Prima prezentare Mercedes-Benz Vito 190 BlueTEC Tourer SELECT
, / 3295 0
Mercedes-Benz Vito 190 BlueTec

Prima prezentare Mercedes-Benz Vito 190 BlueTEC Tourer SELECT

SHARE
Home Mid & Heavy Prima prezentare Mercedes-Benz Vito 190 BlueTEC Tourer SELECT

Mercedes-Benz Vito 190 BlueTec Tourer SELECT este un vehicul comercial, dar și unul potrivit familiilor. Aproape orice lucru oricât de mărunt este acum nou și îmbunătățit. Spre exemplu, consumul a fost redus cu 20% în comparație cu vechiul model.

De câteva luni tot aștept să văd noul Vito. Și, într-un final, s-a întâmplat. Încă de la lansarea oficială în 1995, gama Mercedes-Benz Vito/Viano a vândut nu mai puțin de 1.5 milioane de unități în toată lumea.

Nu mint când vă spun că este a cincisprezecea oară când conduc acest model în ultimii ani. Evoluția sa este incredibilă. Inițial a fost doar un van cu câteva dotări ale mașinilor pentru pasageri. Acum este un punct de referință standard în clasa sa pentru lux și confort. Cu un an înainte, în ianuarie 2014, Daimler a investit aproximativ 190 milioane de euro în uzina spaniolă de vanuri din Vitoria (unde se produc modelele Viano și Vito din 2003). Fondurile au fost folosite pentru modernizarea clădirii și a liniilor de asamblare. Mai mult decât atât, anul acesta în martie, a început și producția noului V-Class, model ce a înlocuit Viano.

test-drive-mercedes-vito-1

Modelul Vito pe care l-am testat noi a fost versiunea pentru pasageri, cu cel mai înalt nivel de echipare dintre cele trei – Select. La interior era dotat cu tot ce ar fi avut nevoie un client, indiferent dacă ar fi fost capul familiei sau șoferul personal. Într-o zi, m-am întâlnit într-o parcare cu o mama și cei doi copii ai săi, într-un BMW X5 – Doamna m-a întrebat dacă poate arunca o privire în interiorul mașinii, pentru că intenționa să facă schimbarea de la un SUV de lux la un van de lux. A adorat noul nostru Vito, dar încă nu era convinsă dacă mai există un Mercedes-Benz V-Class și mai luxos. Ar fi trebuit să îi spun? M-ar fi crezut? Este adevărat, în comparație cu alte vanuri, Vito este un van de lux, dar în comparație cu V-Class este doar un van obișnuit.

Aspect

De ce are nevoie mai exact un asemenea client? Aspect, siguranță, confort sau spațiu? Ordinea este aleatorie, ea depinde în funcție de persoană. Așadar hai să o luăm pe rând. Mercedes-Benz are cea mai bună imagine din lume. Și, cel mai probabil, este cel mai dorit producător de mașini, vanuri, camioane și chiar autobuze.

Se întâmpla ca VW Caravelle, inventatorul acestor vanuri de lux, oferă un van ceva mai bun, dar Volkswagen va rămâne un Volkswagen. Nici chiar Ford sau Chevrolet în America de Nord nu au nicio sansă să concureze cu Vito/Viano. Designul Vito, inclusiv cel actual, este de înaltă calitate, combinând funcționalitatea cu moda. Grila radiator masivă aduce aminte de gama mașinilor de pasageri Mercedes-Benz, în timp ce părinții săi germani și-au adjudecat un coeficient aerodinamic de 0.32. Astfel se eficientizează consumul de carburant (vehicul comercial), dar și zgomotul vehiculului (vehicul de familie).

  • BlueTec Economie carburant
  • Suspensie excelentă, atât pentru confort cât și pentru siguranță
  • Ergonomic

MAX vs MIN

  • Vizibilitate la montantul A
  • Vibrații scăzute în ralanți
  •  Scaunele din spate sunt masive

Datorită unui consum în extra-urban de sub 6l/100 km, Vito 190 BlueTEC Tourer merită din plin „A” pentru eficiență. Această valoare este perfectă pentur un vehicul de 3 tone și 5.1 metri lungime. Bineînțeles că mai sunt multe vehicule comerciale care pot mult mai mult decât atât. Chiar și cea mai ieftină. Dar ar trebui să vă puneți o întrebare, dacă la 200 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 10 secunde se poate tracta uneori și o remorcă de 2.5 tone (rulotă sau barcă, ce doriți dumneavoastră). Sfatul nostru: aveți altă prestanță cu o barcă decât cu o rulotă de 10 metri!

