație cu cele 798.852 de unități (+10,4%) trecute în contul celor de la Mercedes.

Vânzările de BMW și Mini au crescut cu 2,8% în Statele Unite, până la 404.537 unități, în timp ce Mercedes a vândut 343.088 vehicule în Statele Unite în 2015.

În regiunea Asia/Pacific, Mercedes a înregistrat un rezultat de excepție cu 615.325 de mașini vândute (+25,2%), în timp ce BMW, alături de Mini, a vândut 684.121 mașini (+4,2%).

Incluzînd vehiculele Mini, BMW Group a vândut 2.247.485 de mașini în 2015, dintre care 338.466 au fost Mini (+12,0%).

BMW Seria 2 a marcat un rezultat foarte bun grație noilor modele BMW Seria 2 Active Tourer și Gran Tourer. Dintre cele 157.144 de unități BMW Seria 2 vândute, 107.000 dintre ele au fost BMW Seria Active și Gran Tourer.

Încă o linie de modele de succes este noul BMW Seria 4, cu 152.390 de unități (+27,4%).

Ca și în cazul celor de la Mercedes, SUV-urile BMW au înregistrat o cerere mare: 168.143 de modele X5 (+14,1%), 46.305 de modele X6 (+peste 50%) și 55.050 de modele X4 (+153,8%).

Vânzările de modele BMW i au crescut cu 65,9% în 2015, până la o cifră totală de 29.513 de unități, dintre care 24.057 au fost modele i3, în timp ce 5.456 au fost modele i8.

Mini a obținut un record anual al tuturor timpurilor în 2015, cu un total de 338.466 de unități (+12,0%). Hatchback-ul Mini cu 3 și 5 uși a fost cel mai bine vândut, cu înregistrînd o cifră de vânzări de 127.194 în contul versiunii cu 3 uși și 94.788 pentru versiunea cu 5 uși.

În funcție de modele, Mercedes și-a depășit obiectivul inițial de 500.000 de unități pentru noua gamă compactă. 582.531 de modele compacte, avînd la bază noua platformă MFA (A, B, CLA, CLA Shooting Brake, GLA) au fost vândute în 2015.

Cel mai bine vândut model din portofoliul Mercedes este C-Class, cu 443.909 unități (+40,1%). Începînd cu decembrie 2015, C-Class Coupe a fost adăugat gamei C-Class.

232.453 de unități E-Class au fost vândute în 2015, iar cea mai populară versiune a fost cea cu ampatament lung, vâdută în peste 58.286 de exemplare pe piața chineză.

Mercedes a înregistrat cea mai bună cifră de vânzări a tuturor timpurilor și pentru segmentul SUV, cu 525.866 de vehicule (+26,6%). GLC și GLA s-au vândut cel mai bine.

În primul an întreg pe piață pentru V-Class, cifra de vânzări a crescut cu 26,2% până la 31.499 unități.

Cu noua linie de echipare AMG Sport Line, în ultimii doi ani vânzările de vehicule AMG au cunoscut o creștere mai mare decât dublul cifrei de vânzări anterioare. 68.875 de unități au fost vândute în 2015, iar cele mai puternice piețe pentru AMG sunt Germania, Statele Unite și China.

Vânzările de vehicule smart au crescut cu 119.398 de unități (+32,9%). Împreună cu brand-ul smart, Mercedes a vândut 1.990.909 unități în 2015.

 

Comentati?

Your email address will not be published.