Un nou rival pentru Mercedes AMG GT: BMW i8s

BMW i8s vs Mercedes AMG GT
,
1.61K 0

Conform zvonurilor din ultimii doi ani, BMW își va sărbători, în 2016, centenarul cu i8s, un supercar bazat pe i8 și care va concura împotriva lui Mercedes AMG GT S.

Mercedes-AMG și-a îndreptat toată atenția către Porsche  dacă ne referim la un competitor pentru noul model sport AMG GT, cu versiunea sa de top AMG GT S. Pentru Mercedes-AMG, 911 și versiunile sale  derivate reprezintă referința pe care trebuie să o învingă.

Dar acest segment exclusivist se va aglomera în cel mult doi ani de acum încolo. În toamna anului 2015, Audi va lansa a doua generație R8, în timp ce BMW pregătește o nouă versiune a modelului de top i8.

În aproape toate testele comparative dintre BMW i8 și Porsche 911, concluzia a fost una clară: BMW i8 este o operă de artă, dacă vorbim despre tehnologia hibridă și tot ceea ce o înconjoară, dar nu poate concura împotriva Porsche 911 în ceea ce privește performanțele dinamice.

BMW nu intenționează să lase lucrurile așa cum sunt acum, mai ales că în 2016, bavarezii își vor sărbători centenarul.

Și ce cadou mai potrivit pentru sărbătorirea centenarului decât un supercar? Sub numele de cod M100, BMW pregătește un supercar bazat pe i8, ce va fi dezvoltat de echipa care s-a ocupat și de Project i, condusă de noul director Roberto Fedeli, care a venit de la Ferrari la Munchen, conforminformațiilor furnizate de Georg Kacher pentru carmagazine.co.uk.

Supercar-ul ar putea fi numit i8s și va menține construcția specială de la i8 cu modulul Life (caroserie din plastic întărită cu fibră de carbon) și modulul Drive (tren de rulare din aluminiu). Conform informațiilor apărute în publicația Car magazine, versiunea de top i8s va beneficia de multe componente originale și din acest motiv ar putea fi considerată o mașină complet nouă. Pentru că i8s va oferi performanțe dinamice mult mai ridicate, ne așteptăm la frâne mai puternice și anvelope mai late.

i8s va rămâne un model Plug-In Hybrid, dar cu mult mai multă putere. Cei 3 cilindri disponibili pe i8 sunt la capacitate maximă, ceea ce înseamnă că se vor lua în calcul două alternative:

  • Un motor bi-turbo de 2 litri în patru cilindri cu aproximativ 320 CP, cuplat la un motor electric de 204 CP
  • Un motor  bi-turbo de 3 litri în 6 cilindri cu aproximativ 480 CP (derivat din motorul disponibil pe M3/M4), cuplat cu un motor electric de 110 CP

În ambele cazuri, BMW mizează pe mai mult de 500 CP. Masa la gol a modelului i8 este de 1.485 kg și ne așteptăm la un plus de 80-100 kg din cauza motorului ceva mai mare, a frânelor și a anvelopelor mai mari, dar și din cauza noii cinematici a punților. Estimăm o masă la gol finală de aproxmativ 1.560 – 1.580 kg, care este aproximativ aceeași cu masa la gol a lui AMG GT S (1.570 kg). Performanțele lui i8s nu vor avea de suferit, pentru că i8s va beneficia de o putere suplimentară de 150 CP de la 362 CP în cazul BMW i8 la peste 500 CP în cazul lui i8s.

În concluzie, estimăm că i8s va fi foarte similar cu AMG GT S în ceea ce  privește performanțele dinamce. AMG GT S atinge 100 km/h în doar 3,8 secunde, în timp ce estimările pentru i8s se învârt în jurul aceleiași valori.

Un avantaj clar pentru BMW este consumul de combustibil. i8 are un consum oficial de combustibil de 2,1 l/100 km, dar nu trebuie să uităm că actualul ciclu european de măsurare a consumului favorizează foarte mult mașinile hibride, în timp ce AMG GT S necesită 9,4 litri la fiecare 100 km. Modelul de înaltă performanță i8s va consuma mai mult de 2,1 l/100 km, dar va menține avantajele eficienței motorizării hibride fără a fi mai greu decât AMG GT S.

 

Comentati?

Your email address will not be published.