Faimosul motor V8 AMG bi-turbo de 5.5 litri se pregăteşte să îşi ocupe locul de vază în istoria industriei auto. Unitatea nu va mai fi montată pe niciunul dintre viitoarele modele Mercedes-AMG începând cu anul viitor.
Noul motor V8 de 4 litri va prelua imediat ştafeta. Acesta a debutat toamna trecută alături de noul coupe Mercedes-AMG GT, fiind montat și pe recent lansatul C 63 AMG.
Conform inginerilor AMG, în ciuda cilindreei sale reduse, motorul V8 de 4 litri ascunde un potenţial mult mai generos de putere şi consumă mult mai puțin, lucru greu de ignorat în ziua de azi.
Cunoscut sub numele de cod M157, motorul V8 de 5.5 litri, a debutat în 2010. Spre deosebire de predecesorul său, un V8 aspirat de 6.2 litri, acesta nu a fost conceput de la zero de AMG, bazându-se în mare parte pe unitatea V8 M268 disponibilă pe vechile generaţii S 500 și CL 500.
Una dintre cele ultimele creații Mercedes-AMG binecuvântate de serviciile venerabilului motor V8 de 5.5 litri vor fi noul GLE 63 AMG Coupe și fratele său GLE, faceliftul actualului ML.