Noul Vito este și atrăgător, și funcțional, cu un habitaclu de calitate și ușor de folosit pentru șofer. Motorizările sale promit să fie foarte economice. Cu motorul său dispus longitudinal sau transversal și cu opțiune pentru tracțiune spate, integrală și acum și față, Vito este versatil într-un mod unic.
La salonul de vehicule comerciale IAA de la Hanovra am văzut pentru prima dată noul Vito. La finalul aceleiași zile, Iveco Daily a câștigat trofeul “Utilitara anului” – eu nu voi mai avea niciodată încredere în tot felul de “… al anului”. De fapt, nici în trecut nu am avut niciun pic de încredere în aceste premii. Acum, când scriu despre Vito, râd, gândindu-mă la clienții care vor respinge Mercedes-Benz în favoarea unui Iveco, din cauza acestui premiu. Dar povestea mea trebuie să fie despre o utilitară extraordinară, nu despre un premiu de care nimănui nu-i pasă!
Așa că, în primele poze oficiale, Vito arată mai mult ca un vehicul de transport pasageri, dar, în realitate, este o utilitară adevărată (un microbuz). Începând cu vopseaua mată, deosebită, “albastru ca mările sudului” și încheind cu stopurile inconfundabile ale noului Vito. Chiar și la prima vedere, noua caroserie a lui Vito radiază de calitate prin factori ca lufturile înguste, fine, și mecanismul bine camuflat al ușii glisante. Este o lecție de design, chiar și pentru italieni. La noul Vito, fiecare detaliu combină forma cu funcționalitatea. Barele opționale de pe acoperiș sunt un exemplu. Oferă baza pentru sistemul portbagajului, în timp ce păstrează înălțimea totală a noului Vito sub 2 metri. Este un aspect important în parcările supraetajate, în garaje și în spălătorii automate.
Trebuie să fiu puțin poet ca să descriu noul Vito 2014. Cu o grilă a radiatorului pregnantă, flancată de farurile cu un contur ascuțit, în formă de pană, noul Vito creează o impresie hotărâtă, inconfundabilă. Cu înfățișarea sa stilată, utilitara se potrivește la fix în marea familie a vehiculelor comerciale Mercedes-Benz. Caracteristicile definitorii ale acestei familii sunt cele trei bare perforate în grila radiatorului noului Vito și bara parașoc cu încă o priză de aer. Prelungindu-se în jos într-o formă uluitoare, aceasta conferă noului Vito imaginea fermă pe șosea. Capota noului Vito este una dinamică, în formă de săgeată, ca o sculptură. Coeficientul de rezistență de 0,32 este foarte redus pentru o astfel de categorie de vehicule. În ceea ce privește partea din față, farurile LED sunt oferite opțional. Și acest lucru este mai mult decât o chestiune de design – LED-urile reduc consumul electric. Cu o durată de serviciu echivalentă cu durata de funcționare a mașinii, schimbarea becurilor a rămas în trecut.
Acum complet restilizat, habitaclul noului Vito este exemplar când vine vorba de funcționalitate și ergonomie. Simetrică în forma sa fundamentală, structura este clară și organizată pentru siguranță operațională maximă. Toate comenzile sunt în imediata apropiere a șoferului. Multă atenție a fost acordată detaliilor în habitaclul care are un design de o calitate excepțională pentru această clasă de vehicule. Renault și tripleta Citroen-Fiat-Peugeot au făcut progrese în ceea ce privește interiorul utilitarelor lor, dar decalajul se păstrează.
Ca aproape toate vehiculele Mercedes-Benz destinate transportului de persoane, Vito are o frână de parcare la picior, care și economișește spațiu, cu pedală amplasată în stânga pedalierului.
La versiunile fără partiție sau la Vito Tourer, acest lucru a eliberat spațiu pentru accesul spre locurile din spate. La conceperea noului habitaclu, conceptul de stocare a primit foarte multă atenție. Până la urmă, pentru mulți șoferi, noul Vito este și biroul, și spațiul lor de trai. Trei mari spații de stocare în partea superioară a panoului de bord atrag atenția. Unghiul și înălțimea volanului în trei spițe sunt ajustabile în versiunea standard sau ca echipament optional, în funcție de model.
