O prioritate în planurile celor de la Mercedes este o nouă mașină fuel-cell. Primul model produs pe scară largă și beneficiind de propulsie bazată pe alimentarea cu hidrogen va fi lansat în 2017, ca o versiune a actualului SUV GLC.
Potrivit Autocar, mașina va avea o autonomie între 250 și 300 de mile și va fi primul Mercedes care va primi o serie de componente modulare, care vor fi folosite în cadrul întregii game viitoare de vehicule hibride și electrice.
Unitatea celulei de combustibil va fi una inovatoare, amplasată însă în aceeași locație – în zona compartimentului motor, lăsată liber prin absența unității obișnuite termice.
“Parametrii tehnologici au fost finalizați. Timpul de realimentare pentru rezervorul de hidrogen nu ar trebui să depășească trei minute”, explică șeful departamentului de cecertare și dezvoltare de la Mercedes. “Tehnologia a progresat uluitor, asigurînd o greutate redusă și o eficiență superioară, dar rămâne încă la început și este foarte costisitioare prin prisma standardelor producției convenționale”, dezvăluie șeful departamentului de cercetare și dezvoltare, Thomas Weber.
Lista posibililor rivali include mult-mediatizata Toyota Mirai și cea de-a doua generație Honda FCV Clarity. Atât Mirai, cât și FCV sunt limuzine de clasă mare concepute ca niște vehicule în două volume, diferite deci de GLC, care este un SUV de clasă medie. Și BMW va intra în războiul propulsiei cu hidrogen cu al său model cu celulă de combustibil anunțat deja pentru 2020.
Cu un preț estimativ de 60.000 de euro, Mercedes GLC cu propulsie pe bază de hidrogen va fi disponibil în două versiuni de achiziție. Una avînd la bază rata lunară, o strategie obișnuită pentru achiziționarea vehiculelor fuel-cell, cealaltă oferindu-le clienților Mercedes posibilitatea de a cumpăra și de a deveni proprietarii modelului încă de la început.
Via Autocar