Mercedes GLC F-Cell: SUV-ul alimentat cu hidrogen vine în 2017

,
2.15K 0

Mercedes GLC F-Cell este primul model de serie propulsat cu ajutorul tehnologiei pilei de combustie pe hidrogen, produs pe scară largă de companie. Revoluționarul SUV va fi lansat în 2017.

GLC F-Cell va fi animat de un un motor electric care va fi alimentat cu energie produsă la bord de către pila de combustie pe bază de hidrogen – așa-zisul sistem de propulsie F-Cell, cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri.

Hidrogenul intră în reacție cu oxigenul, rezultând energie electrică, căldură și apă. Un invertor transformă curentul continuu din pila de combustie în curent alternativ pentru motorul electric. Energia în exces, nefolosită pentru propulsie, precum și cea recuperată în timpul frânării este înmagazinată într-o baterie litiu-ion de 9 kWh, care poate fi, de asemenea, încărcată la priză.

Pila de hidrogen este amplasată frontal, în timp ce motorul electric și bateria sunt localizate deasupra suspensiei spate. Rezervorul de hidrogen se află tot în spate, chiar sub podea, în dreptul banchetei.

Unitatea compactă de propulsie a fost concepută pentru a avea loc sub capota unui GLC convențional. Spre deosebire de modulele pilelor de combustie anterioare folosite de Mercedes pentru B-Class, spațiul necesar pentru noua unitate este acum cu 30% mai mic. Performanța acestui sistem a crescut cu 40%, iar costurile de producție s-au redus semnificativ.

mercedes-glc-f-cell-7

Bateria poate fi încărcată cu ușurință acasă sau la serviciu, în timp ce rețeaua de stații de încărcare cu hidrogen, care reunește în prezent 34 de locații pe teritoriul Germaniei, nu este încă suficient de dezvoltată. Rezervorul de hidrogen poate fi încărcat în aproximativ trei minute.

Lista posibililor rivali include mult mediatizatul model Toyota Mirai, dar și cea de-a doua generație Honda FCV Clarity. Atât Mirai, cât și FCV, sunt, în principiu limuzine de clasă mare, concepute ca și automobile cu caroserii în două volume, spre deosbire de GLC, care este un SUV de clasă medie. Și BMW ar trebui să intre în războiul hidrogenului, cu propriul său model cu celulă de combustibil, anunțat deja pentru 2020.

Conform planurilor oficiale, cadența anuală de producție prevăzută de Mercedes pentru noul G-Class F-Cell va fi de aproximativ 1,000 de unități.

Comentati?

Your email address will not be published.