MERCEDES-AMG E 63 T-MODELL. Modelul break E-Class primește la Geneva o versiune de înaltă perfomanță cu până la 612 CP și tracțiune integrală standard.
Ca și limuzina, E-Class E 63 T-Modell este disponibil în două versiuni de putere, resursele fiind livrate de același motor V8 bi-turbo de 4 litri: E 63 cu 571 CP și E 63 S și 612 CP. Transmisia este una automată, Speedshift, cu nouă rapoarte. Sprintul de la zero la 100 km/h durează 3,6 secunde. Modelul S are nevoie de 3,5 secunde.
Un 63 AMG ‘standard’ este, așadar, cu 13 CP mai puternic ca predecesorul său. Pentru modelul S, plusul de putere este cotat la 27 CP. Versiunea de top impresionează prin cuplul de 850 Nm (de la 2.500 la 4.500 rpm). Opțional, se poate comanda și un pachet care elimină limitarea vitezei maxime la 250 km/h, aceasta urcând la 290 km/h.
Modelul S beneficiază și de un mod Drift, care odată activat îl transformă pe E 63 S într-o mașină cu tracțiune spate. Consumul de combustibil este estimat la 9,1 l/100 km, iar emisiile CO2 la 206 g/km. Grație sistemului standard de dezactivare a cilindrilor, doar patru dintre cei opt cilindri funcționează în sarcină parțială.
De asemenea standard este noul sistem de tracțiune integrală 4Matic+, care distribuie acum puterea între axe cu ajutorul unui ambreiaj electromecanic. Acel “plus” din denumire face referire la o inovație. Pentru a asigura tracțiunea maximă, ditribuția cuplului este calculată și reglată în permanență. Cutia automată cu nouă trepte a fost și ea modernizată. TImpii de schimb au fost scurtați, iar ambreiajul umed înlocuiește acum convertizorul de cuplu.
Standard se oferă suspensie pneumatică, care poate fi reglată în trei moduri de rigiditate. În viraje, arcurile adaptive standard se întăresc automat. De asemenea nou este diferențialul blocant pe puntea din spate, care este controlat electronic la E 63 și mecanic la versiunea S.
Designul este unul extrem de agresiv. În comparație cu modelul predecedent, pasajele roților sunt cu 27 de milimetri mai late și găzduiesc un ecartament mai mare. Capota este tăiată între aripă și bară, asigurându-i lui E 63 T-Model o imagine mai puțin angulară și mai agresivă. La interior, sunt preluate liniile dinamice și transpuse în carbon, piele nappa și contraste gri.
Dincolo de înfățișarea și performanțele sale, noul E 63 T-Modell este o mașină de familie: capacitatea de încărcare a portbagajului este de 640 – 1,820 de litri. În plus, spătarul banchetei are o nouă funcție: poate fi poziționat cu zece grade mai înclinat, oferind astfel încă 30 de litri de depozitare la nevoie. Bancheta se poate rabata în format 40:20:40, electric.
Date tehnice
E 63 4MATIC+ Estate | E 63 S 4MATIC+ Estate | |
Motor | V8, 4 litri cu turbocompresoare și injecție directă | V8, 4 litri cu turbocompresoare și injecție directă |
Capacitate | 3982 cc | 3982 cc |
Putere | 420 kW (571 CP) la 5750–6500 rpm | 450 kW (612 CP) la 5750–6500 rpm |
Cuplu maxim | 750 Nm la 2250–5000 rpm | 850 Nm la 2500–4500 rpm |
Sistem de rulare | AMG Performance 4MATIC+ tracțiune integrală permanentă cu distribuție variabilă a cuplului | AMG Performance 4MATIC+ tracțiune integrală permanentă cu distribuție variabilă a cuplului și mod drift |
Transmisie | transmisie cu 9 trepte AMG SPEEDSHIFT MCT | transmisie sport cu 9 trepte AMG SPEEDSHIFT MCT |
Consum mixt | 9.4–9.1 l/100 km | 9.4–9.1 l/100 km |
Emisii CO2 | 214–206 g/km | 214–206 g/km |
Clasă energetică | D | D |
Greutate (DIN/EC) | 1985 kg*/2060 kg** | 1995 kg*/2070 kg** |
Accelerație 0-100 km/h | 3.6 s | 3.5 s |
Viteză maximă | 250 km/h*** | 250 km/h*** |
Cum se știe deja de la celelalte modele, modelul de lansare “Edition 1” este disponibil, în cazul lui Mercedes-AMG E 63 T timp de un an. Modelul exclusiv vine cu vopseaua gri selenit sau night-black, pe jante de 20 de inchi cu pachetul AMG Night. La interior, piele neagră, dar și cusături decorative și accente galbene caracterizează ambianța.
Noul model va debuta la Salonul Auto de la Geneva din martie. Vânzările vor demara în aprilie 2017, iar primele livări vor avea loc în iunie.