Ca dotare modernă notăm volanul multfuncțional cu un computer de bord integrat. Schimbătorul de viteze arată ca un joystick în centrul consolei. În cazul în care cumpărătorul alege transmisia automată, schimbătorul de viteze este plasat pe coloana de direcție pentru a economisi spațiu, soluție similară cu cea de la autoturismele Mercedes-Benz. Suprafața șezutului a fost mărită; spătarul este și el mai mare și oferă susținere laterală mai bună. Datorită unei curburi în partea superioară a peretului de partiție, spătarul poate fi înclinat cu 83 mm mai mult ca înainte. Scaunul șoferului este reglabil pe înălțime.
Vito este primul Mercedes disponibil cu tracțiune spate, tracțiune integrală și tracțiune față
Este primul vehicul în portofoliul Mercedes-Benz care este disponibil cu opțiune de tracțiune spate, tracțiune integrală și acum, și tracțiune față. Încă o premieră pentru vehiculele cu stea pe capotă este utilizarea pentru aceeași caroserie a două amplasări diferite pentru motoare: transversală pentru modelele cu tracțiune față și longitudinală pentru modelele cu transmisie spate sau integrală. Ca să fim sinceri, deja am văzut ceva asemănător la modelele Ford Transit.
Noul sistem de tracțiune față al gamei este foarte ușor când este combinat cu motorul turbodiesel de cilindree compactă. Avantajul de sarcină utilă este de 120 de kilograme, comparativ cu fostua generație și de aproximativ 60 de kilograme la noul Vito cu tracțiune spate. Fără încărcătură sau cu sarcină ușoară, transmisia față conferă o tracțiune mai bună. Lucru dovedit, tracțiunea spate este soluția potrivită pentru toate transporturile care implică sarcini mari și remorci grele (până la 2500 kg). Noul Vito cu tracțiune spate este disponibil în variante de putere mai mare, care pot fi combinate cu transmisie automată și cu pachetul BlueEfficiency. Tracțiunea integrală este necesară atunci când este nevoie de forță de tracțiune mărită, inclusiv în condiții dure sau pe off-road. Noul Vito cu tracțiune integrală beneficiază de dinamică și stabilitate superioare la condus. Datorită designului complet nou al tracțiunii integrale, înălțimea vehiculului, podeaua portbagajului și înălțimea de încărcare a versiunilor Vito 4×4 sunt aproape la fel ca același nivel ca la modelele cu tracțiune față sau spate.
Mic, dar atotputernic: unitatea compactă turbodiesel în 4 cilindri, OM 622, cu o capacitate de 1.6 litri, este caz de studiu în reducerea sistematică a consumului de combustibil. Intervale lungi de mentenanță, de cel mult 40 000 km sau de doi ani reduc costurile și confirmă robustețea motorului. Motorul îndeplinește cerințele standard de emisii Euro 5b+, așa cum sunt în prezent. Este deja pregătit pentru emisiile standard Euro 6 din viitor.
Motorul Mercedes-Benz OM 651, excepțional de puternic, este alegerea potrivită pentru versiunile cu tracțiune spate și integrală. Funcționează aproape în orice automobil și utilitară de la Mercedes-Benz – până la Clasa S. și este prima motorizare care corespunde standardelor de emisii Euro 6 în această clasă.
Noul Vito vine cu o transmisie manuală cu șase viteze. Transmisia automată 7G-TRONIC PLUS opțională, cu convertor de cuplu este, de asemenea, concepută pentru o reducere maximă a consumului. Este disponibilă ca opțiune pentru OM 651 cu putere omologată mică și medie, și standard pentru cea mai puternică versiune, ca și pentru Vito 4×4 cu tracțiune integrală. Vito este prima utilitară din lume care utilizează o transmisie automată cu șapte trepte și convertizor de cuplu. Transmisia automată dispune și de funcție Eco start/stop.
Ca și înainte, puntea față a noului Vito se bazează pe sistemul McPherson. Oricum, puntea față și motorul sunt montate mai rigid pe subcadrul lor. Sistemul de propulsie este, în consecință, izolat în mod eficient de vibrații. Ca și înainte, Vito vine cu suspensie independentă pe spate și arcuri elicoidale. Reglajele arcurilor și amortizoarelor sunt noi. Există două configurații de bază: utilitara furgonetă Vito și Mixto sunt pregătite pentru sarcini grele, în timp ce suspensia confort este oferită opțional pentru Mixto și standard pentru toate modelele Vito Tourer. Dacă se dorește, noul Vito poate fi echipat și cu jante din aliaj ușor în următoarele dimensiuni: 16 inch, 17 inch și 18 inch. Gama de accesorii Mercedes-Benz include și roți de 19 inch.