Siguranță și confort

Noul Mercedes-Benz Vito impune, din nou, standard noi în clasa sa, având o serie de inovații când vine vorba de siguranță. Sunt prea multe airbag-uri de enumerat, fiecare geam poate fi acoperit cu airbag-uri de tip cortină. O dată cu airbag-urile ne putem delecta și cu o mulțime de sisteme de siguranță. Tehnologiile pentru asistență șofer sunt standard și includ Attention Assist, Crosswind Assist, monitorizarea presiunii din pneuri, Active Parking Assist, Hill Assist, Blind Spot Assist, și Lane Keeping.

Aceste sisteme pot fi folositoare  tuturor șoferilor. Datorită sistemului Intelligent Light (ILS), luminile de zi și faruri LED pentru faza scurtă/lungă, la care se adaugă și o funcție cornering în funcție de viteză. Așadar, Intelligent Light System determină distribuția luminii, în funcție de drumul pe care conduci – drum de țară sau o autostradă, de exemplu. Și să nu uităm de cele cinci stele primite la testul de siguranță! Cu adevărat impresionant!

Interiorul noului Vito oferă materiale de înaltă calitate și o listă întreagă de echipamente. În Tourer SELECT am găsit opt locuri. Scaunele din rândurile doi și trei pot fi mutate pe șine, iar cele șase scaune din spate pot fi ajustate individual. Mai mult decât atât, dacă nu ai chef să treci pe la sala de fitness, poți rearanja toate locurile față în față. Nu este un lucru tocmai ușor de făcut, dar nici imposibil. Oricum, vei avea nevoie de un prieten de nădejde care să te ajute cu scaunele duble, întrucât sunt foarte grele. Așadar, nu-i cere șoferului să schimbe zilnic configurarea interiorului!

Chiar și într-un van complet nou cunosc toate butoanele și comenzile. Asta înseamnă un design de calitate al interiorului! La un moment dat a trebuit să caut pe internet dacă interiorul era schimbat sau nu. Și da, este complet nou! De fapt, cei de la Mercedes-Benz sunt extrem de conservatori când vine vorba de detaliile de la interior și, dacă vei conduce o mașină, vei putea conduce orice model Mercedes-Benz. L-am primit la sfârșitul lunii noiembrie și am apreciat mai ales sistemul electric de încălzire.

Trenul de rulare

Combinația dintre motorul OM 651 DE 22 LA și transmisia 7G-TRONIC PLUS este deja cunoscută pentru Clasa V. 7 trepte de viteză, pedale de schimbare a vitezelor pe volan și câteva programe pentru asistență la condus, extrem de rare în segmentul vanurilor. Cei care își doresc mai mult, pot comanda transmisie 4×4. Funcționează la fel ca cele din V-Class, dar timpul necesar schimbării treptelor este mai îndelungat la Vito, fie el manual sau automat.

Noul motor Euro 6 dispune de asemenea de un sistem care economisește carburant de la alternator, plus opțiunea star/stop. Suspensia a fost îmbunătățită pentru a face călătoria și mai plăcută, indiferent dacă mașina este încărcată sau nu, cu arcuri noi, tuning pentru amortizor, puntea spate cu brat semi-posterior și arcuri elicoidale. Modelele Tourer pot fi dotate și cu supensia opțională „confort”.

test-drive-mercedes-vito-40Încă un lucru, clientul beneficiază de revizii complete în service fie la 40.000 de km, fie la 2 ani. Încă un avantaj al vehiculelor comerciale.

 

 

 

Verdict

Acesta este biletul pentru cei care preferă să călătorească first class în fiecare zi. Tourer SELECT poate fi folosit zilnic, îndeplinind sarcini ca orice mașină de familie, dar la un nivel mult mai înalt de confort, spațiu și siguranță. Versatilitatea interiorului vine ca un bonus, iar Mercedes-Benz este într-adevăr un partener de încredere.

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.