Mercedes E-Class Coupe 2017 este programat să fie prezentat abia în ianuarie, la Salonul Auto de la Detroit de anul viitor. Aflat încă în faza testelor, prototipul modelului coupe aleargă deja pe drumurile acoperite de zăpadă din Alpii Austrieci.
Jurnaliștii de la Autocar au avut șansa să testeze noul Mercedes E-Class Coupe 2017 și – de pe scaunul pasagerului – oricum ar suna întrebarea, răspunsul este “DA”. Este modelul 2017 mai bun ca acela lansat acum șase ani pe care îl va înlocui începând cu anul viitor?
La o altitudine de 2500 de metri, pe drumurile înzăpezite ale Alpilor Austrieci, jurnaliștii călătoresc la bordul unui E400, propulsat de un motor V6 de 3 litri, cuplat cu o transmisie automată cu 9 trepte și cu sistemul de tracțiune integrală 4Matic. E400 zboară, pur și simplu, fără ezitare, foarte silențios și fără niciun efort, la viteze pe care cei mai mulți dintre viitorii proprietari nu le vor încerca niciodată. La volan se află Peter Kolb, omul care a supervizat procedurile de testare și dezvoltare. El este cel care impinge spre limite E-ul de lux cu două uși. Dar limitele sunt destul de greu de atins pentru mașina care are o viteză maximă de 250 km/h și ar trebui să ajungă la 100 km/h în doar 5 secunde.
Kolb dezvăluie informații din interior, spunând că modelul entry level, E200, va veni cu o transmisie manuală cu 6 trepte, în timp ce toate celelale vor beneficia de prezența cutiei automate 9G-Tronic.
Pe ce se concentrează noul Mercedes E-Class Coupe? A făcut un progres uriaș în ceea ce privește performanța și consumul, dar și manevrabilitatea. Echipa de dezvoltare a lucrat și pentru a oferi o versiune îmbunătățită a sistemului Dynamic Select, cu patru moduri diferite de rulare: Eco, Comfort, Sport și Sport Plus.
Deși poziția la volan este cu 15 mm mai joasă ca în limuzină, mașina absoarbe cu grație cele mai neplăcute denivelări ale drumului grație suspensiei configurate pentru a asigura confortul, dar și datorită sistemului Air Body Control. Jantele de 18 inchi cu anvelope Michelin Pilot Alpin amplifică această senzație supremă de confort.
Dar cum arată noul E Coupe? Camuflajul și țurțurii care atârnă pe grila din față nu ascund mare lucru, dezvăluind, în schimb, linii tipice pentru coupe-urile Mercedes din ultima perioadă. Benzile adezive acoperă design-ul farurilor, aripile spate, configurația stopurilor alungite și părțile laterale ale spoiler-ului spate.
Ca și predecesorul său, noul E-Class Coupe va fi produs la uzina Meredes din Bremen, Germania. Coupe-ul de lux va fi urmat, la scurt timp, de modelul cabrio, programat să își facă apariția în premieră în luna martie, la salonul auto de la Geneva.
Sursă: Autocar.