Utilitara furgonetă Vito este singura utilitară din clasa sa care oferă standard airbaguri și atenționare de centură atât pentru șofer, cât și pentru pasager. Modelele Vito Tourer PRO și Vito Tourer SELECT dispun standard de airbaguri cortină și airbaguri laterale pentru torace și pelvis în față. Pentru prima dată, este posibilă achiziționarea airbagurilor cortină și pentru locurile spate lanoul Vito Tourer. Cu până la opt airbaguri în total, noul Vito Tourer este noul standard în segment pentru protecția pasagerilor.
Unic în această clasă, noul Vito vine cu sistemul Crosswind Assist ca dotare standard. Crosswind Assist practic elimină acțiunea rafalelor de vânt asupra vehiculului. Gradul de contrabracare a fost redus, reducîndu-se așadar semnificativ și presiunea pe șofer. Sistemul Crosswind Assist este bazat pe programul electronic de stabilitate (ESP) disponibil standard și este activat de la o viteză de 80 km/h.
Noul Vito poate fi echipat și cu alte sisteme opționale de asistență pentru a răspunde oricăror cerințe. Sistemul optional Active Parking Assist este nou și unic pentru utilitare. Acest aspect identifică spațiul de parcare la o viteză maximă de 30 km/h – acesta trebuie să fie cu un metru mai lung ca vehiculul. Dacă șoferul acceptă recomandările sistemului de asistență la parcare, tot ce trebuie să facă este să cupleze treapta corectă și să acționeze accelerația (până la o viteză de 10 km/h) și pedala de frână. Sistemul Parking Assist realizează manevrele necesare. În combinație cu transmisia automată, vehiculul va și frâna independent.
Versions of the new Vito with front-wheel drive and the compact OM 622 turbodiesel engine make a clear statement on procurement alone: the attractive purchase price is significantly less than for the previous model. On average, consumption of diesel in the NEDC is some 20 percent less than for the preceding version. Depending on the model, the difference may amount to up to 32 percent. And last, but not least, the end-users also benefit from the Bodybuilder Centre at Mercedes-Benz Vans: the publicly available information portal www.vanpartner.com provides an overview of over 300 product solutions from more than 100 partners – already including numerous special versions for the Mercedes-Benz Vito.
Date tehnice Mercedes Vito
Model | Vito 109 CDI | Vito 111 CDI | Vito 114 CDI | Vito 116 CDI | Vito 119 BlueTec |
---|---|---|---|---|---|
Motor | OM 622 | OM 622 | OM 651 | OM 651 | OM 651 |
Cilindree (cmc) | 1598 | 1598 | 2143 | 2143 | 2143 |
Putere maxim?/tura?ie (CP/rpm) | 88 / 3800 | 114 / 3800 | 136 /3800 | 163 / 3800 | 190 / 3800 |
Cuplu maxim/tura?ie (Nm/rpm) | 230/1500-2000 | 270 / 1500-2500 | 330 / 1200-2400 | 380 1200-2400 | 440 1200-2400 |
Transmisie | man., 6 trepte/aut. 7 trepte | man., 6 trepte/aut. 7 trepte | man., 6 trepte/aut. 7 trepte | man., 6 trepte/aut. 7 trepte | man., 6 trepte/aut. 7 trepte |
Lungime (mm) | 4895/5140/5370 | 4895/5140/5370 | 4895/5140/5370 | 4895/5140/5370 | 4895/5140/5370 |
Ampatament (mm) | 3200/3430 | 3200/3430 | 3200/3430 | 3200/3430 | 3200/3430 |
Volum înc?rcare (mc) | max. 7.4 | max. 7.4 | max. 7.4 | max. 7.4 | max. 7.4 |
Mas? total? (t) | 2.5-3.2 | 2.5-3.2 | 2.5-3.2 | 2.5-3.2 | 2.5-3.2 |